1 modulis. „Intel® Teach Essentials“ kurso apžvalga
Turinys 1 veikla. Pradžia 1 etapas. Susipažinimas 2 etapas. „Intel® Teach Essentials“ kurso pristatymas 3 etapas. Mano kaip mokymo(si) turinio planuotojo vaidmens apžvalga 4 etapas. Mokomojo projekto medžiagos aplanko sukūrimas 5 etapas. Mokomojo projekto plano šablono peržiūra 2 veikla. Sėkmingų mokomųjų projektų analizė 1 etapas. Tyrimų apžvalga 2 etapas. Mokymo proceso planavimo apžvalga 3 etapas. Projekto medžiagos atmintinės apžvalga 3 veikla. Mokomųjų projektų apžvalga 1 etapas. Požiūrio į mokomuosius projektus aptarimas 2 etapas. Mokomųjų projektų medžiagos apžvalga 3 etapas. Mokomųjų projektų medžiagos peržiūra 4 veikla. Projektinio mokymo pristatymo rengimas 1 etapas. Pristatymo planavimas 2 etapas. Projektais grįsto mokymosi analizė 3 etapas. Pavyzdinių pristatymų peržiūra 5 veikla. Pristatymo kūrimas 1 etapas. Pristatymo rengimo pradžia 2 etapas. Pagrindinių pristatymo komponentų parengimas 6 veikla. Refleksija 1 etapas. Tinklaraščio rašymas Išankstinis planavimas. Planavimo proceso pradžia 1 etapas. Projekto idėjos ir jų įgyvendinimo apmąstymas 2 etapas. Aukštesnio lygio mąstymo ir 21 - ojo amžiaus gebėjimų apžvalga 3 etapas. Medžiagos projekto planavimui rinkimas 1 modulio santrauka Projektinis mokymasMokomasis projektas (toliau – projektas) suteikia galimybę susieti mokymąsi su realiu gyvenimu, skatina besimokančiųjų aukštesnio lygio mąstymą globalių idėjų kontekste, įtraukia mokinius į mokymosi procesą. Šiame modulyje apžvelgsite, kaip informacinėmis ir komunikacinėmis technologijomis (IKT) grįsti mokomieji projektai gali būti panaudojami mokymo(si) procese, pradėsite planuoti savo mokomąjį projektą. Esminis klausimas
Modulio klausimai
Tikslai
Įrankiai
Papildomi šaltiniai Modulyje naudojami šie dokumentai: Susipažinkite su kitais kurso dalyviais. Prisistatykite, papasakokite, kurioms klasėms ir kokį dalyką dėstote, išsakykite savo lūkesčius, ko tikitės iš šio kurso. Pastaba. Išmoksite ir patirsite daug daugiau, jei dirbdami bendradarbiausite su kolegomis. Susipažinę su dalyviais, stenkitės jungtis į grupes pagal dėstomą dalyką ar Jūsų mokinių amžių. Kurso tikslas „Intel® Teach Essentials“ kurso medžiaga padės ugdyti mokinių kūrybiškumą ir naudojant IKT skatinti jų mokymosi motyvaciją. Esminis kurso klausimas: Kaip IKT gali padėti mokiniams veismingiau mokytis ir įsivertinti? Prie šio klausimo grįšime dar ne kartą. Šiame kurse mokysimės planuoti mokymo(-si) procesą, bandysime derinti mokinių tiriamąją ir kūrybinę veiklą. Naudodami IKT, susipažinsime ir išbandysime kuo įvairesnį vertinimą ir įsivertinimą. Kurso uždaviniai Studijuodami modulį po modulio, bendradarbiaudami su kitais kurso dalyviais, aptarsite IKT panaudojimo savo pamokose galimybes. Sukursite mokomojo projekto planą, pagrįstą Jūsų dalyko mokomąja medžiaga. Viso kurso metu naudosite įvairius IKT įrankius ir informacijos šaltinius, kurie padės Jums sukurti projekto planą ir pagalbinę medžiagą. Sukurtas projektas ir pagalbinė medžiaga įtrauks jūsų mokinius į aktyvų mokymosi procesą, skatins aukštesnio lygio mąstymo gebėjimus, sies mokymą su realiu gyvenimu ir mokinių asmenine patirtimi, užtikrins bendradarbiavimą ir nuolatinį dalyvavimą vertinimo ir įsivertinimo procese, sėkmę ir pasitenkinimą savo mokymosi rezultatais. IKT įrankiai:
