4 modulis. Mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžio kūrimas

Šiame modulyje suplanuosite ir aptarsite informacijos šaltinių, bendravimo bei bendradarbiavimo įrankių internete panaudojimą Jūsų mokomajame projekte ir pagalbą mokiniams mokantis saugiai ir atsakingai naudotis internetu. Taip pat planuosite ir sukursite mokinių projektinės veiklos rezultato (produkto) pavyzdį (pateikties, spaudinio, vikio ar tinklaraščio), kuriame parodysite, kaip bus pasiekiami konkretūs mokymosi tikslai.

Vertinsite savo sukurtą mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdį pagal projekto medžiagos vertinimo kriterijų lentelės klausimus. Remdamiesi šiuo vertinimu, papildysite savo mokomojo projekto pristatymą ir kartu rengsitės dirbti kitame modulyje.


Pagrindinis klausimas

  • Kaip efektyviausiai galima pritaikyti IKT priemones, siekiant padėti mokiniams mokytis, vertinti mokymosi procesą bei rezultatus?

Modulio klausimai

  • Kaip mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžio sukūrimas gali padėti man paaiškinti mokomojo projekto lūkesčius ir pagerinti mokymo(si) proceso planavimą?
  • Kaip sudarysiu sąlygas mokiniams projektinės veiklos metu pasiekti užsibrėžtus mokymosi tikslus?

Tikslai

Dalyviai:

  • dalysis idėjomis, kaip projektuose efektyviai panaudos internetą;
  • aptars mokinių naudojimosi internetu saugumą ir atsakingumą;
  • sukurs ir įvertins mokinių projektinės veiklos rezultatų pavyzdžius (pateiktis, spaudinius, vikius, tinklaraščius ar kt.);
  • patobulins savo mokomųjų projektų planus;
  • aptars tai, kas išmokta.

Įrankiai

  • Tekstų rengyklė.
  • Pateikčių rengyklė.

Papildomi šaltiniai

Šiame modulyje naudojami šie dokumentai:

Darbas porose: interneto panaudojimas mokomajame projekte

Pastaba. Šios veiklos metu dirbkite tose pačiose porose, kuriose aptarėte interneto naudojimą 3 modulyje. Rekomenduojama peržvelgti išankstinio planavimo 3 modulyje užrašus.

Su partneriu aptarkite:

  1. Apie ką yra jūsų projektas? Kokius Bendrųjų programų uždavinius įgyvendinsite?
  2. Kaip savo projekte naudosite internetą informacijos paieškai, bendravimui ir bendradarbiavimui?
  3. Kaip interneto naudojimas padės mokiniams ugdytis 21 a. gebėjimus ir aukštesnio lygio mąstymą?
  4. Kokių tikitės atsiliepimų (patarimų) ar papildomų idėjų?

Užsirašykite savo partnerio idėjas:

 

Kaip mokiniams priprasti aktyviai veikti į mokinį orientuotoje ir projektais grįstoje mokymo(si) aplinkoje?

Kuriant mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdį, Jums gali kilti nedidelių sunkumų, susijusių su IKT naudojimu, kalbos, dizaino ar turinio klausimais. Į mokinį orientuotame mokymo(si) procese mokiniams taip pat gali kilti sunkumų įgyvendinant mokomuosius projektus ar kitas mokymosi užduotis. Šioje pedagoginės praktikos diskusijoje aptarsite būdus, kaip padėti mokiniams sėkmingai priprasti aktyviai dalyvauti projektais grįstoje ir į mokinį orientuotoje mokymo(si) aplinkoje.

Mokinių projektinė veikla leidžia atsižvelgti į individualius kiekvieno mokinio poreikius ir interesus. Projektų įgyvendinimo metu mokiniams tenka priimti sprendimus dėl turinio, projekto eigos ir priemonių. Projektinė veikla mokiniams leidžia labiau įsigilinti į nagrinėjamą temą, sukurti produktus, dalyvauti veiklose, kurios atspindi kiekvieno jų asmenybę, ugdyti naujus įgūdžius ir tobulinti jau turimus. Projektinės veiklos metu mokiniai turi priimti sprendimus, bendradarbiauti, imtis iniciatyvos ir viešai pristatyti savo projektinės veiklos rezultatus – projekto produktus, o tai iš pat pradžių jau gali būti kaip iššūkis.

