1 modulis. „Intel® Teach Essentials“ kurso apžvalga

Projektinis mokymas

Mokomasis projektas (toliau – projektas) suteikia galimybę susieti mokymąsi su realiu gyvenimu, skatina besimokančiųjų aukštesnio lygio mąstymą globalių idėjų kontekste, įtraukia mokinius į mokymosi procesą. Šiame modulyje apžvelgsite, kaip informacinėmis ir komunikacinėmis technologijomis (IKT) grįsti mokomieji projektai gali būti panaudojami mokymo(si) procese, pradėsite planuoti savo mokomąjį projektą.

Esminis klausimas

  • Kaip galima efektyviausiai panaudoti IKT norint padėti mokiniams mokytis, vertinti jų pasiekimus?

Modulio klausimai

  • Kaip mokomieji projektai gali padėti mano mokiniams siekti Vidurinio ugdymo bendrosiose programose (toliau – Bendrosios programos)apibrėžtų ugdymo(si) pasiekimų ir įgyti 21 a. gebėjimų?
  • Kaip naudoti mokomuosius projektus mokinių mokymosi motyvacijai didinti?

Tikslai

  • Aptarti „Intel® Teach Essentials“ kurso tikslus ir lūkesčius.
  • Sukurti projekto medžiagos aplanką.
  • Peržiūrėti projekto plano šabloną, medžiagos vertinimo kriterijus ir pavyzdžius.
  • Peržiūrėti projekto planavimo ir projektais grįsto mokymosi tyrimus.
  • Parengti pristatymus apie projektų metodą.
  • Aptarti įgytas žinias (refleksija).
  • Pradėti planuoti IKT grįstus projektus, kurie sudarytų sąlygas aukštesnio lygio mąstymo ir 21 a. gebėjimams ugdytis.

Įrankiai

  • Teksto rengyklė.

Papildomi šaltiniai

Modulyje naudojami šie dokumentai:


1 veikla. Pradžia



1 etapas. Susipažinimas

Susipažinkite su kitais kurso dalyviais. Prisistatykite, papasakokite, kurioms klasėms ir kokį dalyką dėstote, išsakykite savo lūkesčius, ko tikitės iš šio kurso.

Pastaba. Išmoksite ir patirsite daug daugiau, jei dirbdami bendradarbiausite su kolegomis. Susipažinę su dalyviais, stenkitės jungtis į grupes pagal dėstomą dalyką ar Jūsų mokinių amžių.



2 etapas. „Intel® Teach Essentials“ kurso pristatymas

Kurso tikslas

„Intel® Teach Essentials“ kurso medžiaga padės ugdyti mokinių kūrybiškumą ir naudojant IKT skatinti jų mokymosi motyvaciją.

Esminis kurso klausimas:

Kaip IKT gali padėti mokiniams veismingiau mokytis ir įsivertinti?

Prie šio klausimo grįšime dar ne kartą.

Šiame kurse mokysimės planuoti mokymo(-si) procesą, bandysime derinti mokinių tiriamąją ir kūrybinę veiklą. Naudodami IKT, susipažinsime ir išbandysime kuo įvairesnį vertinimą ir įsivertinimą.

Kurso uždaviniai

Studijuodami modulį po modulio, bendradarbiaudami su kitais kurso dalyviais, aptarsite IKT panaudojimo savo pamokose galimybes. Sukursite mokomojo projekto planą, pagrįstą Jūsų dalyko mokomąja medžiaga.

Viso kurso metu naudosite įvairius IKT įrankius ir informacijos šaltinius, kurie padės Jums sukurti projekto planą ir pagalbinę medžiagą. Sukurtas projektas ir pagalbinė medžiaga įtrauks jūsų mokinius į aktyvų mokymosi procesą, skatins aukštesnio lygio mąstymo gebėjimus, sies mokymą su realiu gyvenimu ir mokinių asmenine patirtimi, užtikrins bendradarbiavimą ir nuolatinį dalyvavimą vertinimo ir įsivertinimo procese, sėkmę ir pasitenkinimą savo mokymosi rezultatais.

IKT įrankiai:

vikis (angl. wiki) – bendradarbiavimo aplinka;
tinklaraštis (angl. blog), skirtas asmeninei arba grupinei mokymosi patirties refleksijai;
interneto svetainė;
adresynas (angl. bookmarking, tagging) – naudingų interneto adresų sąrašas su komentarais.

Kursų pabaigoje turėsite bent vieną įgyvendinamą projekto medžiagos rinkinį, kurį galėsite pasiūlyti savo mokiniams. Šiame kurse didelis dėmesys skiriamas gebėjimams, kurie yra itin reikšmingi 21-ojo amžiaus visuomenei. Šio kurso metu pristatoma projektų kūrimo ir taikymo metodika ypač tinka 21 - ojo amžiaus gebėjimams ugdyti.

Pastaba: 21 a. gebėjimų sąrašas pateikiamas kortelėje Šaltiniai, skyriuje Mąstymo įgūdžiai.

Kurso apžvalga

Peržiūrėkite pagrindinius tikslus ir kiekvieno kurso modulio išvadas.

1 modulis. Projektinis mokymas

Tema. Projektais grįstas mokymasis ir mokomojo projekto planavimas

Pagrindinės veiklos:

  • Mokomojo projekto medžiagos struktūros apžvalga.
  • Pristatymo apie mokomuosius projektus parengimas.
  • 21 -ojo amžiaus įgūdžių atranka jūsų mokomajam projektui.
  • Pirminės mokomojo projekto idėjos plėtojimas.
  • Refleksija.

2 modulis. Mokomojo projekto planavimas

Tema. Bendrosiomis programomis grįsti klausimai ir nuolatinis vertinimas.

Pagrindinės veiklos:

  • Jūsų mokomojo projekto susiejimas su Bendrosiomis programomis.
  • Mokymosi tikslų formulavimas.
  • Bendrosiomis programomis grįstų klausimų formulavimas.
  • Efektyvių vertinimo strategijų analizė.
  • Pirminis vertinimo plano parengimas.
  • Pasirengimas įvertinti mokinių mokymosi poreikius.
  • Mokomojo projekto rinkinio pristatymo parengimas.
  • Refleksija.

3 modulis. Interneto išteklių naudojimas

Tema. Internetas - tai būdas mokymo ir mokymosi kokybei gerinti.

Pagrindinės veiklos:

  • Mokomojo projekto medžiagos ir mokinių mokymosi poreikių vertinimo metodikos pristatymas ir aptarimas grupėje, kad būtų gauta vertingų atsiliepimų ir rekomendacijų projektui tobulinti.
  • Aptarti mokomųjų projektų ryšius su Bendrosiomis programomis.
  • Autorių teises ginančių įstatymų ir etiško informacijos šaltinių naudojimo aptarimas.
  • Darbų citavimo dokumento sukūrimas.
  • Interneto resursų panaudojimas integruojant informacijos paiešką, bendravimą ir bendradarbiavimą mokantis, problemų sprendimą ir 21-ojo amžiaus įgūdžių ugdymą.
  • Pasidalijimas mintimis apie savo mokomąjį projektą internetinio bendradarbiavimo tinklalapyje.
  • Refleksija.

