2 modulis. Mokomojo projekto planavimas
Turinys 1 veikla. Ryšys su Bendrosiomis programomis 1 etapas. Mokomojo projekto Bendrųjų programų turinio atrinkimas 2 etapas. Mokymosi tikslų formulavimas 2 veikla. Esminių klausimų formulavimas įtraukiant mokinius į mokymosi procesą 1 etapas. Pagrindinio projekto ir turinio klausimų supratimas 2 etapas. Esminių klausimų formulavimas 3 etapas. Esminių klausimų aptarimas 3 veikla. Vertinimo metodų įvairovė 1 etapas. Formuojamojo ir apibendrinamojo vertinimo apžvalga 2 etapas. Vertinimo tvarkaraščio parengimas 4 veikla. Pasirengimas įvertinti mokinių mokymosi poreikius 1 etapas. Pradinių žinių nustatymas 2 etapas. Vertinimo planavimas 3 etapas. Projekto vertinimo sistemos kūrimas 5 veikla. Mokomojo projekto pristatymo parengimas 1 etapas. Pristatymo planavimas 2 etapas. Mano mokomojo projekto pristatymo plano kūrimas 3 etapas. Pagrindinių komponentų pridėjimas prie rengiamo pristatymo 4 etapas. Pristatymo tobulinimas (papildymas) 5 etapas. Įkėlimas į bendradarbiavimo svetainę (vikis) 6 veikla. Mokymosi refleksija 1 etapas. Modulio peržiūra 2 etapas. Tinklaraščio rašymas Šiame modulyje pradėsite planuoti savo mokomąjį projektą. Remdamiesi Vidurinio ugdymo bendrosiomis programomis (toliau – Bendrosios programos) suformuluosite mokymosi tikslus, esminius projekto klausimus. Išstudijavę vertinimo strategijas, paruošite vertinimo tvarkaraštį, parengsite mokinių turimos patirties ir mokymosi poreikių įvertinimo įrankį (pirminę jo versiją), kurį naudosite prieš pradedant įgyvendinti mokomąjį projektą. Pagrindinis klausimas
Modulio klausimai
Tikslai Šio kurso dalyviai:
Įrankiai
Papildomi šaltiniai Modulyje naudojami šie dokumentai:
Mokiniai, dalyvaujantys projektinėje veikloje, turėtų priimti sprendimus dėl mokymosi turinio, proceso bei pasiekimų demonstravimo būdo. Tai nereiškia, kad jie mokosi tik tai, kas jiems patinka. Jų mokymosi patirtis turi atitikti ugdymo programoje nurodytus pasiekimų lygius. Projektine veikla grįstoje bei į mokinį orientuotoje mokymosi aplinkoje mokiniai savo pasiekimų atitiktį Bendrosiose programose nurodytiems pasiekimų lygiams demonstruoja pristatydami savo projektinės veiklos rezultatus. Tai papildo tradicinius testus ir kontrolinius darbus. Vietoje to, kad tiesiog įsimintų informaciją, projektinėje veikloje mokiniai naujas žinias taiko prasmingais, praktiniais būdais, spręsdami problemas teigiamų emocijų fone. Projektinėje veikloje mokiniai skatinami panaudoti žinias ir parodyti, kad jie tikrai suprato medžiagą, o tuo tarpu trumpi rašto darbai ar testai apie tai leidžia tik numanyti (Wiggins, 1998). Šiame atsakingumo ir veiklos amžiuje projektai turi būti kuriami remiantis standartais, taip užtikrinant, kad mokiniai įgis tinkamų žinių ir gebėjimų. Kai kurie mokytojai projektus mato tik kaip plėtinius greta pamokinės veiklos. Tačiau standartais grįstuose mokomuosiuose projektuose mokiniai ne tik geriau įsigilina į mokymosi turinį, bet ir suderina savo mokymąsi su realia gyvenimo patirtimi. Parenkamos tokios mokomųjų projektų temos, kad galima būtų mokinio interesus susieti su Bendrosiomis programomis. Pirmasis mokomųjų projektų kūrimo etapas yra ugdymo programų reikalavimų, kuriuos mokiniai atitiktų mokomojo projekto įgyvendinimo pabaigoje, identifikavimas. Tuomet pagal ugdymo programų reikalavimus suformuluosite mokymosi tikslus bei tikslingus ir prasmingus mokomojo projekto klausimus. Šioje veikloje