Daugeliui mokinių būna sunku pereiti nuo mokymo(si) proceso, orientuoto į mokytoją (kai labiausiai koncentruojamasi į informacijos iš mokytojo perėmimą, teisingus arba neteisingus atsakymus į mokytojo uždarus klausimus, pratimų atlikimą ir rašto darbus) prie mokymo(si) proceso, kuris skatina atvirus klausimus, autentiškas užduotis ir įvairaus tipo vertinimą. „Mokiniai, kurie užaugo pripratę būti tik stebėtojais arba „miegančiais pašaliniais“, priešinasi sunkesniam darbui, ypač kai toks pasyvus mokymasis yra įprastas kituose dalykuose“ ( Black & Wiliam, 1998).

Suformuokite grupes, kuriose aptarkite, kaip galite padėti visiems mokiniams sėkmingai įgyvendinti projekto tikslus ir išmokti:

  • užsibrėžti įgyvendinamus tikslus;
  • planuoti projektinės veiklos terminus ir, jei būtina, juos pakoreguoti;
  • kelti klausimus apie savo veiklas ir ieškoti į juos atsakymų;
  • produktyviai bendradarbiauti;
  • reflektuoti ir planuoti patobulinimus.

Pastaba. Jūsų kurso vadovas gali paprašyti šia tema sugalvoti idėjų vikio tinklalapyje, kad galėtų lengviau fiksuoti ir dalytis idėjomis įvairiose grupėse. Jei taip, naudokite tą vikį, kaip ir 3 modulyje. Jūsų prisijungimo informacija gali būti Prisijungimo informacija dokumente, pateikiamame Projekto medžiagos aplanke (jei išsaugota) arba kortelėje Šaltiniai, skyriuje Apie šį kursą.


1 veikla. Mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžių apžvalga

Mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžio kūrimas iš mokinio perspektyvos leidžia Jums nuspręsti, ar projekto reikalavimai tinka jūsų mokiniams. Taip pat padeda sužinoti, ar pasiekiami atitinkami informacijos šaltiniai, apsispręsti dėl mokymosi turinio ir proceso.

Šiame modulyje planuosite ir kursite mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdį. Vėlesniuose moduliuose planuosite vertinimą, veiklas, kursite pedagoginės pagalbos mokantis priemones.

Šios veiklos metu apžiūrėsite mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžius, analizuosite jų pasiekimus ir pasisemsite idėjų savo būsimam mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžiui. Jei mokomojo projekto medžiagą kuriate kartu su kitais mokytojais, šiuos pavyzdžius galite peržiūrėti ir aptarti kartu.

  1. Atverkite mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžio pateiktį – naujienlaiškį, laikraštį, plakatą, vikio tinklalapį ar tinklaraštį, esantį kortelėje Šaltiniai, skyriuje Projektų pavyzdžiai. Mokinių pavyzdžiai Mokomųjų projektų planų aplanke surūšiuoti pagal amžiaus grupę. Atidžiai perskaitykite jų aprašymus ir pasirinkite patikusias nuorodas. Nuorodos Jus nukreips tiesiai į mokomojo projekto medžiagos pavyzdinius failus iš „Intel® Education“ tinklalapio Efektyvių projektų kūrimas (Designing Effective Projects).
  2. Grįžkite į mokinių pavyzdžių sąrašą Šaltinių lange. Atidžiai perskaitykite Esminius klausimus, taikomus mokymosi standartus ir mokymosi tikslus.
  3. Peržiūrėkite veiklas ir pasižymėkite, kaip jos padeda sėkmingam mokinių projektinės veiklos rezultato kūrimui.
  4. Peržiūrėkite vertinimo planą ir vertinimo metodus, pasižymėkite, kaip vertinimas ir vertinimo strategijos padeda surinkti mokinių mokymosi rezultatų, demonstruojamų projekto produkte, įvertinimui būtiną informaciją.
  5. Pagalvokite:

Kokie 21a. gebėjimai demonstruojami mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdyje?