4 modulis. Mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžio kūrimas

Tema. Mokytojas mokinio vaidmenyje. Mokinio darbo pavyzdys.

Pagrindinės veiklos:

  • Strategijų, kurios padės mokiniams prisitaikyti prie projektais grįsto ir į mokinį orientuoto mokymo(-si) proceso, aptarimas.
  • Mokomojo projekto rezultato (produkto) pristatymo, vikio ar tinklaraščio pavyzdžio sukūrimas siekiant pademonstruoti tikėtinus mokinių mokymosi pasiekimus.
  • Mokymo veiklų aprašymas.
  • Savo mokomojo projekto rezultato (produkto) pavyzdžio įsivertinimas.
  • Refleksija.

5 modulis. Mokomojo projekto vertinimas

Tema. Formuojamasis ir apibendrinamasis vertinimas

Pagrindinės veiklos:

  • Mokomojo projekto rezultato pavyzdžio pristatymas grupėje, kad būtų gauta naudingų vertinimų ir rekomendacijų jam tobulinti.
  • Mokinių įtraukimo į vertinimo procesą problemų ir sprendimų aptarimas.
  • Šiuo metu taikomos vertinimo praktikos aptarimas ir įvertinimas.
  • Savo mokomojo projekto vertinimo modelio santraukos parengimas.
  • Savo mokomojo projekto rezultato vertinimo metodikos parengimas.
  • Savo mokomojo projekto rezultato peržiūra naudojantis vertinimo metodika.
  • Savo mokomojo projekto plano pasitikrinimas.
  • Refleksija.

6 modulis. Sėkmingo mokymosi planavimas

Tema. Pagalba mokiniams ir savarankiškumo ugdymas

Pagrindinės veiklos:

  • Strategijų, padedančių diferencijuoti mokymą(-si), apžvalga.
  • Vertinimo priemonių, skatinančių mokinių savarankiškumą mokantis, parengimas.
  • Pagalbinių mokymosi priemonių mokiniams rengimas.
  • Mokomojo projekto plano peržiūra atsižvelgiant į visų mokinių mokymosi poreikius ir galimybes.
  • Refleksija.
  • Savo parengtų pagalbinių mokymosi priemonių, orientuotų į mokinį, įsivertinimas.

7 modulis. IKT grįsta pedagoginė pagalba mokantis

Tema. Mokytojas kaip pagalbininkas

Pagrindinės veiklos:

  • Klausimų, skatinančių aukštesnio lygio mąstymo gebėjimus, kėlimo strategijų analizė.
  • Pagalbinių mokymosi priemonių sukūrimas.
  • Savo mokomojo projekto plano peržiūra.
  • Įgyvendinimo strategijų aptarimas.
  • Mokomojo projekto organizavimo dokumentų parengimas.
  • Savo mokomojo projekto rinkinio įsivertinimas, atsižvelgiant į vertinimo kriterijus.
  • Refleksija.

8 modulis. Mokomojo projekto medžiagos pristatymas

Tema. Pavyzdžių pristatymas ir aptarimas

Pagrindinės veiklos:

  • Pasirengimas mokomųjų projektų rinkinių pristatymui.
  • Pateikti ir gauti atsiliepimus apie kursų metu sukurtus mokomuosius projektus.
  • Refleksija.
  • Kurso įvertinimas.

Asmeniniai kurso tikslai.

Įsitikinkite, ar supratote šio kurso tikslus ir lūkesčius.

  • Pagalvokite apie tai, ko išmoksite ir ką darysite.
  • Kurios veiklos įdomiausios?
  • Kurios kels daugiausia iššūkių?

1. Dalyvaukite atviroje diskusijoje su visa grupe.

2. Po diskusijos pagalvokite apie veiklų sritis, į kurias norėtumėte sutelkti mokymąsi ir suformuluokite pradinius šio kurso tikslus. Vėliau juos galėsite patikslinti bei papildyti.

Pastaba. Žemiau pateikti asmeninių tikslų pavyzdžiai gali padėti išsikelti savuosius:

  • Noriu patobulinti projektų vertinimo metodus.
  • Noriu padėti mokiniams ugdytis savarankiškumą ir įsivertinimo įgūdžius.
  • Noriu išmokti planuoti gerai organizuotus projektus, kurie įtrauktų mano mokinius į veiklą ir atitiktų Bendrųjų programų nuostatas.

Patarimas. Paprašykite mokinių,kad jie projekto pradžioje išsikeltų savo mokymosi tikslus, padėsiančius jiems galvoti apie tai, į ką jie norėtų sutelkti savo mokymąsi.



3 etapas. Mano kaip mokymo(si) turinio planuotojo vaidmens apžvalga

Mokytojas yra daugiau nei instruktorius – jis yra mokymo(-si) turinio planuotojas, mokinio pagalbininkas, skatintojas ir vertintojas.

Mokytojas sprendžia, kokiu būdu mokiniai išmoks ugdymo turinį,t. y., kaip organizuos mokinių veiklą mokymo(-si) procese, kaip atsižvelgs į mokinių klausimus ir pasiūlytas idėjas. Mokytojo priimami sprendimai turi įtakos mokinių mokymo(-si) turiniui. Todėl, analizuodami projekto kūrimo etapus bei sudedamąsias projekto medžiagos dalis, atidžiai apsvarstykite ir savo kaip mokymo(-si) turinio planuotojo vaidmenį.

Kurso rezultatai

Šiame kurse sukursite mokomąjį projektą, papildysite savo dėstomo dalyko mokymo medžiagą. Projektas gali būti įvairios trukmės – kelių savaičių ar kelių mėnesių. Jūsų projektas kartu su pagalbiniais ištekliais, padedančiais jį įgyvendinti, bus kuriamas per visus aštuonis kurso modulius.



4 etapas. Mokomojo projekto medžiagos aplanko sukūrimas

Kuriamo projekto medžiagai saugoti kompiuteryje susikurkite pagrindinį aplanką (angl. folder) Pavardė_vardas ir taip pat jo viduje kitus aplankus. Tokia projekto dokumentų tvarkymo sistema jums geriau padės suprasti, organizuoti ir tvarkyti visus darbus, kuriuos atliksite tiek mokydamiesi, tiek vėliau rengdami savo projektus. Visa projekto medžiaga bus saugoma šiame aplanke, kad galėtumėte vėliau ją lengvai rasti. Projekto medžiagos pasitikrinimo sąrašas skirtas atliktiems darbams pasižymėti.