Kursų pabaigoje turėsite bent vieną įgyvendinamą projekto medžiagos rinkinį, kurį galėsite pasiūlyti savo mokiniams. Šiame kurse didelis dėmesys skiriamas gebėjimams, kurie yra itin reikšmingi 21-ojo amžiaus visuomenei. Šio kurso metu pristatoma projektų kūrimo ir taikymo metodika ypač tinka 21 - ojo amžiaus gebėjimams ugdyti. Pastaba: 21 a. gebėjimų sąrašas pateikiamas kortelėje Šaltiniai, skyriuje Mąstymo įgūdžiai. Kurso apžvalga Peržiūrėkite pagrindinius tikslus ir kiekvieno kurso modulio išvadas. 1 modulis. Projektinis mokymas Tema. Projektais grįstas mokymasis ir mokomojo projekto planavimas Pagrindinės veiklos:
2 modulis. Mokomojo projekto planavimas Tema. Bendrosiomis programomis grįsti klausimai ir nuolatinis vertinimas. Pagrindinės veiklos:
3 modulis. Interneto išteklių naudojimas Tema. Internetas - tai būdas mokymo ir mokymosi kokybei gerinti. Pagrindinės veiklos:
4 modulis. Mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžio kūrimas Tema. Mokytojas mokinio vaidmenyje. Mokinio darbo pavyzdys. Pagrindinės veiklos:
5 modulis. Mokomojo projekto vertinimas Tema. Formuojamasis ir apibendrinamasis vertinimas Pagrindinės veiklos:
6 modulis. Sėkmingo mokymosi planavimas Tema. Pagalba mokiniams ir savarankiškumo ugdymas Pagrindinės veiklos:
7 modulis. IKT grįsta pedagoginė pagalba mokantis Tema. Mokytojas kaip pagalbininkas Pagrindinės veiklos:
8 modulis. Mokomojo projekto medžiagos pristatymas Tema. Pavyzdžių pristatymas ir aptarimas Pagrindinės veiklos:
Asmeniniai kurso tikslai. Įsitikinkite, ar supratote šio kurso tikslus ir lūkesčius.
1. Dalyvaukite atviroje diskusijoje su visa grupe. 2. Po diskusijos pagalvokite apie veiklų sritis, į kurias norėtumėte sutelkti mokymąsi ir suformuluokite pradinius šio kurso tikslus. Vėliau juos galėsite patikslinti bei papildyti. Pastaba. Žemiau pateikti asmeninių tikslų pavyzdžiai gali padėti išsikelti savuosius:
Patarimas. Paprašykite mokinių,kad jie projekto pradžioje išsikeltų savo mokymosi tikslus, padėsiančius jiems galvoti apie tai, į ką jie norėtų sutelkti savo mokymąsi. Mokytojas yra daugiau nei instruktorius – jis yra mokymo(-si) turinio planuotojas, mokinio pagalbininkas, skatintojas ir vertintojas. Mokytojas sprendžia, kokiu būdu mokiniai išmoks ugdymo turinį,t. y., kaip organizuos mokinių veiklą mokymo(-si) procese, kaip atsižvelgs į mokinių klausimus ir pasiūlytas idėjas. Mokytojo priimami sprendimai turi įtakos mokinių mokymo(-si) turiniui. Todėl, analizuodami projekto kūrimo etapus bei sudedamąsias projekto medžiagos dalis, atidžiai apsvarstykite ir savo kaip mokymo(-si) turinio planuotojo vaidmenį. Kurso rezultatai Šiame kurse sukursite mokomąjį projektą, papildysite savo dėstomo dalyko mokymo medžiagą. Projektas gali būti įvairios trukmės – kelių savaičių ar kelių mėnesių. Jūsų projektas kartu su pagalbiniais ištekliais, padedančiais jį įgyvendinti, bus kuriamas per visus aštuonis kurso modulius. Kuriamo projekto medžiagai saugoti kompiuteryje susikurkite pagrindinį aplanką (angl. folder) Pavardė_vardas ir taip pat jo viduje kitus aplankus. Tokia projekto dokumentų tvarkymo sistema jums geriau padės suprasti, organizuoti ir tvarkyti visus darbus, kuriuos atliksite tiek mokydamiesi, tiek vėliau rengdami savo projektus. Visa projekto medžiaga bus saugoma šiame aplanke, kad galėtumėte vėliau ją lengvai rasti. Projekto medžiagos pasitikrinimo sąrašas skirtas atliktiems darbams pasižymėti. Peržiūrėkite mokomojo projekto plano šabloną ir išsaugokite jį aplanke Kurso_ištekliai. Patarimas. Pateikite mokiniams tam tikras aplankų struktūras, kuriose jie galės išsaugoti savo failus. Tai leis greitai ir lengvai rasti išsaugotus darbus.