sukursite pirminį pasiekimų ir mokymosi uždavinių rinkinį. Jei planuojate savo mokomojo projekto rinkinį kurti ir vėliau taikyti bendradarbiaujant su kitu mokytoju, šią veiklą galite atlikti kartu. Norėdami padėti gerus pagrindus projekto planavimui, peržiūrėkite savo mokomojo dalyko programos turinį ir apsispręskite, ko sieksite mokomojo projekto metu. Pastaba. Vėliau peržiūrėsite ir sukonkretinsite mokymo(si) turinį, kuris bus įgyvendinamas mokomajame projekte. Pastaba. Kaip pasiekimai atitinka pasirinktą Bendrųjų programų turinį bus įvertinta baigus įgyvendinti projektą. Svarbiausias ir pirmasis pamokos kūrimo proceso etapas – atsirinkti iš Bendrųjų programų tai, ko norite, kad mokiniai išmoktų projekto įgyvendinimo metu. Tuo remdamiesi formuluosite mokymosi tikslus. Šie tikslai turi parodyti, ko mokiniai išmoks. Mokomojo projekto uždaviniai turi:
Tikslai turi būti nukreipti į mokymosi rezultatus, o ne į veiklas, užduotis ar IKT vartojimo įgūdžius. Toliau pateikiami pavyzdiniai tikslai: Neaiškūs, į užduotis orientuoti tikslai:
Konkretūs, į mokymąsi orientuoti tikslai:
Papildomų pavyzdžių galite rasti bet kuriame mokomojo projekto plane, esančiame kortelėje Šaltiniai, skyriuje Projektų pavyzdžiai. Sekite nurodymus, kad sukurtumėte mokymosi tikslus projekto planui.
Pastaba. Visi 21 a. gebėjimai ugdomi ištisus mokslo metus, todėl nėra būtina jų visų ugdyti vieno mokomojo projekto metu.
Papildymas. Įklijuokite savo tikslus į 21a. gebėjimų žodžių identifikavimo dokumentą, esantį kortelėje Šaltiniai, skyriuje Mąstymo įgūdžiai, kad atrinktumėte žodžius pagal Blumo taksonomiją ir 21 a. gebėjimų žodžius. Pastaba. Jei atidarius failą pasirodys saugumo pranešimas, spauskite „Įjungti makrokomandas/Enable Macros“. Šis dokumentas veiks tinkamai tik „Microsoft Word“* programoje.
Visi mokytojai nori, kad jų mokiniai, be gilaus mokymosi turinio supratimo, išsiugdytų ir aukštesnio lygio mąstymo įgūdžius. Tačiau mokiniai gali nesuprasti, kaip šie gebėjimai siejasi su jų gyvenimu. Esminiai klausimai sujungia įvairius mokomuosius dalykus ir kartu suvienija mokinius pagal įdomią ir aktualią temą. Šioje veikloje formuluosite esminius klausimus, o vėliau pasidalysite savo mintimis bendradarbiavimo tinklalapyje (vikis). Esminiai klausimai būtini, kad mokymasis projektinėje veikloje būtų kryptingas. Jie skatina mokinius pasitelkti aukštesnio lygio mąstymą, kad suprastų esmines sąvokas ir struktūruotų faktais paremtą informaciją. Esminius klausimus sudaro pagrindinis, projekto ir turinio klausimai:
Kadangi geriausi esminiai ir projekto klausimai reikalauja, kad mokiniai labai gerai suprastų turinio klausimus, visas mokomojo projekto medžiagos turinys ir strategijos remsis esminiu ir projekto klausimais. Pastaba. Šio modulio pabaigoje išankstinio planavimo veikloje turėsite galimybę patobulinti Pagrindinio klausimo sampratą ir formuluotę. Mokinių įtraukimas į mokymąsi naudojantis Esminiais klausimais Intriguojančių klausimų kėlimas yra efektyvus mokinių gilesnio mąstymo skatinimo būdas kuriant prasmingesnį mokymosi kontekstą. Kai mokiniai gauna juos tikrai dominančius klausimus, aktyviau ir natūraliau įsitraukia į mokymosi procesą. Kai klausimai padeda mokiniams pamatyti ryšį tarp mokomojo dalyko medžiagos ir realaus gyvenimo, mokymasis tampa prasmingas. Pateikdami tinkamus klausimus galite padėti mokiniams tapti labiau motyvuotais ir sąmoningais mokiniais. Tačiau kokie yra tie tinkami klausimai?