Peržiūrėkite mokomojo projekto plano šabloną ir išsaugokite jį aplanke Kurso_ištekliai.

Patarimas. Pateikite mokiniams tam tikras aplankų struktūras, kuriose jie galės išsaugoti savo failus. Tai leis greitai ir lengvai rasti išsaugotus darbus.
 
Pastaba. Vieninga aplankų struktūra leis mokiniams keistis projekto medžiaga.

Rinkinio aplanko sukūrimas

Pagal pateiktą pavyzdį kursų vadovo nurodytoje vietoje sukurkite aplankų struktūrą.

  

Peržiūrėkite Projekto medžiagos atmintinė, esantį kortelėje Šaltiniai, skyriuje Vertinimas. Naudokite šį sąrašą, kad galėtumėte fiksuoti atliktus darbus.

Pastaba. Šiame kurse sukursite visas Projekto medžiagos dalis, pažymėtas sąraše. Kartu jos sudaro išbaigtą mokomojo projekto medžiagos rinkinį.



5 etapas. Mokomojo projekto plano šablono peržiūra

Šiame etape peržiūrėsite mokomojo projekto plano šabloną, plano sudėtines dalis, kurias kursite per visą šį kursą. Projekto medžiaga turėtų būti parengta per aštuonis šio kurso modulius.

1. Projekto plano šabloną išsaugokite Mokomojo projekto šablonas savo Projekto aplanke Projekto_planas.

2. Atidarykite ir peržiūrėkite mokomojo projekto plano šabloną, plano sudėtines dalis. Dalyvaukite grupės diskusijose ir apsispręskite dėl projekto plano sudėtinių dalių. Nusistatykite, kuriuose moduliuose kokią plano dalį atliksite. Aptarkite, kaip projekto medžiagos dalys tarpusavyje dera ir kaip jos užpildys mokomojo projekto plano šabloną.

3. Galite žiūrėti Projekto medžiagos atmintinė, kad suprastumėte, kuriuo metu kiekvienas projekto medžiagos komponentas bus sukurtas.

Pastaba. Projekto plano šablonas yra svarbiausia projekto kūrimo dalis. Grįšite į mokyklą su parengtu, kruopščiai apmąstytu, peržiūrėtu projektu, kurį galėsite naudoti ugdymo procese. Atkreipkite dėmesį į tai, kad mokomojo projekto plano dalys nėra baigiamos viena po kitos. Daugeliu atvejų mokytojas vieną plano dalį pradeda rengti viename modulyje, o baigia kitame.

 


2 veikla. Sėkmingų mokomųjų projektų analizė

Sėkmingam mokymui ir mokinių įtraukimui į mokymąsi reikia kruopštaus ir apgalvoto mokomojo projekto plano. Šiame etape apžvelgsite ir aptarsite tyrimais grįstus straipsnius, patvirtinančius šio kurso mokymų veiksmingumą. Taip pat peržiūrėsite kurso „Essentials“ vertinimo kriterijus. Šie šaltiniai padės sukurti mokomojo projekto planą, kuris atitiks iškeltus mokymosi tikslus ir įtrauks mokinius į aktyvaus mokymosi procesą.

Pastaba. Diskusijos mažose grupėse sustiprins Jūsų supratimą apie ugdymo tyrimų reikšmę kuriant ir taikant mokymo principus.



1 etapas. Tyrimų apžvalga

Mokymo ir mokymosi tyrimai pabrėžia gilinimosi į svarbiausias temas svarbą:

Gilinimosi į svarbiausias temas

  • „Paviršutinišką visų temų aptarimą turi pakeisti išsami kelių atrinktų temų analizė, leidžianti suprasti pagrindines mokomojo dalyko sąvokas... Turi būti pateiktas pakankamas kiekis situacijų išsamiai analizei, kuri leistų mokiniams suvokti pagrindines sąvokas“ (Bransford, Brown, & Cocking, 2000, p. 20).
  • „Pagrindinis kompetencijos atributas – išsamus ir struktūruotas svarbiausių faktų specifinėje veiklos srityje supratimas. Ugdymas turi vaikams užtikrinti pakankamą kiekį tam tikro dalyko žinių, kad jie turėtų tvirtą pagrindą gilintis į šią sritį ateityje“ (Bransford et al., 2000, p. 239).

Svarbiausių idėjų geresniam supratimui

  • Kiekvienoje temoje yra pagrindinės idėjos, apibendrinančios tai, ką mokiniai išmoko. Šios idėjos suteikia prasmę daug kam, ko buvo išmokta, suteikia pagrindą spręsti naujus uždavinius“ (Bloom, 1981, p. 235).
  • „Jei dėmesys nebus sutelkiamas į tas idėjas, kurios turi ilgalaikę vertę, mokiniai įgis tik fragmentinių, greitai pamirštamų žinių“ (Wiggins & McTighe, 2005, p. 66).

Nuolatinio vertinimo

  • „Formuojamasis vertinimas – nuolatinis vertinimas – yra itin svarbus. Jis leidžia mokytojui žinoti mokinio suvokimo lygį, perėjimo nuo konkretaus prie abstraktaus mąstymo etapo ir, atsižvelgiant į tai, planuoti mokymosi veiklas. Vertinimu grįsto mokymo(-si) procese formuojamasis vertinimas padeda mokiniams ir mokytojams stebėti pažangą “ (Bransford et al., 2000, p. 239).
  • Black, Harrison, Lee, and Marshall (2003) peržiūrėjo vertinimo tyrimus ir rado, kad „inovacijos, siejamos su formuojamojo vertinimo stiprinimu, dažnai užtikrina žymiai geresnį mokymąsi. Buvo apklausti įvairių šalių, įvairių mokslo sričių, įvairaus amžiaus mokiniai (nuo penkiamečių iki universiteto absolventų)“ (p. 9).
  • Išsamūs tyrimai apie efektyvų klasės mokinių pasiekimų vertinimą parodė mokinių mokymosi rezultatų pagerėjimą (Stiggins, 2004, p. 27).

Kryptingų, autentiškų užduočių

  • „Įvairaus amžiaus mokiniai yra labiau motyvuoti, kai gali matyti išmokstamų dalykų naudą ir išmoktą informaciją gali panaudoti, darydami tai, kas iš tiesų kažką keičia, ypač jų vietinėje bendruomenėje“ (McCombs, 1996; Pintrich & Schunk, 1996, cited in Bransford et al., 2000, p. 61).
  • Užduotys, kuriose reikia autentiško intelektualaus darbo, pagerina mokinių įprastų testų rezultatus. Dalyvavimas autentiškose intelektualinėse veiklose motyvuoja mokinius sunkesniam darbui. Kadangi autentiško intelektinio darbo poreikis skatina mokinius domėtis gyvenimu už mokyklos ribų, mokiniai labiau linkę domėtis ne tik studijuojamais klausimais, bet ir gautais atsakymais“ (Newmann, Bryk, & Nagaoka, 2001, pp. 29–30).