Pastaba. Vieninga aplankų struktūra leis mokiniams keistis projekto medžiaga.
Rinkinio aplanko sukūrimas Pagal pateiktą pavyzdį kursų vadovo nurodytoje vietoje sukurkite aplankų struktūrą.
Peržiūrėkite Projekto medžiagos atmintinė, esantį kortelėje Šaltiniai, skyriuje Vertinimas. Naudokite šį sąrašą, kad galėtumėte fiksuoti atliktus darbus. Pastaba. Šiame kurse sukursite visas Projekto medžiagos dalis, pažymėtas sąraše. Kartu jos sudaro išbaigtą mokomojo projekto medžiagos rinkinį. Šiame etape peržiūrėsite mokomojo projekto plano šabloną, plano sudėtines dalis, kurias kursite per visą šį kursą. Projekto medžiaga turėtų būti parengta per aštuonis šio kurso modulius. 1. Projekto plano šabloną išsaugokite Mokomojo projekto šablonas savo Projekto aplanke Projekto_planas. 2. Atidarykite ir peržiūrėkite mokomojo projekto plano šabloną, plano sudėtines dalis. Dalyvaukite grupės diskusijose ir apsispręskite dėl projekto plano sudėtinių dalių. Nusistatykite, kuriuose moduliuose kokią plano dalį atliksite. Aptarkite, kaip projekto medžiagos dalys tarpusavyje dera ir kaip jos užpildys mokomojo projekto plano šabloną. 3. Galite žiūrėti Projekto medžiagos atmintinė, kad suprastumėte, kuriuo metu kiekvienas projekto medžiagos komponentas bus sukurtas. Pastaba. Projekto plano šablonas yra svarbiausia projekto kūrimo dalis. Grįšite į mokyklą su parengtu, kruopščiai apmąstytu, peržiūrėtu projektu, kurį galėsite naudoti ugdymo procese. Atkreipkite dėmesį į tai, kad mokomojo projekto plano dalys nėra baigiamos viena po kitos. Daugeliu atvejų mokytojas vieną plano dalį pradeda rengti viename modulyje, o baigia kitame.
Sėkmingam mokymui ir mokinių įtraukimui į mokymąsi reikia kruopštaus ir apgalvoto mokomojo projekto plano. Šiame etape apžvelgsite ir aptarsite tyrimais grįstus straipsnius, patvirtinančius šio kurso mokymų veiksmingumą. Taip pat peržiūrėsite kurso „Essentials“ vertinimo kriterijus. Šie šaltiniai padės sukurti mokomojo projekto planą, kuris atitiks iškeltus mokymosi tikslus ir įtrauks mokinius į aktyvaus mokymosi procesą. Pastaba. Diskusijos mažose grupėse sustiprins Jūsų supratimą apie ugdymo tyrimų reikšmę kuriant ir taikant mokymo principus. Mokymo ir mokymosi tyrimai pabrėžia gilinimosi į svarbiausias temas svarbą: Gilinimosi į svarbiausias temas
Svarbiausių idėjų geresniam supratimui
Nuolatinio vertinimo
Kryptingų, autentiškų užduočių
Projektais grįstas mokymasis Pastaba. Apie tai, kad individualus darbas kompiuteriu skatina į mokinį orientuotą mokymą, skaitykite tekstą „individualaus darbo kompiuteriu ištekliai“, esantį kortelėje Šaltiniai, skyriuje „Individualus darbas kompiuteriu“. Projektais grįstas mokymas yra į mokinį orientuotas mokymo modelis. Šiuo modeliu grįstas mokymasis pagilina ir dalykines žinias, ir įgūdžius, ir gebėjimus, skatina atlikti ilgalaikes užduotis, orientuotas į mokinių tiriamąją veiklą bei autentiškų produktų kūrimą ir pristatymą. Projektais grįstas ugdymo turinys remiasi klausimais, kurie siejami su Bendrųjų programų nuostatomis, aukštesnio lygio mąstymo gebėjimais ir realaus gyvenimo kontekstu. Projektais grįstame mokymo(-si) procese naudojamos įvairios mokymo strategijos, skatinančios visų mokinių aktyvų mokymąsi nepaisant jų mokymosi stiliaus. Dažnai mokiniai bendradarbiauja su specialistais ir kitais bendruomenės nariais tam, kad atsakytų į klausimus ir suvoktų gilesnę mokymosi turinio prasmę. IKT naudojimas skatina mokymąsi. Mokomojo projekto įgyvendinimo metu naudojami įvairūs vertinimo tipai, sudarantys sąlygas mokiniams įvykdyti iš(si)keltus uždavinius, sukurti kokybiškus projekto produktus. Projektais grįsto mokymosi privalumai:
Norėdami, kad mokomieji projektai būtų sėkmingi, juos reikia kurti, organizuoti ir sieti su svarbiomis sąvokomis (Wiggins & McTighe,2005). Turėtumėte užtikrinti, kad suplanuotos veiklos padės mokiniams siekti mokymosi tikslų, suprasti esmines sąvokas ar bendrą vaizdą. Peržiūrėdami Bendrųjų programų tikslus, uždavinius ir nuostatas bei nustatydami, kaip visa tai dera tarpusavyje, mokytojai gali išsikelti ugdymo programos prioritetus. Šio kurso metu tobulinsite mokomojo projekto medžiagą, remdamiesi šiais etapais:
Šis paprastas keturių etapų procesas yra iš tiesų apgaulingas, nes mokomojo projekto planavimas nėra linijinis. Būtina nuolat sugrįžti prie ankstesnių etapų, derinti tarpusavyje visas mokomojo projekto sudedamąsias dalis. Spustelėkite Mokomojo projekto planavimo schema, kad geriau suprastumėte etapus.