Bendradarbiavimo tinklalapio naudojimas Esminių klausimų formulavimo pratyboms Bendradarbiavimo tinklalapiai leidžia asmenims kurti internete, įkelti dokumentus. Registruotas vartotojas, naudodamas teksto formatavimo įrankius, gali redaguoti dokumentus. Kai kurie tinklalapiai suteikia galimybę redaguoti ir kurti pateiktis. Jei norite daugiau informacijos apie bendradarbiavimo tinklalapių naudojimą klasėje, skaitykite Bendradarbiavimo internete įrankiai, pateikiamą kortelėje Šaltiniai, skyriuje Interneto šaltiniai. Eikite į bendradarbiavimo tinklalapį, kurį nurodo kurso vadovas.
Papildymas. Išsirinkite bet kuriuos du ar tris klausimų rinkinius ir užpildykite trūkstamus savo klausimais.
Esminių klausimų kūrimas yra iššūkis, paprastai reikalaujantis daugkartinio grįžimo pakoreguoti. Kai kuriems mokytojams šiuos klausimus lengviau formuluoti, jei pradeda nuo globalių idėjų, Pagrindinio klausimo. Kitiems mokytojams viską atlikti paprasčiau, jei pradeda nuo konkrečių dėstomų pamokų analizės, kaip jos dera prie Pagrindinio klausimo. Šiame žingsnyje formuluosite Esminius klausimus savo mokomajam projektui. Pastaba. Pradėdami rašyti mokomojo projekto Esminius klausimus, pasirinkite, nuo ko norite pradėti – nuo pagrindinio ar turinio klausimų idėjos. Jei reikia, naudokite kortelėje Šaltiniai skyriuje Esminių klausimų esančius šaltinius:
Pastaba. Jei norite struktūruoto, nuoseklaus klausimų formulavimo proceso, naudokite Esminių klausimų rašymas, kuris pateikiamas kortelėje Šaltiniai, skyriuje Esminiai klausimai.
Pastaba. Projekto plano atmintinė, esanti kortelėje Šaltiniai, skyriuje Vertinimas. Tai padės jums stebėti savo pažangą kuriant ir tobulinant mokomojo projekto planą. Jis paremtas Projekto medžiagos vertinimo kriterijai.
Pastaba. Mokinių skirstymo darbui poromis būdai pateikiami kortelėje Šaltiniai, skyriuje Panaudojimas. Susiskirstykite į nedideles trijų ar keturių asmenų grupeles, pristatykite kolegoms pirminį esminių klausimų variantą ir aptarkite.
Dabar esate jau baigę du svarbius etapus:
Šioje veikloje, išlaikydami mokinių mokymąsi dėmesio centre, kursite vertinimo planą:
Skirtingų tipų vertinimas atskleidžia skirtingą informaciją apie mokinio pasiekimus. Suvokdami, ką galite sužinoti apie mokinių mokymąsi taikydami skirtingus vertinimo tipus, galite planuoti efektyvų mokymą ir vertinimą. Šiame etape galvosite apie tai, kaip panaudoti vertinimą, kad įgyvendintumėte įvairius vertinimo tikslus.
Formuojamasis vertinimas Vertinimo tikslai:
Apibendrinamasis vertinimas Vertinimo tikslas:
Pastaba. Šių klausimų aptarimui susiskirstykite į mažesnes grupeles.