Projektais grįstas mokymasis

Pastaba. Apie tai, kad individualus darbas kompiuteriu skatina į mokinį orientuotą mokymą, skaitykite tekstą „individualaus darbo kompiuteriu ištekliai“, esantį kortelėje Šaltiniai, skyriuje „Individualus darbas kompiuteriu“.

Projektais grįstas mokymas yra į mokinį orientuotas mokymo modelis. Šiuo modeliu grįstas mokymasis pagilina ir dalykines žinias, ir įgūdžius, ir gebėjimus, skatina atlikti ilgalaikes užduotis, orientuotas į mokinių tiriamąją veiklą bei autentiškų produktų kūrimą ir pristatymą. Projektais grįstas ugdymo turinys remiasi klausimais, kurie siejami su Bendrųjų programų nuostatomis, aukštesnio lygio mąstymo gebėjimais ir realaus gyvenimo kontekstu.

Projektais grįstame mokymo(-si) procese naudojamos įvairios mokymo strategijos, skatinančios visų mokinių aktyvų mokymąsi nepaisant jų mokymosi stiliaus. Dažnai mokiniai bendradarbiauja su specialistais ir kitais bendruomenės nariais tam, kad atsakytų į klausimus ir suvoktų gilesnę mokymosi turinio prasmę. IKT naudojimas skatina mokymąsi. Mokomojo projekto įgyvendinimo metu naudojami įvairūs vertinimo tipai, sudarantys sąlygas mokiniams įvykdyti iš(si)keltus uždavinius, sukurti kokybiškus projekto produktus.

Projektais grįsto mokymosi privalumai:

  • Aktyvaus domėjimosi ir aukštesnio lygio mąstymo skatinimas (Thomas, 1998).
  • Geresnis pamokų lankomumas, pasitikėjimas savimi, palankesnė mokymosi nuostata (Thomas, 2000).
  • Akademiniai pasiekimai, palyginti su kitais mokymosi modeliais, yra tokie pat arba geresni. Mokiniai į projektinę veiklą įsitraukia prisiimdami didesnę atsakomybę už savo pačių mokymąsi, taip pat pasiekia geresnių rezultatų nei įprastuose modeliuose, orientuotuose tik į mokymą (Boaler, 1999; SRI, 2000).
  • Galimybės plėtoti aukštesnio lygio mąstymo gebėjimus, problemų sprendimą, bendradarbiavimą ir bendravimą (SRI).
  • Platesnės mokymosi galimybės, leidžiančios naudoti strategijas, įtraukiančias į bendrą mokymosi procesą skirtingų kultūrų mokinius (Railsback, 2002).


2 etapas. Mokymo proceso planavimo apžvalga

Norėdami, kad mokomieji projektai būtų sėkmingi, juos reikia kurti, organizuoti ir sieti su svarbiomis sąvokomis (Wiggins & McTighe,2005). Turėtumėte užtikrinti, kad suplanuotos veiklos padės mokiniams siekti mokymosi tikslų, suprasti esmines sąvokas ar bendrą vaizdą. Peržiūrėdami Bendrųjų programų tikslus, uždavinius ir nuostatas bei nustatydami, kaip visa tai dera tarpusavyje, mokytojai gali išsikelti ugdymo programos prioritetus. Šio kurso metu tobulinsite mokomojo projekto medžiagą, remdamiesi šiais etapais:

  1. Nustatysite konkrečius mokymosi tikslus, siedami juos su Bendrosiomis programomis ir atkreipdami dėmesį į 21 -ojo amžiaus gebėjimus, užtikrinsite mokinių gilinimąsi į mokymosi turinio esminius dalykus. Išsamus                      21 a. gebėjimai sąrašas pateikiamas kortelėje Šaltiniai, skyriuje Mąstymo įgūdžiai.
  2. Formuluosite Bendrosiomis programomis grįstus projekto klausimus, kurie padės Jums planuoti mokomąjį projektą, o mokiniams leis sutelkti dėmesį į nagrinėjamos temos svarbiausius dalykus ir sąvokas, sietinas su globaliomis idėjomis.
  3. Sukursite vertinimo planą, kur vertinimas bus orientuotas į mokinį, nuolatinis ir refleksyvus.
  4. Planuosite veiklas, kurios atitinka kiekvieno mokinio mokymosi poreikius, yra susietos su realiu gyvenimu ir kuriose naudojamos IKT.

Šis paprastas keturių etapų procesas yra iš tiesų apgaulingas, nes mokomojo projekto planavimas nėra linijinis. Būtina nuolat sugrįžti prie ankstesnių etapų, derinti tarpusavyje visas mokomojo projekto sudedamąsias dalis. Spustelėkite Mokomojo projekto planavimo schema, kad geriau suprastumėte etapus.

 

Pastaba. Mokomojo projekto planavimas yra interaktyvus procesas. Atkreipkite dėmesį į tai, kaip kaupiamos žinios vis grįžtant prie pagrindinių plano dalių kiekviename modulyje.

Bendrosiomis programomis grįstų projekto klausimų ir visos į projekto rezultatą orientuotos veiklos turėtų veikti išvien siekiant mokymosi tikslų ir Bendrųjų programų nuostatų įgyvendinimo. Mokomajame projekte turite numatyti vertinimo ir mokinių pasiekimų stebėsenos galimybes. Apsvarstykite šį planavimo procesą, atsakydami į šiuos klausimus ir nustatydami savo asmeninius tikslus:

1. Kuriuos planavimo etapus išmanote geriausiai?

 

2. Kurie planavimo etapai man dar nėra iki galo aiškūs?

 

Naudokite ankstesnę informaciją ir schemą, kad nustatytumėte mokymosi tikslus Mokymosi tikslai dokumente, esančiame kortelėje Šaltiniai, dalyje Apie šį kursą.

Patarimas. Paprašykite mokinių, kad jie, prieš pradėdami įgyvendinti projektą, nustatytų tikslus, padėsiančius jiems galvoti apie sritis, į kurias jie nori sutelkti savo mokymąsi.



3 etapas. Projekto medžiagos atmintinės apžvalga

Vertinimo kriterijų lentelės peržiūra prieš pradedant projektą padeda išsiaiškinti lūkesčius ir pagerina bendravimą. Peržiūrėkite vertinimo kriterijus, pateiktus medžiagos vertinimo kriterijų lentelėje, kad suprastumėte, kokia turėtų būti kuriamo mokomojo projekto medžiaga.

Pastaba. Medžiagos vertinimo kriterijų lentelę galite išsisaugoti savo Projekto aplanke Pagalbinė_medžiaga.

Paryškinkite ar pabraukite lentelės sritis, kurios susijusios su šio modulio 2 etape jūsų išsikeltais mokymosi tikslais.