Pastaba. Mokomojo projekto planavimas yra interaktyvus procesas. Atkreipkite dėmesį į tai, kaip kaupiamos žinios vis grįžtant prie pagrindinių plano dalių kiekviename modulyje. Bendrosiomis programomis grįstų projekto klausimų ir visos į projekto rezultatą orientuotos veiklos turėtų veikti išvien siekiant mokymosi tikslų ir Bendrųjų programų nuostatų įgyvendinimo. Mokomajame projekte turite numatyti vertinimo ir mokinių pasiekimų stebėsenos galimybes. Apsvarstykite šį planavimo procesą, atsakydami į šiuos klausimus ir nustatydami savo asmeninius tikslus: 1. Kuriuos planavimo etapus išmanote geriausiai?
2. Kurie planavimo etapai man dar nėra iki galo aiškūs?
Naudokite ankstesnę informaciją ir schemą, kad nustatytumėte mokymosi tikslus Mokymosi tikslai dokumente, esančiame kortelėje Šaltiniai, dalyje Apie šį kursą. Patarimas. Paprašykite mokinių, kad jie, prieš pradėdami įgyvendinti projektą, nustatytų tikslus, padėsiančius jiems galvoti apie sritis, į kurias jie nori sutelkti savo mokymąsi. Vertinimo kriterijų lentelės peržiūra prieš pradedant projektą padeda išsiaiškinti lūkesčius ir pagerina bendravimą. Peržiūrėkite vertinimo kriterijus, pateiktus medžiagos vertinimo kriterijų lentelėje, kad suprastumėte, kokia turėtų būti kuriamo mokomojo projekto medžiaga.
Pastaba. Medžiagos vertinimo kriterijų lentelę galite išsisaugoti savo Projekto aplanke Pagalbinė_medžiaga. Paryškinkite ar pabraukite lentelės sritis, kurios susijusios su šio modulio 2 etape jūsų išsikeltais mokymosi tikslais. Patarimas. Supažindinkite mokinius su vertinimo kriterijais prieš pradėdami įgyvendinti projektą, kad jie galėtų aiškiai suvokti projekto tikslus. Peržiūrėkite pirminius projekto tikslus, išsikeltus 1 veikloje ir, jei reikia, pakoreguokite. Projektais grįstas mokymas yra toks mokymo modelis, kuris įtraukia mokinius į problemų sprendimą. Projektai, kurie sukuria geresnes mokymosi galimybes, gali gerokai skirtis savo tema ir apimtimi, jie gali būti pasiūlyti įvairioms mokinių grupėms. Projektinė veikla leidžia mokiniams būti, pvz.
Mokomieji projektai neturėtų būti atitrūkę nuo bendro mokymosi proceso, ar tik priedai prie „tikrosios“ ugdymo programos. Jie turėtų būti tiesiogiai susiję su Bendrosiomis programomis. Projektais grįstas mokymasis remiasi klausimais, kurie susieja Bendrųjų programų turinį ir aukštesnio lygio mąstymą su realaus gyvenimo problemomis globalaus pasaulio kontekste. Mokiniai, įgyvendindami projektus, dažnai įsijaučia į realaus gyvenimo vaidmenis ir atlieka gyvenimiškas užduotis. Peržiūrėkite Projekto požymių sąrašas, esantį kortelėje Šaltiniai, skyriuje Vertinimas, kad galėtumėte kurti efektyvius mokomuosius projektus. Projektinėje veikloje mokiniai sprendžia realias gyvenimo problemas ir kartu ugdo 21 a. gebėjimus, kurių reikės kiekvienam darbuotojui, kad galėtų:
Išsamus 21 a. gebėjimai sąrašas pateikiamas kortelėje Šaltiniai, skyriuje Mąstymo įgūdžiai.