Kiekvienas šių tikslų pateikiamas „Intel® Education“ tinklalapyje Projektų vertinimas (Assessing projects): 1) Mokinių mokymosi poreikių nustatymas Kokius vertinimo metodus ketinate naudoti, kad nustatytumėte mokinių pasirengimą įgyvendinti mokomąjį projektą? 2) Pažangos stebėjimas Kokius atsiskaitymo ir stebėjimo metodus galėtumėte naudoti mokinių savarankiškumo ir pažangos skatinimui mokantis individualiai ir grupėse? Kaip galėtumėte padėti mokiniams nenutolti nuo mokymosi tikslų projekto įgyvendinimo metu? Kokius stebėjimo ir atsiskaitymo įrankius jums reikės sukurti? 3) Savarankiškumo ir bendradarbiavimo mokantis skatinimas Kaip padėsite mokiniams suvokti projekto lūkesčius ir vertinimo kriterijus? Kaip padėsite mokiniams tapti labiau savarankiškais, gebančiais efektyviai planuoti ir veikti pagal planą? Kokius vertinimo metodus bei įrankius galėtumėte naudoti, kad padėtumėte mokiniams bendradarbiauti ir teikti efektyvius atsiliepimus apie projektinės veiklos rezultatus? 4) Supratimo patikrinimas ir metakognityvumo skatinimas Kokie vertinimo metodai padės mokiniams reflektuoti savo mokymąsi (metakognicija), o Jums padės patikrinti mokinių supratimo lygį? Kokius vertinimo įrankius turėsite sukurti? 5) Supratimo ir gebėjimų demonstravimas Kokius metodus galėtumėte naudoti, kad užtikrintumėte mokymosi rezultatus projektinės veiklos pabaigoje? Kaip Jūs ir Jūsų mokiniai sužinos, kad įgyvendino mokymosi tikslus? Pastaba. Užrašykite visą kitą rastą naudingą informaciją bei savo įžvalgas. Kruopštus ir tikslus vertinimas yra būtinas efektyviam mokymui. Vertinimo planas užtikrina, kad projektas nenutols nuo mokymosi tikslų, tad jis turi būti parengtas prieš pasirenkant projekto veiklas ir užduotis. Kadangi projekto užduotys suteikia platesnes mokymosi individualizavimo galimybes, vertinimo strategijos turi būti pakankamai atviros, kad apimtų mokinių darbus, tačiau būtų nukreiptos į laukiamus rezultatus. Vertinimo planas apibrėžia vertinimo metodus ir įrankius, kurie nustato aiškius lūkesčius, projektinės veiklos ir kuriamų produktų kokybės standartus. Jis taip pat nustato projekto įgyvendinimo eigos ir mokinių pažangos tikrinimo tvarką, metodus ir įrankius, kad informuotų mokytoją ir neleistų mokiniams nukrypti nuo mokymosi tikslų. Vertinimo planas turėtų įtraukti mokinius į mokymosi tikslų parinkimo ir pažangos įsivertinimo procesus projekto įgyvendinimo metu ir jam pasibaigus. Vertinimo plano dalį projekto plano šablone sudaro vertinimo santrauka ir vertinimo tvarkaraštis. Vertinimo tvarkaraštis rodo vertinimo eigą viso projekto įgyvendinimo metu. Vėliau tvarkaraštį patobulinsite. Vertinimo planas:
Šiame etape savo vertinimo plane parengsite vertinimo tvarkaraštį. Vertinimo tvarkaraštis yra puikus būdas atvaizduoti vertinimo eiliškumą pamokoje. Šis vertinimo tvarkaraščio pavyzdys rodo vertinimą prieš pradedant įgyvendinti projektą, įgyvendinimo metu ir pabaigus. Paruoškite pirminį vertinimo tvarkaraštį
