3 modulis. Interneto išteklių naudojimas

Interneto išteklių naudojimas

Šiame modulyje mokysitės, kaip mokiniai projektinėje veikloje gali ugdyti 21 a. gebėjimus. Aptarsite informacijos šaltinius, bendravimo ir bendradarbiavimo internetu priemones, informacijos internete efektyvios paieškos ir tinkamumo įvertinimo būdus bei autorių teisių apsaugą, numatysite ir suplanuosite interneto panaudojimą mokomojo projekto įgyvendinimo procese.


Pagrindinis klausimas

  • Kaip efektyviausiai galima pritaikyti IKT priemones siekiant padėti mokiniams mokytis, vertinti mokymosi procesą bei rezultatus?

Modulio klausimai

  • Kaip galiu panaudoti interneto paslaugas, kad sudaryčiau palankesnes sąlygas mokiniams mokytis?
  • Kaip galiu užtikrinti atsakingą ir tinkamą informacijos šaltinių internete naudojimą?


Tikslai

Dalyviai turės:

  • Pristatyti ir aptarti mokomąją medžiagą ir mokinių mokymosi poreikių įvertinimo metodus bei instrumentus.
  • Aptarti, kaip įgyvendinti Vidurinio ugdymo bendrąsias programas (toliau – Bendrosios programos) taikant mokomuosius projektus.
  • Išsiaiškinti ir aptarti autorių teises ginančius įstatymus ir tinkamą jų taikymą mokymo(si) procese.
  • Sukurti cituojamų šaltinių dokumentus.
  • Apžvelgti interneto paslaugas, skirtas informacijos paieškai, bendravimui ir bendradarbiavimui.
  • Įvertinti interneto resursus.
  • Tobulinti mokomųjų projektų planus.
  • Aptarti mokymosi rezultatus.
  • Suplanuoti bendravimo ir bendradarbiavimo įrankių internete panaudojimą savo mokomųjų projektų įgyvendinimui.

Įrankiai

  • Teksto rengyklė.
  • Pateikčių rengyklė.

Papildomi šaltiniai

Šiame modulyje naudojami šie failai:

Darbų aptarimas porose: projekto medžiagos pristatymas

Iš pradžių porose aptarsite savo ankstesniame modulyje parengtus pristatymus, įvertinsite mokinių mokymosi poreikių nustatymo metodus ir instrumentus, pateiksite atsiliepimus apie stipriąsias puses ir tobulinimo galimybes. Tam, kad būtų galima sekti kolegų kūrybinio darbo eigą ir pateikti konstruktyvius atsiliepimus, poros išlieka tos pačios iki modulio įgyvendinimo pabaigos.

  1. Pagalvokite apie atsiliepimus, kuriuos norėtumėte gauti iš savo kolegų.
  2. Pristatykite savo mokomųjų projektų planus kolegoms porose.

Pastaba. Pristatydami savo mokinių mokymosi poreikių įvertinimą, dėmesį sutelkite į tai, kaip mokinių mokymosi poreikių vertinimas pateiks reikiamą informaciją ir padės Jums bei Jūsų mokiniams suplanuoti būsimas projekto veiklas.

  1. Pateikdami atsiliepimus, naudokite 3–2–1 strategiją:
  • Užduokite tris klausimus.
  • Parašykite du komentarus.
  • Pateikite vieną pasiūlymą.

Pastaba. Peržiūrėkite šiuos dokumentus, esančius kortelėje Šaltiniai, skyriuje Vertinimas. Juose rasite papildomos informacijos apie konstruktyvius atsiliepimus.