Nebūtina visą į mokymo(si) procesą grįsti projektais, tačiau kai yra palanki proga, projekto metodo panaudojimas gali žymiai pagerinti mokymąsi. Kai kuriais atvejais temos nagrinėjimas gali būti grįstas projektine veikla nuo pradžios iki pabaigos, kitais atvejais, projektinė veikla siejama su tam tikra temos dalimi arba temos nagrinėjimo pabaiga. Kitame etape apžvelgsite įvairius būdus, kaip taikyti projektų metodą ugdymo procese. Plačiau apie projektų metodą skaitykite Projekto požymių sąrašas, kuris pateikiamas kortelėje Šaltiniai, skyriuje Vertinimas. Jei norite, jį galite išsisaugoti savo Projekto aplanke Projekto_planas. Šiame etape apžvelgsite konkrečius mokomųjų projektų pavyzdžius. Keletą jų išanalizuosite naudodami projekto požymių sąrašą, kurį peržiūrėjote ankstesniame etape.
Pastaba. Kai kurie mokinių veiklos pavyzdžiai yra įgarsinti (balso įrašai, muzika, garso efektai). Nepamirškite kompiuteryje įsijungti garsą, įjungti garsiakalbius arba naudoti ausines. Peržiūrėdami mokomųjų projektų medžiagos pavyzdžius, apsvarstykite, kur, kaip ir kurie iš jų susiję su Projekto požymių sąrašas komponentais. Pastaba. Atkreipkite dėmesį, kad mokomųjų projektų pavyzdžiai, sukurti mokytojų, dalyvaujančių „Intel® Teach“programoje. Ypač du rinkiniai – Romeo ir Džiuljeta ir Didžiosios pupų lenktynės, turi daugiau komponentų nei tipinis projekto medžiagos rinkinys, sukurtas šio kurso metu.
Pasižymėkite idėjas, kurias galėtumėte pritaikyti savo projekte. Papildymas. Jei jums įdomi informacija apie individualaus kompiuterio panaudojimą įgyvendinant mokomuosius projektus, skaitykite Individualaus kompiuterio naudojimo mokantis scenarijus, kurie yra kortelėje Šaltiniai, skyriuje Individualus darbas kompiuteriu. Mažoje grupėje greitai aptarkite šiuos klausimus:
Mokiniai, tėvai ir bendruomenės nariai, pripratę prie tradiciniųpamokos metodų, įsiminimo ir kontrolinių darbų, gali neigiamai žiūrėtiį projektais grįstą mokymąsi. Tai ypač aktualu tiems, kurie labaisėkmingai mokosi į mokytoją orientuotose pamokose. Kitų veiklų metu pirmiausia suplanuosite projektą, o paskui sukursite projektų metodo pristatymą, kurį demonstruosite pasirinktai auditorijai.Jūsų auditorija gali būti mokiniai, jų tėvai, mokyklos mokytojai iradministracija. Galite akcentuoti, kuo jūsų mokinių lūkesčiai skiriasinuo tradiciškai mokomų mokinių lūkesčių. Arba galite susitelkti tiestuo, kaip projektai atitinka Bendrųjų programų turinį, aptarti kintantįmokinių vaidmenį projektais grįstame mokymosi procese arba projektųvertinimo kriterijus. Spaudiniai yra efektyvi priemonė supažindinti bendruomenę suprojektinio mokymo metodu. Galite rinktis Jums priimtiniausią spaudinį(naujienlaiškį, laikraštį, brošiūrą, plakatą ar kt.), kuris padėspasiekti tikslą. Šiame etape pradėsite planuoti savo pristatymą. Visų pirmapasiskaitysite apie projektų metodą, kad sužinotumėte daugiau apieprojektais grįstą mokymą(si), peržiūrėsite pavyzdinius pristatymus. Aptarkite, kaip šiuo metu naudojate arba planuojate naudotimokomuosius projektus savo mokykloje. Suplanuokite savo pristatymą, kadatsakytumėte į klausimus, kuriuos galėtų pateikti jūsų mokinių tėvai,kolegos ar administracija. Projekto metodo pristatymas bendruomeneipadės nusistatyti bendruomenės lūkesčius ir pasirengti projektoį gyvendinimui. Pagalvokite, kaip šiuo metu naudojate arba planuojate naudoti projektus ugdymo procese. Kokius klausimus apie projektus ir projektais grįstą mokymąsi gali užduoti mokinių tėvai ar kolegos? Kokie gali būti geriausi atsakymai į tuos klausimus? Į ką turėtumėte atsižvelgti savo pristatyme, kad paaiškintumėte projektų metodą? Naudokite Spaudinių planavimo atmintinė, esantį kortelės Šaltiniai skyriuje Projektais grįstas mokymasis, kad palengvintumėte savo pristatymo planavimą.