Šioje veikloje jūs sukursite vertinimo įrankius vienam iš penkių vertinimo tikslų – mokinių mokymosi poreikių nustatymui. Šis vertinimas turėtų padėti jums išsiaiškinti bei įvertinti pradines mokinių žinias, interesus, silpnąsias puses ar klaidingą mokomojo projekto turinio supratimą. Šiame vertinime gali būti panaudoti kaip Pagrindinis, taip ir Projekto klausimai, kurie padėtų jums nustatyti, kaip mokiniai supranta temą. Atlikus šį vertinimą, surinktos informacijos apie mokinių žinias ir poreikius pagrindu galima patobulinti savo projektą. Pavyzdžiui, prieš pradėdami įgyvendinti projektą, galite patikslinti mokymosi tikslus, parengti papildomas instrukcijas arba diferencijuoti užduotis prisitaikant prie mokinių poreikių. Šiame etape peržiūrėsite keletą idėjų, kurios padės Jums suplanuoti vertinimą, kuriuo nustatysite mokinių mokymosi poreikius:
Papildomi šaltiniai: Norėdami paskaityti daugiau apie pradines žinias, eikite į „Intel® Education“ Efektyvių projektų kūrimo tinklalapį:
Pastabos: Dėl informacijos apie Esminiais klausimais, eikite į Efektyvių projektų kūrimo šaltinį:
Jei norite, grįžkite į Projektų vertinimo šaltinį, kad peržiūrėtumėte Mokinių mokymosi poreikių nustatymo skyrių:
Skirkite pakankamai laiko vertinimui parengti prieš pradedant įgyvendinti projektą. Apgalvokite, kaip nustatysite mokinių mokymosi poreikius, kaip patikrinsite jų supratimą, kaip su mokiniais aptarsite jų pažangą ir sužinosite jų lūkesčius projektinės veiklos atžvilgiu. Apmąstykite, kokio tipo vertinimą galite naudoti pradinių žinių projekto tema nustatymui. Mokiniai turi įvairios patirties, gebėjimų ir interesų bet kuriai naujai temai. Kruopštus mokinių turimų žinių išsiaiškinimas padeda mokytojams modeliuoti mokymo(si) procesą taip, kad jis remtųsi mokinių jau turima patirtimi, kad būtų nukreiptas į pastebėtas silpnąsias vietas. Pastaba. 1:1 patarimas. Išsamią informaciją apie pradines žinias rinkti patogu individualiai kompiuterių klasėje. Mokiniai gali atsakyti į klausimus elektroniniu būdu ir pateikti atsakymus mokytojui arba atsakyti į internetines apklausas. Ši informacija mokytojui gali suteikti bendrą mokinių žinių vaizdą. Pagalvokite, kaip galite rinkti ir naudoti šią informaciją.
Pastabos po diskusijos apie mokinių mokymosi poreikių nustatymą:
Naudokite čia pateikiamą planavimo erdvę, kad pagalvotumėte apie mokinių mokymosi poreikių nustatymo vertinimo turinį ir naudojamus metodus. Vertinimui reikalinga informacija Informacija apie pradines žinias Nesupratimas arba silpnosios vietos
Vertinimo informacijos rinkimo strategijos Kaip naudoti esminį ir projekto klausimus Kaip iš anksto įvertinti reikiamus 21 a. gebėjimus Efektyviausi vertinimo metodai Naudodamiesi išankstinio planavimo idėjomis ankstesniame etape, sukurkite vertinimą, skirtą mokinių poreikių nustatymui. Tam naudokite teksto rengyklę. Apgalvokite, kaip mokiniai gali reaguoti į vertinimą, kuris padės Jums nustatyti silpnąsias vietas ar nesupratimą, kurie gali kilti kol įgyvendinsite projektą.