Atsiliepimų teikimo įrankiai ir patarimai

Projekto medžiagos vertinimo kriterijai

Programų ir tikslų vertinimo kriterijai

Esminių klausimų vertinimo kriterijai

  1. Pagalvokite apie savo kolegų atsiliepimus ir, jei reikia, pasinaudokite pasiūlymais tobulindami savo projektą.

 

Bendrųjų programų įgyvendinimas į mokinį orientuotoje klasėje

Galvodami, kaip ugdymo procese efektyviai panaudoti mokomuosius projektus, apsisprendėte, kokį Bendrųjų programų turinį įgyvendinsite, suformulavote Bendrosiomis programomis grįstus klausimus, kurie gali padėti apibrėžti projekto planą. Galbūt jums kiek neramu dėl to, kaip įgyvendinti Bendrąsias programas į mokinį orientuotame ir projektais grįstame mokymo procese, kai mokiniai patys kuria savo žinių sistemą, o ne vien tik perima informaciją iš mokytojo.

  1. Pasiskirstykite į tris grupes. Aptarkite šiuos klausimus:
  2. Kaip užtikrinti, kad mokinių projektinė veikla sudarytų sąlygas siekti Bendrųjų programų įgyvendinimo?
  3. Jei mokiniai atsakingi už savo mokymąsi, kaip galime užtikrinti, kad jie išmoks tai, ko reikia?
  4. Kaip užtikrinti mokinių atsiskaitymą, kai jie dirba grupėse?
  5. Iš kurso vadovo gaukite šiai diskusijai skirtą vikio svetainės adresą (URL) ir įrašykite jį į apačioje esantį teksto lauką.
  6. Išrinkite vieną asmenį grupėje, kuris sukurtų naują vikio puslapį diskusijai, įrašytų jūsų puslapio pavadinimą, įrašytų klausimus, kuriais diskutuojate, padarytų dviejų stulpelių ir aštuonių eilučių lentelę, kairįjį stulpelį pavadintų „Problemos“, o dešinįjį – „Sprendimai“.
  7. Aptarkite ir užpildykite lentelę.

Pastaba. Jei interneto ryšys nėra pastovus, dirbdami su „Web 2.0“ šaltiniais, savo mintis surašykite atskirame dokumente (pavyzdžiui, Microsoft Word), o baigę rengti tekstą, nukopijuokite į vikio tinklalapį. Taip išsaugosite duomenis.

  1. Baigę diskusiją, išsaugokite vikio tinklalapio papildymus.
  2. Peržiūrėkite kitų grupių tinklalapius ir papildykite jų sprendimų sąrašus.

1 veikla. 21 a. gebėjimų ugdymo planavimas

Vykdydami šią veiklą, pagalvosite, kaip ugdyti konkrečius 21 a. gebėjimus – tyrimo, bendravimo, bendradarbiavimo ir problemų sprendimo. Tuomet su kolegomis aptarsite, kaip internetas gali padėti mokiniams mokytis ir ugdytis šiuos gebėjimus. Prisiminkite pastabas, kurias užsirašėte 1 Modulio išankstinio planavimo veikloje apie tai, kaip ugdyti (-is) 21 a. gebėjimus. 21 a. gebėjimai sąrašas pateikiamas kortelėje Šaltiniai, skyriuje Mąstymo įgūdžiai.

Atverskite savo projekto planą ir peržiūrėkite projekto tikslus. Permątykite šiuos klausimus:

  1. Kurioje Jūsų projekto vietoje mokiniams reikia atlikti tyrimą?
  2. Kada Jūsų projekto įgyvendinimo metu mokinių mokymąsi būtų galima pagerinti bendraujant tarpusavyje? 
  3. Kurioje Jūsų projekto vietoje būtų naudingas bendradarbiavimas?
  4. Kaip galite užtikrinti, kad projekto metu mokiniai naudosis problemų sprendimo strategijomis?

Pasiskirstykite į mažas grupeles ir pagalvokite, kaip savo projekte galėtumėte panaudoti internetą, kad pagerintumėte mokinių tiriamosios veiklos, bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijų ugdymą.

Pastaba. Mokinių darbo poroje veiklos pateikiamos kortelėje Šaltiniai, skyriuje Pagalbinės priemonės.

  1. Prieš apsvarstydami konkrečių informacijos šaltinių internete panaudojimą savo projekte, turėtumėte suprasti teisines ir etines problemas, susijusias su elektroninių šaltinių naudojimu. Kitoje veikloje aptarsite autorių teises ginančius įstatymus.