Patarimas. Supažindinkite mokinius su vertinimo kriterijais prieš pradėdami įgyvendinti projektą, kad jie galėtų aiškiai suvokti projekto tikslus.

Peržiūrėkite pirminius projekto tikslus, išsikeltus 1 veikloje ir, jei reikia, pakoreguokite.


3 veikla. Mokomųjų projektų apžvalga

Turite daug galimybių mokymą(si) grįsti projektine mokinių veikla, kuri gali tęstis nuo kelių dienų iki kelių mėnesių. Šio etapo metu peržiūrėsite mokomųjų projektų aprašymus ir aptarsite, kaip ir kuriuos projekto komponentus įtrauksite į savo mokomojo projekto planą.

1 etapas. Požiūrio į mokomuosius projektus aptarimas

Projektais grįstas mokymas yra toks mokymo modelis, kuris įtraukia mokinius į problemų sprendimą. Projektai, kurie sukuria geresnes mokymosi galimybes, gali gerokai skirtis savo tema ir apimtimi, jie gali būti pasiūlyti įvairioms mokinių grupėms. Projektinė veikla leidžia mokiniams būti, pvz.

  • problemų sprendėjais,
  • sprendimų priėmėjais,
  • tyrėjais
  • dokumentuotojais.

Mokomieji projektai neturėtų būti atitrūkę nuo bendro mokymosi proceso, ar tik priedai prie „tikrosios“ ugdymo programos. Jie turėtų būti tiesiogiai susiję su Bendrosiomis programomis. Projektais grįstas mokymasis remiasi klausimais, kurie susieja Bendrųjų programų turinį ir aukštesnio lygio mąstymą su realaus gyvenimo problemomis globalaus pasaulio kontekste. Mokiniai, įgyvendindami projektus, dažnai įsijaučia į realaus gyvenimo vaidmenis ir atlieka gyvenimiškas užduotis.

Peržiūrėkite Projekto požymių sąrašas, esantį kortelėje Šaltiniai, skyriuje Vertinimas, kad galėtumėte kurti efektyvius mokomuosius projektus.

Projektinėje veikloje mokiniai sprendžia realias gyvenimo problemas ir kartu ugdo 21 a. gebėjimus, kurių reikės kiekvienam darbuotojui, kad galėtų:

  • bendradarbiauti su kolegomis,
  • priimti protingus sprendimus
  • būti iniciatyvus,
  • spręsti kompleksines problemas,
  • būti savarankiškas,
  • efektyviai bendrauti.
Išsamus 21 a. gebėjimai sąrašas pateikiamas kortelėje Šaltiniai, skyriuje Mąstymo įgūdžiai.

Nebūtina visą į mokymo(si) procesą grįsti projektais, tačiau kai yra palanki proga, projekto metodo panaudojimas gali žymiai pagerinti mokymąsi. Kai kuriais atvejais temos nagrinėjimas gali būti grįstas projektine veikla nuo pradžios iki pabaigos, kitais atvejais, projektinė veikla siejama su tam tikra temos dalimi arba temos nagrinėjimo pabaiga. Kitame etape apžvelgsite įvairius būdus, kaip taikyti projektų metodą ugdymo procese. Plačiau apie projektų metodą skaitykite Projekto požymių sąrašas, kuris pateikiamas kortelėje Šaltiniai, skyriuje Vertinimas. Jei norite, jį galite išsisaugoti savo Projekto aplanke Projekto_planas.



2 etapas. Mokomųjų projektų medžiagos apžvalga

Šiame etape apžvelgsite konkrečius mokomųjų projektų pavyzdžius. Keletą jų išanalizuosite naudodami projekto požymių sąrašą, kurį peržiūrėjote ankstesniame etape.

  • Mokomųjų projektų pavyzdžius pagal mokomąjį dalyką arba mokinių amžiaus grupes galite peržiūrėti kortelėje Šaltiniai, skyriuje Projekto medžiaga, arba peržiūrėkite „Intel® Education“ tinklalapyje pateiktus pavyzdžius. Apsilankykite adresu: http://educate.intel.com/en/ProjectDesign

Pastaba. Kai kurie mokinių veiklos pavyzdžiai yra įgarsinti (balso įrašai, muzika, garso efektai). Nepamirškite kompiuteryje įsijungti garsą, įjungti garsiakalbius arba naudoti ausines.

Peržiūrėdami mokomųjų projektų medžiagos pavyzdžius, apsvarstykite, kur, kaip ir kurie iš jų susiję su Projekto požymių sąrašas komponentais.

Pastaba. Atkreipkite dėmesį, kad mokomųjų projektų pavyzdžiai, sukurti mokytojų, dalyvaujančių „Intel® Teach“programoje. Ypač du rinkiniai – Romeo ir Džiuljeta ir Didžiosios pupų lenktynės, turi daugiau komponentų nei tipinis projekto medžiagos rinkinys, sukurtas šio kurso metu.

Pasižymėkite idėjas, kurias galėtumėte pritaikyti savo projekte.



3 etapas. Mokomųjų projektų medžiagos peržiūra

Papildymas. Jei jums įdomi informacija apie individualaus kompiuterio panaudojimą įgyvendinant mokomuosius projektus, skaitykite Individualaus kompiuterio naudojimo mokantis scenarijus, kurie yra kortelėje Šaltiniai, skyriuje Individualus darbas kompiuteriu.

Mažoje grupėje greitai aptarkite šiuos klausimus:

  1. Kokie komponentai sudarė peržiūrėtų mokomųjų projektų pavyzdžius?
  2. Kaip šias idėjas galite panaudoti kuriant savo mokomąjį projektą?
  3. Kokie komponentai sudarė peržiūrėtų mokomųjų projektų pavyzdžius?
  4. Kaip šias idėjas galite panaudoti kurdami savo mokomąjį projektą?



4 veikla. Projektinio mokymo pristatymo rengimas

Pastaba. Šios veiklos tikslas yra dvejopas:
  • Suprasti publikavimo programinės įrangos naudojimo privalumus, kad galėtumėte pasirinkti tinkamiausią įrankį kurdami mokinių projektinėsveiklos rezultato (produkto) pavyzdį.
  • Sukurti kuriamo mokomojo projekto pristatymą kitiems, nedalyvaujantiems projekte.

Mokiniai, tėvai ir bendruomenės nariai, pripratę prie tradiciniųpamokos metodų, įsiminimo ir kontrolinių darbų, gali neigiamai žiūrėtiį projektais grįstą mokymąsi. Tai ypač aktualu tiems, kurie labaisėkmingai mokosi į mokytoją orientuotose pamokose.