Šioje veikloje parengsite savo kuriamo mokomojo projekto pristatymo pateiktį, kurią pristatysite ir aptarsite su kitais šio kurso dalyviais. Viso kurso metu dalysitės savo pasiekimais grupėse, kad pateiktumėte kolegoms ir patys gautumėte atsiliepimų (pastabų ir pasiūlymų) apie kuriamus projektų medžiagos komponentus. Pateiktyje bus jūsų mokomojo projekto santrauka, kurią parašysite šioje veikloje, Jūsų nusistatyti standartai ir tikslai, esminiai klausimai ir vertinimo tvarkaraštis. Šią projekto pateiktį kartu su savo mokinių poreikių nustatymo vertinimu pristatysite ir aptarsite 3 modulio pradžioje. Pastaba. Stebėkite savo kursų vadovo pagrindinių mokomojo projekto medžiagos komponentų pateikties demonstraciją. Šios veiklos tikslas yra dvejopas: Suprasti pateikčių rengyklės naudojimo privalumus, kad galėtumėte pasirinkti tinkamiausią įrankį kurdami mokinio pavyzdį. Sukurti pateiktį, kurioje būtų prasminga mokomojo projekto apžvalga ir tai, ką tikitės pasiekti jį plėtodami. Viso kurso metu dalysitės savo pasiekimais su ta pačia mokytojų, kurie dėsto panašius į Jūsų dalykus arba moko panašaus amžiaus mokinius, grupe. Šio žingsnio metu peržiūrėsite kai kurias pavyzdines pateiktis, kurios padės Jums suplanuoti savo pristatymą, tuomet parašysite savo mokomojo projekto santrauką. Pateiktyje apibendrinsite savo dabartines mintis apie kuriamą mokomąjį projektą ir pateiksite grupės nariams informaciją, kurios jiems reikia, kad pateiktų Jums kokybiškus atsiliepimus viso kurso metu. Taip pat šią pateiktį galėsite naudoti ir 8 modulyje, kad pristatytumėte savo mokomojo projekto rinkinį.
Pastaba. Vėlesniuose moduliuose, sukūrę projekto rezultato pavyzdį ir užbaigę plano mokymo proceso skyrių, dar patobulinsite projekto santrauką.
Pastaba. Atminkite, kad efektyvus multimedijos pristatymas sustiprina mintis, kurios vėliau dar paaiškinamos pasakojant.
Baigę pirminį pristatymo variantą, į jį įtraukite projekto vertinimą. Turite įdėti nuorodas į savo pamokos plano dokumentą, mokinių poreikių nustatymo vertinimą, kad atsidarytų pristatymo dokumentai. Pastaba. Daugiau informacijos apie susietų failų nuorodų kūrimą ieškokite Failų ir nuorodų įterpimas, esančius kortelėje Šaltiniai, skyriuje Projektų pavyzdžiai.
Nuspręskite, kurias papildomas dizaino funkcijas norite įtraukti į savo pristatymą. Kiekviena funkcija turėtų pagerinti turinį. Per daug garsų ar nuotraukų gali atitraukti dėmesį nuo pristatymo tikslo. Nepamirškite laikytis autorinių teisių ir prekių ženklų įstatymų, įskaitant šaltinių pateikimą, kur to reikia, ir dažnai išsaugokite savo darbą.
Pastaba. Filmukai ir garsai dažniausiai yra saugomi autorių teisių. Visuomet laikykitės autorių teisių įstatymų, pagal kuriuos dažniausiai nepakanka vien nurodyti gautų duomenų šaltinį. Įkelkite sukurtą pateiktį į bendradarbiavimo svetainę, kad galėtumėte peržiūrėti vieni kitų darbus. Vikis (wiki) yra bendradarbiavimo tinklalapis, kuris leidžia lankytojams lengvai pridėti, pašalinti ir kitaip keisti tinklalapio turinį, publikuoti informaciją. Pastaba. Pradedant šį kursą, buvo pateikti nurodymai, kaip užsiregistruoti ir prisijungti prie vikio tinklapio. Ateityje galite pasidomėti kitais vikio tinklalapiais, kurie nurodyti kortelėje Šaltiniai, skyriuje Interneto šaltiniai/Web2.0
Peržiūrėkite 2 modulio klausimus ir pagrindinius teiginius, apsvarstykite kilusias idėjas ir medžiagą, kurią galėtumėte panaudoti klasėje. Kituose moduliuose toliau diskutuosite apie aukštesnio lygio mąstymo skatinimą naudojant esminius klausimus, Bendrosiomis programomis pagrįstus projektus, tęstinius vertinimus ir į mokinį orientuotas veiklas. Aprašykite šio modulio veiklas, įgytą patirtį savo tinklaraštyje. Pastaba. Jei turite sunkumų su tinklaraščiu, naudokitės Asmeninio mokymosi dienoraščio šablonas, kuris pateikiamas kortelėje Šaltiniai, skyriuje Vertinimas, kad užbaigtumėte savo refleksiją.