2 veikla. Teisiniai ir etiniai informacijos naudojimo aspektai

Pasak internetinio leidinio Education World, „Autorių teisių įstatymai remiasi tikėjimu, kad kiekvienas, kuriantis originalų, apčiuopiamą darbą, nusipelno už jį gauti kompensaciją, kuri skatintų tolesnei kūrybai, o visuomenė gauna naudą iš savo narių kūrybos (Starr, 2004). Žmonės turi teisę spręsti, kaip jų originalius darbus naudos kiti, tad mokytojai turi suprasti ir mokyti mokinius tinkamai naudotis autorių teisėmis apsaugotu turiniu.



1 etapas. Autoriaus teisių apžvalga

Turėdami prieigą prie interneto ir galimybę greitai nukopijuoti iš jo medžiagą, mokiniai ir mokytojai gali lengvai pamiršti, kad daugybė medžiagos internete yra kažkieno nuosavybė. Atlikite trumpą autorinių teisių testą ir pagalvokite, kaip galėtumėte savo klasėje aptarti autorinių teisių problemas.

Nors mokytojai ir mokiniai savo projektuose gali naudoti autorių teisėmis apsaugotą medžiagą, jos naudojimas nėra aiškiai apibrėžtas. Norėdami geriau suprasti savo teises ir apribojimus, peržiūrėkite Autorių teisių įstatymas, esantį kortelėje Šaltiniai, skyriuje Autorių teisės.

Papildymas. Aptarkite, kaip autorių teisių įstatymas ir tinkamo naudojimo gairės paveiks jūsų projekto įgyvendinimą.

  1. Aptarkite strategijas, kurios užtikrintų tinkamą autorių teisių įstatymo supratimą ir naudojimą klasėje.
  2. Aptarkite konkrečias taisykles, kurias galėtumėte taikyti klasėje, kad užtikrintumėte, jog bus laikomasi nurodymų.

Pastaba. Šaltinius, kurie padės jums ir mokiniams laikytis autorių teisių įstatymo ir tinkamo naudojimo gairių, galite rasti kortelėje Šaltiniai, skyriuje Autorių teisės.



2 etapas. Informacijos šaltinių citavimas

Norint mokymo(-si) procese naudoti kitų autorių parengtą tekstą, paveikslus, nuotraukas, garso įrašus, būtina nurodyti šaltinį ir autorių. Naudinga iš anksto susidaryti temai naudingų informacijos šaltinių sąrašą, kuris padės Jums rasti šaltinius vėliau, kai mokymo(-si) procese reikės papildomos informacijos. Mokiniams labai svarbu ugdyti (-is) naudojamų šaltinių citavimo gebėjimus.


  1. Kortelėje Šaltiniai, skyriuje Autorių teisės peržiūrėkite cituojamų darbų šaltinius ir pavyzdžius.

Cituojamų darbų dokumento šablonus galite rasti

MLA cituojamų darbų šablonas

APA nuorodų šablonas

Interneto šaltinių bibliografija kortelėje Šaltiniai, skyriuje Cituojami darbai, o paskui nuspręsite, kurias darbų citavimo taisykles naudos jūsų mokiniai.

  1. Išsaugokite paprastą darbų citavimo šabloną, MLA ar APA šabloną jūsų projekto medžiagos aplanko aplanke Mokomojo projekto pagalbinė medžiaga, kurį pavadinkite, pvz., Cituojami šaltiniai arba Nuorodos.
  2. Radę naudingų informacijos šaltinių, į šį šabloną nukopijuokite tinklalapio adresus ar tekstą.

Taip pat galite naudoti internetinį citavimo įrankį, kuris automatiškai suformuos Jūsų citatą MLA ar APA formatu. Atidarykite kortelėje Šaltiniai, skyriuje Autorių teisės esantį Internetinio citavimo įrankį, kuriame rasite adresų sąrašą.



3 etapas.