Kitų veiklų metu pirmiausia suplanuosite projektą, o paskui sukursite projektų metodo pristatymą, kurį demonstruosite pasirinktai auditorijai.Jūsų auditorija gali būti mokiniai, jų tėvai, mokyklos mokytojai iradministracija. Galite akcentuoti, kuo jūsų mokinių lūkesčiai skiriasinuo tradiciškai mokomų mokinių lūkesčių. Arba galite susitelkti tiestuo, kaip projektai atitinka Bendrųjų programų turinį, aptarti kintantįmokinių vaidmenį projektais grįstame mokymosi procese arba projektųvertinimo kriterijus.

Spaudiniai yra efektyvi priemonė supažindinti bendruomenę suprojektinio mokymo metodu. Galite rinktis Jums priimtiniausią spaudinį(naujienlaiškį, laikraštį, brošiūrą, plakatą ar kt.), kuris padėspasiekti tikslą.

Šiame etape pradėsite planuoti savo pristatymą. Visų pirmapasiskaitysite apie projektų metodą, kad sužinotumėte daugiau apieprojektais grįstą mokymą(si), peržiūrėsite pavyzdinius pristatymus.

Aptarkite, kaip šiuo metu naudojate arba planuojate naudotimokomuosius projektus savo mokykloje. Suplanuokite savo pristatymą, kadatsakytumėte į klausimus, kuriuos galėtų pateikti jūsų mokinių tėvai,kolegos ar administracija. Projekto metodo pristatymas bendruomeneipadės nusistatyti bendruomenės lūkesčius ir pasirengti projektoį gyvendinimui.



1 etapas. Pristatymo planavimas

Pagalvokite, kaip šiuo metu naudojate arba planuojate naudoti projektus ugdymo procese. Kokius klausimus apie projektus ir projektais grįstą mokymąsi gali užduoti mokinių tėvai ar kolegos? Kokie gali būti geriausi atsakymai į tuos klausimus? Į ką turėtumėte atsižvelgti savo pristatyme, kad paaiškintumėte projektų metodą? Naudokite Spaudinių planavimo atmintinė, esantį kortelės Šaltiniai skyriuje Projektais grįstas mokymasis, kad palengvintumėte savo pristatymo planavimą.

Patarimas. Į savo pristatymą galite įtraukti informaciją apie tai, ko tikitės iš mokinių, kuriems skiriate individualų darbą su kompiuteriu. Apsvarstykite galimybę pateikti „eilinės dienos“ mokinio veiklos pavyzdį, kad paaiškintumėte, kaip projektinėje veikloje bus naudojamos IKT ir kuo ši veikla skirsis nuo įprastinės.


2 etapas. Projektais grįsto mokymosi analizė

Šiame etape rasite informaciją apie projektus tinklalapyje „Intel®Education“ ir seksite informaciją naudodami vieną iš adresyne esančių tinklalapių.

Adresyno naudojimas (nuorodų įtraukimas ir komentavimas leidžia išsisaugoti ir išdėstyti pagal turinį naudingus tinklalapius, kad galėtumėte vėliau pasiekti juos iš bet kurio kompiuterio. Tinklalapių žymėjimas leidžia jums pasižymėti išsaugotus tinklalapius raktiniais žodžiais, kuriuos galite priskirti tam tikrai grupei. Kiti vartotojai gali pridėti jūsų paženklintus tinklalapius prie savo rinkinių.

1. Eikite į interneto šaltinį, kurį pateikia kurso vadovas. Užsiregistruokite tam, kad gautumėte paskyrą. Peržiūrėkite internetinio šaltinio naudojimo instrukcijas. Užsirašykite tinklalapio adresą, prisijungimo ID ir slaptažodį įžanginiame puslapyje ir / arba Prisijungimo informacija dokumente, esančiame kortelėje Šaltiniai, dalyje Apie šį kursą. Išsaugokite rinkmeną projekto medžiagos aplanke Kurso šaltiniai.

Pastaba. Papildomų tinklalapių galite ieškoti kortelėje Šaltiniai, skyriuje Web 20/Bendradarbiavimo šaltiniai, internetinio ženklinimo ir žymėjimo tinklalapiuose.

2. Apsilankykite http://educate.intel.com/en/ProjectDesign

3. Spustelėkite Projektų planavimas (Project design).

4. Paženklinkite arba pažymėkite tinklalapį.

5. Peržiūrėkite šiuos skyrius ir nuspręskite, iš kurių sričių norėsite papildomos informacijos savo spaudiniui. Pažymėkite arba paženklinkite, ko reikia iš:

Projektų charakteristikų (Characteristics of Projects). Elementai, naudojami planuojant mokomuosius projektus.
Projektų planavimo (Planning Projects). Pagalba kuriant mokomuosius projektus, įskaitant pagalbą, kaip naudoti tęstines, į mokinius orientuotas vertinimo strategijas.
Mokymosi programos klausimų (Curriculum-Framing Questions).Kaip esminiai pamokos ir turinio klausimai skatina mokymosi motyvaciją ir aktyvų mokymąsi.
Vykdomų projektų (Projects in Action). Požiūris į projektais grįstą mokymąsi, mokinių ir mokytojų vaidmenų pokyčiai ir bendradarbiavimas už klasės ribų.

Pastaba. Norėdami gauti išsamesnės informacijos apie vertinimą, galite aplankyti „Intel® Education“ tinklalapį Projektų vertinimas (Assessing Projects), adresu http://educate.intel.com/en/AssessingProjects. Vėlesniuose moduliuose turėsite galimybę plačiau paanalizuoti šį šaltinį.

Papildymas. Atverkite projektais grįstus išteklius, esančius kortelėje Šaltiniai, skyriuje Projektais grįstas mokymasis, ten rasite papildomus projektų šaltinius. Jei reikia, pasižymėkite arba paženklinkite tinklalapius.



3 etapas. Pavyzdinių pristatymų peržiūra

1. Peržiūrėkite pavyzdinius pristatymus, esančius kortelėje Šaltiniai, skyriuje Pristatymo pavyzdžiai, čia rasite dizaino ir turinio idėjų savo naujienlaiškiams, laikraščiams, brošiūroms ar plakatams.

2. Pasižymėkite idėjas, kurias galėtumėte pritaikyti.

 


5 veikla. Pristatymo kūrimas

Ankstesnėje veikloje surinktą informaciją naudokite kurdami pristatymą, kuriame paaiškinsite, kaip ir kodėl projektai naudojami jūsų klasėje.

Pastaba. Jei dar nesate kūrę pristatymo, pasinaudokite pristatymo šablonų kortelėje Šaltiniai, skyriuje Pavyzdiniai pristatymai.



1 etapas. Pristatymo rengimo pradžia

Atverkite pristatymo pavyzdžio dokumentą, skirtą naujienlaiškiui, laikraščiui, brošiūrai ar plakatui, esantį kortelėje Šaltiniai, skyriuje Pristatymo pavyzdžiai.