Patarimas. Į savo pristatymą galite įtraukti informaciją apie tai, ko tikitės iš mokinių, kuriems skiriate individualų darbą su kompiuteriu. Apsvarstykite galimybę pateikti „eilinės dienos“ mokinio veiklos pavyzdį, kad paaiškintumėte, kaip projektinėje veikloje bus naudojamos IKT ir kuo ši veikla skirsis nuo įprastinės. Šiame etape rasite informaciją apie projektus tinklalapyje „Intel®Education“ ir seksite informaciją naudodami vieną iš adresyne esančių tinklalapių. Adresyno naudojimas (nuorodų įtraukimas ir komentavimas leidžia išsisaugoti ir išdėstyti pagal turinį naudingus tinklalapius, kad galėtumėte vėliau pasiekti juos iš bet kurio kompiuterio. Tinklalapių žymėjimas leidžia jums pasižymėti išsaugotus tinklalapius raktiniais žodžiais, kuriuos galite priskirti tam tikrai grupei. Kiti vartotojai gali pridėti jūsų paženklintus tinklalapius prie savo rinkinių. 1. Eikite į interneto šaltinį, kurį pateikia kurso vadovas. Užsiregistruokite tam, kad gautumėte paskyrą. Peržiūrėkite internetinio šaltinio naudojimo instrukcijas. Užsirašykite tinklalapio adresą, prisijungimo ID ir slaptažodį įžanginiame puslapyje ir / arba Prisijungimo informacija dokumente, esančiame kortelėje Šaltiniai, dalyje Apie šį kursą. Išsaugokite rinkmeną projekto medžiagos aplanke Kurso šaltiniai. Pastaba. Papildomų tinklalapių galite ieškoti kortelėje Šaltiniai, skyriuje Web 20/Bendradarbiavimo šaltiniai, internetinio ženklinimo ir žymėjimo tinklalapiuose. 2. Apsilankykite http://educate.intel.com/en/ProjectDesign 3. Spustelėkite Projektų planavimas (Project design). 4. Paženklinkite arba pažymėkite tinklalapį. 5. Peržiūrėkite šiuos skyrius ir nuspręskite, iš kurių sričių norėsite papildomos informacijos savo spaudiniui. Pažymėkite arba paženklinkite, ko reikia iš:
Pastaba. Norėdami gauti išsamesnės informacijos apie vertinimą, galite aplankyti „Intel® Education“ tinklalapį Projektų vertinimas (Assessing Projects), adresu http://educate.intel.com/en/AssessingProjects. Vėlesniuose moduliuose turėsite galimybę plačiau paanalizuoti šį šaltinį. Papildymas. Atverkite projektais grįstus išteklius, esančius kortelėje Šaltiniai, skyriuje Projektais grįstas mokymasis, ten rasite papildomus projektų šaltinius. Jei reikia, pasižymėkite arba paženklinkite tinklalapius. 1. Peržiūrėkite pavyzdinius pristatymus, esančius kortelėje Šaltiniai, skyriuje Pristatymo pavyzdžiai, čia rasite dizaino ir turinio idėjų savo naujienlaiškiams, laikraščiams, brošiūroms ar plakatams. 2. Pasižymėkite idėjas, kurias galėtumėte pritaikyti.
Ankstesnėje veikloje surinktą informaciją naudokite kurdami pristatymą, kuriame paaiškinsite, kaip ir kodėl projektai naudojami jūsų klasėje. Pastaba. Jei dar nesate kūrę pristatymo, pasinaudokite pristatymo šablonų kortelėje Šaltiniai, skyriuje Pavyzdiniai pristatymai. Atverkite pristatymo pavyzdžio dokumentą, skirtą naujienlaiškiui, laikraščiui, brošiūrai ar plakatui, esantį kortelėje Šaltiniai, skyriuje Pristatymo pavyzdžiai.