3 veikla. Interneto naudojimas informacijos paieškai

Žmonės dažnai apie internetą galvoja kaip apie informacijos paieškos įrankį, tačiau internete surastos informacijos vertinimo ir interpretavimo gebėjimai lemia sėkmę mokykloje ir gyvenime. Tačiau efektyvus naudojimasis internetu neapsiriboja vien tik informacijos paieškos paslauga. Naujosios internetinės technologijos siūlo bendradarbiavimo aplinkas, kuriose asmenys gali bendrauti vieni su kitais ir kurti interneto turinį. Čia aptarsite būdus, kaip mokiniai gali naudoti internetą informacijos paieškai, o vėliau, vykdydami kitas veiklas, sužinosite, kaip internetas gali padėti mokiniams bendrauti ir bendradarbiauti.



1 etapas. Informacijos šaltinių paieška internete

Paieškos sistemų naudojimas

Populiarios informacijos internete paieškos sistemos – www.google.lt, www.yahoo.com. Naudojant išplėstinę paiešką, mažėja laiko sąnaudos, gaunami tikslesni rezultatai.

Atliekant informacijos paiešką internete, paieškos siaurinimas padeda rasti tinkamiausią ir naudingiausią informaciją. Kaip ir bet kokioje paieškoje, pirmasis žodis (pvz., atogrąžų miškas) gali pateikti pernelyg daug netinkamų atsakymų, t. y. nuorodų. Todėl vertėtų paieškoje naudoti siauresnę frazę, pvz., Brazilijos atogrąžų miškai. Jei norite, kad praleidžiami žodžiai būtų įtraukti į užklausą, naudokite + ženklą, palikdami prieš jį tarpą. [Taip pat galite naudoti + ženklą prieš frazes.]

Daugiau skaitykite:

Google išplėstinė paieška

„Kaip ieškoti?“

Pastaba. Ieškodami frazių, susidedančių iš dviejų ar daugiau žodžių, naudokite kabutes, pvz., „Brazilijos atogrąžų miškai“, kad ieškotumėte būtent tos frazės, o ne atskirų žodžių.

  1. Pateiktame laukelyje įrašykite paieškos žodžius, kuriuos galėtumėte naudoti savo projekto informacijos paieškai, tuomet pasirinkite paieškos sistemą (www.google.lt) ir atlikite paiešką.
  2. Pažymėkite ar paženklinkite tinklalapius, kurie jums pasirodys naudingi. Kortelėje Šaltiniai, skyriuje Interneto šaltiniai rasite papildomus šaltinius ir veiklas, kurios padės jums pagerinti paiešką.

Patarimas. Mokiniai gali dalytis randamais šaltiniais su savo bendraklasiais naudodami adresyno ženklinimo tinklalapį.

Paieška specializuotose svetainėse

Jei tyrinėjate neįprastą temą arba norite įsitikinti, kad Jūsų tinklalapiai tinka tam tikram amžiui, galite naudoti specializuotą paieškos sistemą. Įvairias paieškos sistemas rasite:

Patarimas. Mokiniams naudojant internetinius šaltinius savarankiškai, pateikite jiems patarimus, kaip rasti tinkamą kokybišką informaciją.



2 etapas. Audiovizualinės informacijos paieška

Jei jums reikia rasti vaizdus, garsą ar filmuotą medžiagą savo mokomajam projektui:

  • naudokite paieškos sistemas, kurios gali ieškoti garsų, vaizdų ir filmuotos medžiagos;
  • naudokite multimedijos tinklalapius, kuriuose yra vaizdų, garsų ir filmuotos medžiagos, tinkamos mokymui;
  • peržiūrėkite kortelėje Šaltiniai skyriaus Interneto paieškos šaltiniai dalyje Multimedijos šaltiniai pateikiamas paieškos sistemas ir multimedijos tinklalapius. Rastus šaltinius išsaugokite Projekto medžiagos aplanke Vaizdai_garsai.

Pastaba. Nepamirškite savo cituojamų darbų dokumente nurodyti multimedijos šaltinių.