Pastaba. Jei interneto ryšys nepastovus, tekstą tinklaraščiui galite parengti dokumente, o vėliau įkelti į tinklaraštį. Kitas būdas užsitikrinti, kad neprarasite savo darbo, yra nukopijuoti tinklaraščio įrašą į laikinąją atmintį prieš įkeliant įrašą.
Išankstinis planavimas Pagrindinio klausimo suvokimo plėtojimas. Planavimo proceso tęsimas. 1 etapas. Projekto idėjos plėtojimas remiantis Pagrindiniu klausimu Pagrindinis klausimas pagal prigimtį gali būti naudojami įvairiose klasėse, disciplinose ir temose. Pavyzdžiui, Pagrindinis klausimas „Kaip galime pakeisti situaciją?“ yra tinkamas, kai vidurinės mokyklos mokiniai mokosi apie bendruomenės valdymą, vaidina energijos komiteto darbuotojus ir gauna užduotį sukurti nacionalinį energijos planą būsimai šalies ekonominei ir aplinkosauginei gerovei. Pagrindinių klausimų projekto idėjų lentelėje Pagrindinis klausimas sukurtas kiekvienam projektui, aprašytam viduriniame stulpelyje. Kadangi pagrindiniai klausimai buvo sukurti keliems projektams ir mokomiesiems dalykams, pabandykite atrasti naujų projektų idėjų, kurios ieškotų atsakymų į tokius pat pagrindinius klausimus. Pateikiami keli pavyzdžiai.
2 etapas. Mano ugdymo programos klausimų peržiūra (papildymas) Galite peržiūrėti Esminiu_klausimu_vertinimo_kriterijai Papildomus ES pavyzdžius, ir informaciją apie Esminiais klausimais, kurie yra kortelėje Šaltiniai, skyriuose Vertinimas ir Esminiai klausimai. Be to, yra daug naudingų tinklalapių (dalis iš jų pateikiama kortelėje Šaltiniai, skyriuje Esminiai klausimai peržiūrėti neprisijungus prie interneto). Peržiūrėkite savo pagrindinius, projekto ir turinio klausimus savo projekto plane. Kitame modulyje aptarsite savo klausimus ir pristatymus porose. Nuorodos Bransford, J., Brown, A., & Cocking, R. (Eds.). (2000). How people learn: Brain, mind, experience, and school (Expanded edition). Washington, DC: National Research Council, National Academy Press. Covey, S. (1990). The 7 habits of highly effective people: Powerful lessons in personal change. New York: Simon & Schuster. Partnership for 21st Century Skills. (2007). Framework for 21st century learning. Washington, DC: Partnership for 21st Century Skills. Thomas, J. W. (1998). Project-based learning: Overview. Novato, CA: Buck Institute for Education. Wiggins, G. (1998). Educative assessment: Designing assessments to inform and improve student performance. San Francisco, CA: Jossey-Bass. Wiggins, G., & McTighe, J. (2005). Understanding by design (Expanded 2nd edition). Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development. 2 modulio santrauka Peržiūrėkite 2 modulio klausimus ir pagrindinius teiginius, apsvarstykite kilusias idėjas ir medžiagą, kurią galėtumėte panaudoti klasėje, tobulindami mokinių mokymosi procesą. Modulio klausimai: Kaip Esminiai klausimai gali padėti mano mokiniams mokytis? Kaip planuoti į mokinį orientuotą vertinimą? Svarbiausi 2 modulio teiginiai:
Kituose moduliuose Jūs ir toliau plėtosite žinias, diskutuosite apie tai, kaip panaudoti interneto šaltinius ir efektyvius mokomuosius projektus savo klasėje. |