Sukurkite savo pristatymo turinį ir dizainą, kuris padėtų perteikti informaciją tikslinei grupei ar grupėms.
Pastaba. Atsisiųsdami nuotraukas iš interneto, pasižymėkite tinklalapius, kad vėliau galėtumėte rasti juos ir tiksliai nurodyti šaltinius.
Papildomos dizaino ypatybės Pridėkite papildomų dizaino ypatybių, kad pagerintumėte vaizdumą.
Refleksija yra itin svarbi, tačiau dažnai nepakankamai vertinama jos reikšmė. Kasdienė mokytojo veikla nepalieka daug laiko išsamiam, rimtam mokymo praktikos apmąstymui. Žinoma, mokytojai kasdien apgalvoja tai, kas vyko jų pamokoje. Jie apgalvoja, kurios veiklos „tiko“, kurios „netiko“. Jie vertina mokinių mokymąsi įvairiais būdais, tačiau šis teminis mąstymas, kuris skatina gerą mokymą ir mokymąsi, dažnai užleidžia vietą praktiškesniems rūpesčiams. Pasinaudokite šia išskirtine galimybe skirti laiko gilesnėms savo pačių profesinio tobulėjimo studijoms, kad suvoktumėte dviprasmiškus ir prieštaringus savo profesinės veiklos klasėje aspektus. Kiekvieno kurso modulio pabaigoje savo tinklaraštyje reflektuosite pagrindines modulio idėjas. Tinklaraščiai (internetinio tinklaraščio sutrumpinimas) naudojami pasidalinti informacija ir nuomonėmis su skaitytojais, keistis atsiliepimais ir viešai diskutuoti. Juose chronologiškai išdėstomi visi nauji, reikšmingi įvykiai. Šiame etape pirmiausia peržiūrėsite esminius klausimus ir svariausias modulio idėjas, paskui savo mokymąsi aptarsite asmeniniame tinklaraštyje. Jei neturite savo tinklaraščio, tai atverkite tinklaraščių svetainę, kurią nurodė kurso vadovas. Pastaba. Informacija apie kitas interneto svetaines, suteikiančias vietą tinklaraščiams, pateikiama kortelėje Šaltiniai, skyriuje Interneto_saltiniai Tinklaraščių svetainių sąraše. 1. Įrašykite į adresyną kursų vadovo nurodytą svetainę. 2. Prisijunkite ir sukurkite naują tinklaraštį savo vardu. 3. Užsirašykite tinklaraščio adresą, prisijungimą ir slaptažodį Prisijungimo informacija dokumente, pateikiamame aplanke Pagalbinė_medžiaga (jei jau išsaugota) arba kortelės Šaltiniai skyriuje Apie šį kursą. 4. Pirmiausia peržiūrėkite 1 modulio esminius klausimus. 5. Tinklaraštyje sukurkite įrašą, pavadintą 1 modulio refleksija. Įrašą pradėkite žemiau pateiktu tekstu:
Pastaba. Jei Jums kyla internetinio ryšio problemų, galite išsaugoti savo tinklaraščio tekstą atskiru dokumentu, o paskui jį įklijuoti į tinklaraštį. 6. Parašykite ir kitas įžvalgas, klausimus ar rūpesčius, kuriais norite pasidalyti su kolegomis savo refleksijoje. Patarimas. Apgalvokite, kaip refleksija, kuri vyks nuolatos, kiekvieno modulio pabaigoje, gali pagerinti mokinių mokymąsi, jei mokiniai padarys tai savo kasdienio gyvenimo dalimi ir apgalvos tai, ko ir kaip mokosi. Po sunkaus darbo šio modulio veiklose jau veikiausiai turite idėjų, apie ką bus Jūsų projektas. Dabar pradėsite jį planuoti. Pirmiausia pagalvokite apie galimus projekto komponentus. Tuomet atsirinkite mokymo programos medžiagą, kurios gali prireikti projekto planui parengti. Patarimas. Gali prireikti peržiūrėti kai kuriuos interneto šaltinius, pateikiamus kortelėje Šaltiniai, skyriuje Individualus darbas kompiuteriu.
Išankstinis planavimas. Mintys apie mano projekto planą 1. Kokia mano kuriamo projekto tema?
3. Kaip galėsiu panaudoti IKT?
4. Apie kokį projekto scenarijų galvoju? Kokia yra svarbiausia projekto idėja, bendras vaizdas? 5. Kokius vaidmenis ir veiklas mokiniai atliks?