Patarimas. Išmokykite savo mokinius tinkamų multimedijos šaltinių radimo ir tinkamo jų nurodymo cituojamų darbų sąraše. Kitas dalykas, į kurį reikia atkreipti dėmesį, yra multimedijos šaltinių, kuriuos mokiniai nori naudoti, dydis. Dideli multimedijos failai gali pabloginti bendradarbiavimą ir galimybę keistis failais internete. Tam naudokite failų archyvavimą, suspaudimą.

  1. Raskite vieną ar daugiau gerų informacijos šaltinių savo mokomajam projektui. Paženklinkite, pažymėkite juos ar išsaugokite Adresyne.
  2. Nuotrauką išsaugokite savo mokomojo projekto rinkinio aplanke Vaizdai_garsai.
  3. Savo mokomojo projekto rinkinio aplanke Vaizdai_garsai galite išsaugoti ir garso ar filmuotą medžiagą.


3 etapas. Informacijos internete vertinimas

Dėl nevaldomo informacijos publikavimo internete labai svarbu, kad mokiniai išsiugdytų gebėjimą kritiškai vertinti tinklalapių turinį, nes tai padėtų nustatyti turinio tinkamumą ir tikslumą.

Pirmame šios veiklos etape sudarėte tinklalapių, kuriuose yra projektui naudingi informacijos šaltiniai, sąrašą, naudodamiesi savo paieškos kriterijais, atsižvelgdami į turinio gilumą ir tikslumą. Labai svarbu tokius gebėjimus iš(si)ugdyti mokiniams. Šiame etape peržiūrėsite informacijos internete vertinimo šaltinius bei aptarsite jų panaudojimo su mokiniais būdus.

Patarimas. Su savo mokiniais aptarkite, kaip nustatyti, ar tinklalapyje pateikiama informacija yra naudojama, faktinė ir patikima. Galite kartu su mokiniais sukurti vertinimo kriterijus ir pasitikrinimo sąrašus, arba naudoti vertinimo formas iš tinklalapių įvertinimo skyriaus, esančio kortelėje Šaltiniai. Tinklalapių patikimumo vertinimo mokymasis yra labai svarbus įgūdis, kurį galima išplėsti į spausdintos ir vaizdinės informacijos pateikimo sritis.

  1. Peržiūrėkite informacijos tinkle vertinimo šaltinius, pateikiamus kortelėje Šaltiniai, skyriuje Tinklalapio vertinimas. Peržiūrėkite mokinių amžių atitinkančią vertinimo formą, jei turite laiko, ir kitus pasitikrinimo sąrašus.

Patarimas. Pradinių klasių mokiniams vertinimo formų naudojimas gali ir netikti. Šiuo atveju labiau tiktų diskusijos apie geros interneto svetainės savybes.

  1. Atsižvelgiant į informacijos internete įvertinimo priemones, pagalvokite, kaip galėtumėte padėti mokiniams kritiškai apmąstyti jų naudojamus interneto šaltinius.

4 veikla. Bendravimas ir bendradarbiavimas internetu

Bendravimo įrankiai internete labai išplečia bendruomenę, čia mokiniai gali bendradarbiauti projektų metu. Naudodamiesi el. paštu, pokalbių svetainėmis, greitosiomis žinutėmis, internetinėmis apklausomis ir balso perdavimo protokolu (VoIP), mokiniai gali diskutuoti, dalintis idėjomis, gauti atsiliepimus, rinkti informaciją iš bendraklasių, specialistų, žmonių iš viso pasaulio.

Patarimas. Galimybė bendrauti elektroniniu būdu klasėje, kur kiekvienas turi kompiuterį, gali atitraukti mokinius nuo mokymosi užduočių. Bendravimo internetu taisyklių klasėje nustatymas yra ypač svarbus. Jas reikia nusistatyti ir su mokiniais viešai aptarti, šių taisyklių privalo laikytis visi mokiniai.



1 etapas. Bendravimo internetu įrankių apžvalga

Mokiniai gali naudoti bendravimo internetu įrankius, kad:

  • bendrautų su kitais, esančiais už klasės ribų;
  • gautų atsiliepimų apie savo kuriamus ar sukurtus produktus;
  • dirbtų grupėmis ar poromis realiu laiku;
  • įsitrauktų į interaktyvias diskusijas;
  • mokytųsi vartoti rašytinę kalbą;
  • mokytųsi vartoti sakytinę kalbą;
  • rinktų informaciją;
  • dalytųsi tekstine informacija, dokumentais ir kitais šaltiniais.