  1. Atsispausdinkite pavyzdinį pristatymo dokumentą ir ranka pristatymo dokumente užrašykite savo idėjas, temas ar pavadinimus.
  2. Jei ketinate, pristatydami savo projektą, naudoti pavyzdinio pristatymo dokumentą kaip šabloną, nukopijuokite pasirinktą pavyzdinį dokumentą į savo projekto medžiagos aplanką Pagalbinė_medžiaga ir jį atverkite, kad galėtumėte redaguoti.
  3. Galite, nenaudodami šablono, sukurti ir naują pristatymą. Nustatykite puslapio dizainą, sukurkite teksto laukus, išdėstykite norimas pristatymo (naujienlaiškis, laikraštis, brošiūra ar plakatas) teksto sritis.
  4. Savo publikaciją periodiškai išsaugokite projekto medžiagos aplanke Pagalbinė_medžiaga.

 



2 etapas. Pagrindinių pristatymo komponentų parengimas

Sukurkite savo pristatymo turinį ir dizainą, kuris padėtų perteikti informaciją tikslinei grupei ar grupėms.

  1. Jei naudojate šabloną, pakeiskite tekstą savu.
  2. Pakeiskite teksto parametrus, kad atitiktų pageidaujamą teksto apimtį ir vietos apribojimus dokumente.
  3. Tobulinkite teksto išdėstymą keisdami teksto pastraipų išvaizdą, tarpus, šešėlius ir rėmelius.
  4. Pridėkite teksto lauką, kad įterptumėte naują tekstą norimoje vietoje.
  5. Iliustruokite tekstą: įterpkite nuotraukas, paveikslėlius, atitinkančius turinį.

Pastaba. Atsisiųsdami nuotraukas iš interneto, pasižymėkite tinklalapius, kad vėliau galėtumėte rasti juos ir tiksliai nurodyti šaltinius.

  1. Jei reikia, pakeiskite nuotraukos dydį ar vietą.
  2. Nustatykite paveikslo vietą tekste, pvz., tekstas virš paveikslo, po juo arba aplink paveikslą.
  3. Jei reikia, sumažinkite nuotraukų failo dydį.

Papildomos dizaino ypatybės

Pridėkite papildomų dizaino ypatybių, kad pagerintumėte vaizdumą.

  1. Jei galima, pridėkite dizaino temą, kad pakeistumėte pristatymo šriftą ir spalvinę gamą.
  2. Įterpkite lentelę, kad susistemintumėte informaciją.
  3. Pieškite formas ar rėmelius, kad atkreiptumėte dėmesį į svarbias detales.
  4. Įterpkite schemą ar grafiką, kad pavaizduotumėte duomenis.

6 veikla. Refleksija

Refleksija yra itin svarbi, tačiau dažnai nepakankamai vertinama jos reikšmė. Kasdienė mokytojo veikla nepalieka daug laiko išsamiam, rimtam mokymo praktikos apmąstymui. Žinoma, mokytojai kasdien apgalvoja tai, kas vyko jų pamokoje. Jie apgalvoja, kurios veiklos „tiko“, kurios „netiko“. Jie vertina mokinių mokymąsi įvairiais būdais, tačiau šis teminis mąstymas, kuris skatina gerą mokymą ir mokymąsi, dažnai užleidžia vietą praktiškesniems rūpesčiams.

Pasinaudokite šia išskirtine galimybe skirti laiko gilesnėms savo pačių profesinio tobulėjimo studijoms, kad suvoktumėte dviprasmiškus ir prieštaringus savo profesinės veiklos klasėje aspektus.



1 etapas. Tinklaraščio rašymas

Kiekvieno kurso modulio pabaigoje savo tinklaraštyje reflektuosite pagrindines modulio idėjas. Tinklaraščiai (internetinio tinklaraščio sutrumpinimas) naudojami pasidalinti informacija ir nuomonėmis su skaitytojais, keistis atsiliepimais ir viešai diskutuoti. Juose chronologiškai išdėstomi visi nauji, reikšmingi įvykiai.

Šiame etape pirmiausia peržiūrėsite esminius klausimus ir svariausias modulio idėjas, paskui savo mokymąsi aptarsite asmeniniame tinklaraštyje.

Jei neturite savo tinklaraščio, tai atverkite tinklaraščių svetainę, kurią nurodė kurso vadovas.

Pastaba. Informacija apie kitas interneto svetaines, suteikiančias vietą tinklaraščiams, pateikiama kortelėje Šaltiniai, skyriuje Interneto_saltiniai Tinklaraščių svetainių sąraše.

1. Įrašykite į adresyną kursų vadovo nurodytą svetainę.

2. Prisijunkite ir sukurkite naują tinklaraštį savo vardu.

3. Užsirašykite tinklaraščio adresą, prisijungimą ir slaptažodį Prisijungimo informacija dokumente, pateikiamame aplanke Pagalbinė_medžiaga (jei jau išsaugota) arba kortelės Šaltiniai skyriuje Apie šį kursą.

4. Pirmiausia peržiūrėkite 1 modulio esminius klausimus.

5. Tinklaraštyje sukurkite įrašą, pavadintą 1 modulio refleksija. Įrašą pradėkite žemiau pateiktu tekstu:

Šis modulis paskatino mane apgalvoti mano, kaip mokymosi proceso planuotojo, vaidmenį (galima vardinti būdus):...

Pastaba. Jei Jums kyla internetinio ryšio problemų, galite išsaugoti savo tinklaraščio tekstą atskiru dokumentu, o paskui jį įklijuoti į tinklaraštį.

6. Parašykite ir kitas įžvalgas, klausimus ar rūpesčius, kuriais norite pasidalyti su kolegomis savo refleksijoje.

Patarimas. Apgalvokite, kaip refleksija, kuri vyks nuolatos, kiekvieno modulio pabaigoje, gali pagerinti mokinių mokymąsi, jei mokiniai padarys tai savo kasdienio gyvenimo dalimi ir apgalvos tai, ko ir kaip mokosi.


Išankstinis planavimas. Planavimo proceso pradžia



1 etapas. Projekto idėjos ir jų įgyvendinimo apmąstymas

Po sunkaus darbo šio modulio veiklose jau veikiausiai turite idėjų, apie ką bus Jūsų projektas. Dabar pradėsite jį planuoti. Pirmiausia pagalvokite apie galimus projekto komponentus. Tuomet atsirinkite mokymo programos medžiagą, kurios gali prireikti projekto planui parengti.

Patarimas. Gali prireikti peržiūrėti kai kuriuos interneto šaltinius, pateikiamus kortelėje Šaltiniai, skyriuje Individualus darbas kompiuteriu.