Labai svarbu, kad mokiniai ugdytųsi 21 a. gebėjimus, kad ateityje patirtų sėkmę. Atverkite 21 a. gebėjimai dokumentą, pateikiamą kortelėje Šaltiniai, skyriuje Mąstymo įgūdžiai. Peržiūrėkite kiekvieno gebėjimo aprašymą ir aptarkite, kaip jie ugdomi dalyke, kurio Jūs mokote, bei rengiamame projekte. Kaip galite įtraukti šių gebėjimų ugdymą į savo projekto planą? Kaip šių gebėjimų ugdymas atsispindės Jūsų organizuojamoje veikloje? Papildomos informacijos apie 21 a. gebėjimus galite gauti „Intel Education“ tinklalapyje taip:
Norėdami pasirinkti Kritinį mąstymą:
Norėdami pasirinkti problemų sprendimą:
Norėdami pasirinkti kūrybiškumą:
Norėdami pasirinkti bendradarbiavimą:
2. Atidarykite „Intel Education“ tinklalapį Projektų vertinimas (Assesing Projects) iš savo pažymėto ar paženklinto tinklalapio: (http://educate.intel.com/en/AssessingProjects/index.htm).
Nuolat rinkite ir kaupkite medžiagą (pvz., vadovėlius, jūsų mokomojo dalyko programas, planus, integruojamąsias programas, mokinių darbų pavyzdžius ir pan.), kurių gali reikėti tobulinant mokomojo projekto planą. Pasižymėkite dalykus, kuriuos turėsite surinkti:
Nuorodos Black, P., Harrison, C., Lee, C., Marshall, B., & Wiliam, D. (2003). Assessment for learning: Putting it into practice. Berkshire, England: Open University Press. Bloom, B., Madaus, G., & Hastings, J. T. (1981). Evaluation to improve learning. New York: McGraw-Hill. Boaler, J. (1999, March 31). Mathematics for the moment, or the millennium? Education Week. Retrieved from Education Week Web site, www.edweek.org/ew/articles/1999/03/31/29boaler.h18.html?qs=mathematics . Bransford, J., Brown, A., & Cocking, R. (Eds.). (2000). How people learn: Brain, mind, experience, and school (Expanded edition). Washington, DC: National Research Council, National Academy Press. Newmann, F., Bryk, A., & Nagaoka, J. (2001). Authentic intellectual work and standardized tests: Conflict or coexistence? Chicago: Consortium on Chicago School Research. Retrieved from the Consortium on Chicago School Research Web site, http://ccsr.uchicago.edu/content/publications.php?pub_id=38 . Partnership for 21st Century Skills. (2003). Learning for the 21st century. Washington, DC: Partnership for 21st Century Skills. Retrieved from www.21stcenturyskills.org/downloads/P21_Report.pdf . Railsback, J. (2002). Project-based instruction: Creating excitement for learning. Portland, OR: Northwest Regional Educational Laboratory. Available from the Northwest Regional Educational Laboratory Web site, www.nwrel.org/request/2002aug . SRI International. (2000, January). Silicon Valley challenge 2000: Year 4 report. San Jose, CA: Joint Venture, Silicon Valley Network. Available from the Project-Based Learning with Multimedia Web site, http://pblmm.k12.ca.us/sri/Reports.htm . Peržiūrėkite 1 modulio klausimus ir pagrindinius teiginius,apsvarstykite kilusias idėjas ir medžiagą, kurią galėtumėte panaudotiprojekto planavimo ir įgyvendinimo procese. Modulio klausimai: Kaip mokomieji projektai gali padėti mano mokiniams siekti Bendrosiose programose apibrėžtų ugdymo(si) pasiekimų ir įgyti 21 a.gebėjimų? Kaip naudoti mokomuosius projektus mokinių mokymosi motyvacijai didinti? Pagrindiniai teiginiai: Mokymo ir mokymosi tyrimai pabrėžia, kokie svarbūs yra šie dalykai:
Mokomųjų projektų scenarijai užtikrina mokymosi galimybių įvairovę. Jie įtraukia mokinius į problemas sprendžiančius tyrinėjimusir kitas prasmingas veiklas. Projektai sukuria sąsajas tarp klasės irišorinio pasaulio, sprendžia realaus gyvenimo problemas. Mokomojo projekto kūrimo etapai:
Kituose moduliuose toliau plėtosite šiame modulyje pradėtus darbus, diskutuosite apie aukštesnio lygio mąstymo skatinimą pasitelkiant Bendrosiomis programomis grįstus projektus ir į mokinį orientuotas veiklas. |