Mokinių bendravimui skirtų įrankių yra daug. Norėdami sužinoti apie jų savybes ir naudojimą, žiūrėkite Bendravimo internete priemonių palyginimas schemą, pateikiamą kortelėje Šaltiniai, skyriuje Bendravimo šaltiniai. El. paštas yra rašytinis, elektroninis bendravimas, pranešimus galima siųsti ir skaityti bet kada.

  • Pokalbiai internetu yra internetinės aplinkos, kuriose asmenys „susitinka“ ir keičiasi žinutėmis realiu laiku.
  • Greitosios žinutės (IM) leidžia greitai priimti ir siųsti žinutes tiek vietiniu tinklu, tiek internetu konkretiems vartotojams.
  • Apklausos ir balsavimas internetu leidžia rinkti ir analizuodi duomenis pateikiant klausimus internete.
  • Balso perdavimo internetu protokolas (VOIP) palaiko realaus laiko garsinį bendravimą internete.


2 etapas. Bendravimo internetu įrankiai projektui

Pasirinkite vieną ar daugiau bendravimo internetu įrankių, kurių panaudojimo galimybes savo pamokoje panagrinėsite išsamiau. Paženklinkite ar pažymėkite šaltinius su naudinga informacija apie tai, kaip naudoti šiuos įrankius klasėje.

  • 1 galimybė. El. paštas
  • 2 galimybė. Pokalbis internetu
  • 3 galimybė. Greitosios žinutės (IM)
  • 4 galimybė. Apklausa ir balsavimas internetu
  • 5 galimybė. Balso perdavimo internetu protokolas (VoIP)

Dėl informacijos apie projektus, kurių metu naudojami bendradarbiavimo įrankiai, galite peržiūrėti tinklalapį Virtualioji Architektūra. Šiame tinklalapyje pateikiamas projektų kūrimo ir įgyvendinimo pagal ugdymo programą vadovas.

1 galimybė. El. paštas

Apie el. pašto taikymo projektuose galimybes galite skaityti kortelėje Šaltiniai, skyriuje Bendravimo šaltiniai.

2 galimybė. Pokalbis internetu

Žemiau pateikiamose nuorodose nurodomi būdai, kaip konstruktyviai naudoti pokalbius internetu mokymo(si) procese. Galimus pokalbio internetu paslaugų panaudojimo mokymui šaltinius rasite kortelėje Šaltiniai, skyriuje Bendravimo šaltiniai.

Pavyzdžiai, kaip pokalbius galima naudoti mokymo(si) procese

Nurodomos konkrečios veiklos, kuriose mokytojai naudojo pokalbių internete įrankius, pateikiami patarimai, kaip mokymo(si) procese naudoti internetinius pokalbius.

3 galimybė. Greitosios žinutės (IM)

Galimų greitųjų žinučių šaltinių ieškokite kortelėje Šaltiniai, skyriuje Bendravimo šaltiniai.

Pateikiamas straipsnis, pabrėžiantis teigiamas greitųjų žinučių naudojimo mokymo(si) procese priežastis.

4 galimybė. Apklausa ir balsavimas internetu

Galimų apklausų šaltinių ieškokite kortelėje Šaltiniai skyriuje Bendravimo šaltiniai.

Nuomonių apklausos pavyzdys, kuriame pateikiamos diskusijų idėjos, kaip supažindinti mokinius su veiksniais, kurie lemia nuomonių apklausų tikslumą. Apklausos instrukcija, kurioje aiškinama, kaip rašyti apklausos klausimus, nustatyti klausimų tipą ir atsakymus, organizuoti ir formatuoti apklausą, administruoti apklausą ir t. t.