Išankstinis planavimas. Mintys apie mano projekto planą

1. Kokia mano kuriamo projekto tema?


2. Kokius ryšius su realiu gyvenimu projekte planuosiu?

3. Kaip galėsiu panaudoti IKT?

 

4. Apie kokį projekto scenarijų galvoju? Kokia yra svarbiausia projekto idėja, bendras vaizdas?

5. Kokius vaidmenis ir veiklas mokiniai atliks?

 



2 etapas. Aukštesnio lygio mąstymo ir 21 - ojo amžiaus gebėjimų apžvalga

Labai svarbu, kad mokiniai ugdytųsi 21 a. gebėjimus, kad ateityje patirtų sėkmę. Atverkite 21 a. gebėjimai dokumentą, pateikiamą kortelėje Šaltiniai, skyriuje Mąstymo įgūdžiai. Peržiūrėkite kiekvieno gebėjimo aprašymą ir aptarkite, kaip jie ugdomi dalyke, kurio Jūs mokote, bei rengiamame projekte. Kaip galite įtraukti šių gebėjimų ugdymą į savo projekto planą? Kaip šių gebėjimų ugdymas atsispindės Jūsų organizuojamoje veikloje?

Papildomos informacijos apie 21 a. gebėjimus galite gauti „Intel Education“ tinklalapyje taip:

  1. Atidarykite „Intel Education“ tinklalapį Efektyvaus projekto kūrimas (Designing Effective Projects) iš savo pažymėto ar paženklinto tinklalapio (http://educate.intel.com/en/ProjectDesign):
  • spustelėkite Mąstymo gebėjimai (Thinking skills),
  • spustelėkite Aukštesnio lygio mąstymas (Higher-Order Thinking Skills).

Norėdami pasirinkti Kritinį mąstymą:

  • spustelėkite Analizė (Analysis),
  • šaltinių laukelyje spustelėkite Kritinis mąstymas (Critical Thinking) ir skaitykite.

Norėdami pasirinkti problemų sprendimą:

  • spustelėkite Žinių naudojimas (Using Knowledge), šaltinių laukelyje
  • spustelėkite Problemų sprendimas (Problem Solving) ir skaitykite.

Norėdami pasirinkti kūrybiškumą:

  • spustelėkite Žinių naudojimas (Using Knowledge),
  • šaltinių laukelyje spustelėkite Kūrybiškumas (Creativity) ir skaitykite.

Norėdami pasirinkti bendradarbiavimą:

  • spustelėkite kortelę Mokymo strategijos (Instructional Strategies),
  • spustelėkite Mokymasis bendradarbiaujant (Cooperative Learning).

2. Atidarykite „Intel Education“ tinklalapį Projektų vertinimas (Assesing Projects) iš savo pažymėto ar paženklinto tinklalapio: (http://educate.intel.com/en/AssessingProjects/index.htm).

  • spustelėkite Apžvalga ir nauda (Owerview and Benefits).
  • spustelėkite Formuojamasis vertinimas (Formative assesment).
  • spustelėkite Savarankiškumas (Self-directed learners) .
  • diferencijuoto mokymo laukelyje spustelėkite Savarankiškumo ugdymas (Developing Self-Directed Learners).


3 etapas. Medžiagos projekto planavimui rinkimas

Nuolat rinkite ir kaupkite medžiagą (pvz., vadovėlius, jūsų mokomojo dalyko programas, planus, integruojamąsias programas, mokinių darbų pavyzdžius ir pan.), kurių gali reikėti tobulinant mokomojo projekto planą.

Pasižymėkite dalykus, kuriuos turėsite surinkti:

 

 

Nuorodos

Black, P., Harrison, C., Lee, C., Marshall, B., & Wiliam, D. (2003). Assessment for learning: Putting it into practice. Berkshire, England: Open University Press.

Bloom, B., Madaus, G., & Hastings, J. T. (1981). Evaluation to improve learning. New York: McGraw-Hill.

Boaler, J. (1999, March 31). Mathematics for the moment, or the millennium?

Education Week. Retrieved from Education Week Web site,

www.edweek.org/ew/articles/1999/03/31/29boaler.h18.html?qs=mathematics .

Bransford, J., Brown, A., & Cocking, R. (Eds.). (2000). How people learn: Brain, mind, experience, and school (Expanded edition). Washington, DC: National Research Council, National Academy Press.

Newmann, F., Bryk, A., & Nagaoka, J. (2001). Authentic intellectual work and standardized tests: Conflict or coexistence? Chicago: Consortium on Chicago School Research. Retrieved from the Consortium on Chicago School Research Web site, http://ccsr.uchicago.edu/content/publications.php?pub_id=38 .

Partnership for 21st Century Skills. (2003). Learning for the 21st century. Washington, DC: Partnership for 21st Century Skills. Retrieved from www.21stcenturyskills.org/downloads/P21_Report.pdf .

Railsback, J. (2002). Project-based instruction: Creating excitement for learning. Portland, OR: Northwest Regional Educational Laboratory. Available from the Northwest Regional Educational Laboratory Web site, www.nwrel.org/request/2002aug .

SRI International. (2000, January). Silicon Valley challenge 2000: Year 4 report. San Jose, CA: Joint Venture, Silicon Valley Network. Available from the Project-Based Learning with Multimedia Web site, http://pblmm.k12.ca.us/sri/Reports.htm .


1 modulio santrauka

Peržiūrėkite 1 modulio klausimus ir pagrindinius teiginius,apsvarstykite kilusias idėjas ir medžiagą, kurią galėtumėte panaudotiprojekto planavimo ir įgyvendinimo procese.

Modulio klausimai:

Kaip mokomieji projektai gali padėti mano mokiniams siekti Bendrosiose programose apibrėžtų ugdymo(si) pasiekimų ir įgyti 21 a.gebėjimų?

Kaip naudoti mokomuosius projektus mokinių mokymosi motyvacijai didinti?

Pagrindiniai teiginiai:

Mokymo ir mokymosi tyrimai pabrėžia, kokie svarbūs yra šie dalykai:

  • Esminių dalykų išskyrimas.
  • Geresnis mokymosi medžiagos supratimas globalių idėjų kontekste.
  • Nuolatinis vertinimas.
  • Kryptingos, autentiškos užduotys.

Mokomųjų projektų scenarijai užtikrina mokymosi galimybių įvairovę. Jie įtraukia mokinius į problemas sprendžiančius tyrinėjimusir kitas prasmingas veiklas. Projektai sukuria sąsajas tarp klasės irišorinio pasaulio, sprendžia realaus gyvenimo problemas.

Mokomojo projekto kūrimo etapai:

  • Konkrečių mokymosi tikslų nustatymas.
  • Bendrosiomis programomis grįstų projekto klausimų formulavimas.
  • Vertinimo plano sukūrimas.
  • Veiklų planavimas.

Kituose moduliuose toliau plėtosite šiame modulyje pradėtus darbus, diskutuosite apie aukštesnio lygio mąstymo skatinimą pasitelkiant Bendrosiomis programomis grįstus projektus ir į mokinį orientuotas veiklas.