5 galimybė. Balso perdavimo internetu protokolas (VoIP)

Šioje nuorodoje pateikiama informacija ir pavyzdžiai, kaip klasėje naudoti balso per internetą protokolą. Kitų VoIP šaltinių ieškokite kortelėje Šaltiniai, skyriuje Bendravimo šaltiniai.

Pateikiamas išsamus straipsnis, skirtas mokytojams, aprašantis „Skype“ klasėje naudojimą.


5 veikla. Mokymasis bendradarbiaujant internetu

Mokymo(-si) procese galima naudoti tinklaraščius, viki bendradarbiavimo tinklalapius, forumus.

Mokiniai mokymosi procese gali naudoti bendradarbiavimo internetu įrankius tam, kad:

  • dalintųsi savo mintimis, idėjomis ir projektais;
  • dalintųsi nuorodomis ir failais;
  • rašytų atsiliepimus;
  • keistų, pridėtų ir trintų bendrai kuriamą turinį;
  • kurtų dienoraščio pavidalo dokumentus.

Peržiūrėkite Bendravimo ir bendradarbiavimo internete įrankiai, kuris pateikiamas kortelėje Šaltiniai, skyriuje Web2.0/Bendradarbiavimo šaltiniai, privalumus ir trūkumus. Naudokite bendradarbiavimo internete tinklalapį, kad aptartumėte, kaip naudosite priemones internete, palaikančias mokinių bendravimą ir bendradarbiavimą Jūsų organizuojamame mokymosi procese.

Pastaba. Bendravimo ir bendradarbiavimo įrankių lentelėje lyginami įgūdžiai ir techniniai reikalavimai bei tikslai, kuriems galima naudoti bendradarbiavimo tinklalapius, pateikiama kortelėje Šaltiniai, skyriuje Web2.0/bendradarbiavimo šaltiniai.

Dabar, kai išanalizavote bendravimo ir bendradarbiavimo internetu įrankius, užrašykite savo mintis vikio tinklalapyje.

Pastaba. Jei mokomąjį projektą kuriate kartu su kolega, pagalvokite apie bendradarbiavimo internetu naudojimą, kad galėtumėte koordinuoti projektinę veiklą.

  1. Raskite savo el. pašto dėžutėje iš bendradarbiavimo tinklalapio jums atsiųstą el. laišką, kuriuo pranešama, kad kurso vadovas Jus kviečia prisijungti prie vikio, kuriame bus pildoma lentelė Web2.0 įrankių naudojimas.
  2. Spustelėkite nuorodą el. laiške, kad prisijungtumėte. Prisijunkite prie tinklalapio, naudodami el. paštą ir slaptažodį.
  3. Tinklalapyje peržvelgę lentelę Web 2.0 įrankių naudojimas, pagalvokite, kaip galėtumėte pasinaudoti kuriuo nors bendravimo ir bendradarbiavimo internetu įrankiu savo mokomajame projekte. Sukurkite naują eilutę su savo vardu, pridėkite įrankio pavadinimą ir aprašykite, kaip naudotumėte jį savo projekte. Užpildykite bent po vieną lentelės eilutę su bendravimo įrankiu ir vieną eilutę su bendradarbiavimo įrankiu.
  4. Jei turite laiko, pakomentuokite, kaip galite naudoti kitas interneto paslaugas.
  5. Pasižymėkite idėjas, kuriomis galėtumėte pasinaudoti savo mokomajame projekte.

Papildymas. Taip pat lentelę galite rasti kortelėje Šaltiniai, skyriuje Interneto šaltiniai Bendravimo ir bendradarbiavimo internete priemonės.

Pastaba. Papildomos bendradarbiavimo tinklalapių nuorodos pateikiamos kortelėje Šaltiniai, skyriuje Web2.0/Bendradarbiavimo šaltiniai  Bendravimo ir bendradarbiavimo internete įrankius, dokumentus, esančius kortelėje Šaltiniai, skyriuje Web2.0/Bendradarbiavimo šaltiniai.

Pastaba. Iš anksto planuodami savo veiklas turėsite galimybę suplanuoti ir bendravimo bei bendradarbiavimo įrankius, jų panaudojimą.


6 veikla. Refleksija



1 etapas. Modulio peržiūra

Peržiūrėkite 3 modulio klausimus, apsvarstykite kilusias idėjas ir medžiagą, kurią galėtumėte panaudoti mokomajame projekte, jį planuojant ir mokymo procese.



2 etapas. Tinklaraščio rašymas

Pasidalykite mintimis apie šio modulio veiklas, gebėjimus ir požiūrius savo tinklaraštyje. Atminkite, kad 7 modulyje dalysitės vienu iš Jūsų tinklaraščių įrašų su kolega, aptarsite, kaip pasikeitė Jūsų supratimas ir žinios.

Atverkite savo asmeninį tinklaraštį ir sukurkite naują įrašą pavadinimu 3 Modulio apžvalga. Įrašą pradėkite žemiau pateiktu tekstu:

Šis modulis padėjo man pagalvoti apie interneto poveikį mano mokinių mokymuisi šiais būdais...

Parašykite ir kitas įžvalgas, klausimus ar rūpesčius, kuriais norite pasidalyti su kolegomis savo refleksijoje.

Išankstinis planavimas

Interneto panaudojimas

Šiame modulyje apžvelgėte įvairias interneto panaudojimo galimybes. Pagalvokite, kaip galėtumėte panaudoti kai kuriuos aptartus resursus savo mokomajame projekte, kad sudarytume palankesnes sąlygas mokiniams mokytis.

  1. Apžvelkite savo pastabas dėl interneto panaudojimo projekte.
  2. Pasirinkite vieną ar daugiau internetinių įrankių ir trumpai aprašykite būdus, kaip naudosite juos savo projekte.

Patarimas. Pagalvokite, kaip mokinių individualus darbas su kompiuteriu gali būti efektyviai panaudojamas ugdyti 21 a. įgūdžius.

Pastaba. Nuorodos į papildomus internetinius įrankius pateikiamos kortelėje Šaltiniai, skyriuje Web2.0/Bendradarbiavimo šaltiniai.

Nuorodos

Starr, L. (2004). Copying rights and copying wrong. Education World.

Wikipedia contributors. (2006, September 19). Wiki. Wikipedia, The Free Encyclopedia.


7 veikla. 3 modulio santrauka

Peržiūrėkite 3 modulio klausimus, apsvarstykite kilusias idėjas ir medžiagą, kurią galėtumėte panaudoti mokomajame projekte, planuodami ar pačiame mokymo procese, kad pagerintumėte mokinių mokymąsi.


Modulio klausimai:

  • Kaip galiu panaudoti internetą, kad sudaryčiau palankesnes sąlygas mokiniams mokytis?
  • Kaip galiu užtikrinti atsakingą ir tinkamą informacijos šaltinių internete naudojimą?

Svarbiausi 3 modulio teiginiai:

  • Internetas gali būti naudingas įrankis informacijos paieškai, bendradarbiavimui ir bendravimui.
  • Tinkamas autorių teisėmis apsaugotos medžiagos naudojimas mokymo(-si) procese.
  • Mokymasis cituoti informacijos šaltinius, panaudotus kūrybiniuose darbuose.
  • Paieškos strategijų naudojimas leidžia mokiniams ir mokytojams efektyviai rasti naudingą informaciją internete.
  • Nustatant tinklalapio patikimumą ir vertingumą, reikia atsižvelgti į daugelį veiksnių.
  • El. paštas, internetiniai pokalbiai, greitosios žinutės, balso perdavimo internetu protokolas leidžia mokiniams internetu bendrauti su žmonėmis visame pasaulyje.
  • Tinklaraščiai, viki ir internetiniai bendradarbiavimo dokumentai leidžia mokiniams bendradarbiauti kuriant intelektinius produktus, dalijantis savo darbais internete.

Kituose moduliuose tobulinsite tai, ką sukūrėte iki šiol, taip pat kursite mokinių projektinės veikos rezultato (produkto), atlikto panaudojant IKT, pavyzdį ir savo mokomojo projekto vertinimą.