Pastaba. 21 a. gebėjimų sąrašas pateikiamas kortelėje Šaltiniai, skyriuje Mąstymo įgūdžiai.

  1. Kaip mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdys padeda atsakyti į Esminius klausimus?
  2. Kaip pasirinktas technologijų įrankis leidžia mokiniams pagerinti savo mokymąsi, padidinti produktyvumą ir skatina kūrybiškumą?
  3. Su partneriu aptarkite savo atsakymus į šiuos klausimus ir pasižymėkite išvadas tam skirtoje vietoje.

 

Papildymas.

  1. Galite taip pat peržiūrėti „Intel® Education“ tinklalapyje mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžius:

Apsilankykite http://educate.intel.com/en/ProjectDesign/

Pastabos.

 


2 veikla. Projektinės veiklos rezultato pavyzdžio kūrimo planavimas

Planuodami savo mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdį, apgalvokite Esminius klausimus ir mokymosi tikslus, aukštesnio lygio mąstymą ir 21 a. gebėjimus, kuriems skirsite daugiau dėmesio. Tuomet parinkite IKT priemones, kurios geriausiai tiktų planuojamam mokymosi procesui, padėtų ugdyti gebėjimus, kuriuos norite, kad mokiniai pademonstruotų projekto pabaigoje.

Mokomąjį projektą mokiniai gali įgyvendinti pamokos metu, ne pamokų metu ir įvairiems tikslams.



1 etapas. Projekto plano peržiūra

Pagalvokite, kaip projektinis mokymas gali padėti mokiniams pasiekti mokymosi tikslų. Apsvarstykite projekto scenarijų, kuriame mokiniai, stengdamiesi išspręsti problemą, imasi tam tikrų vaidmenų, pvz., žurnalistų, inžinierių ir pan.

  1. Kokie galimi ryšiai su realiu pasauliu projekte?
  2. Kokios veiklos gali padėti mokiniams pajusti šiuos realius ryšius?
  3. Kokius vaidmenis gali atlikti jūsų mokiniai?
  4. Kokias užduotis gali įvykdyti Jūsų mokiniai, atlikdami šiuos vaidmenis?

Pastaba. Taip pat galite žiūrėti Projekto požymių sąrašas, esantį kortelėje Šaltiniai, skyriuje Vertinimas.

Pastabos.



2 etapas. Mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžio susiejimas su projekto klausimais, tikslais ir 21 a. gebėjimais

Prieš pasirenkant IKT priemonę, nustatykite, ką mokiniai turės pateikti ir kaip jie pademonstruos tai, ko išmoko. Pateiktų klausimų atsakymai padės Jums planuoti mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdį.

Atsiverskite savo mokomojo projekto planą, peržiūrėkite Bendrųjų programų turinį ir mokymosi tikslus.

  • Kokių išmoktų sąvokų, žinių ir gebėjimų mokinių projektinės veiklos pabaigoje jūs tikitės?

  • Kokių išmoktų sąvokų, žinių ir gebėjimų mokinių projektinės veiklos pabaigoje jūs tikitės?

  • Kokių 21 a. gebėjimų tikitės mokinių projektinės veiklos pabaigoje?

  • Kokių 21 a. gebėjimų tikiuosi mokomojo projekto pabaigoje?

  • Kokių Esminių klausimų realizavimą atspindės Jūsų mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdys ir kokiais būdais?

Matematinis raštingumas pagerina analitinį ir loginį mąstymą, kurio nuolat reikia projektinės veiklos metu. Apgalvokite, kaip galėtumėte panaudoti matematiką, kad ugdytųsi mokinių mąstymo įgūdžiai ir gebėjimai:

  • formuluoti klausimus;
  • rinkti, sisteminti ir pateikti duomenis naudojant schemas ir grafikus;
  • analizuoti duomenis, juos vaizduoti schemose, diagramose;
  • formuluoti išvadas ir prielaidas;
  • analizuoti reiškinių cikliškumą ir pokyčius;
  • taikyti matavimą, matavimuose – skales, santykį ir proporcijas;
  • naudoti statistinius matavimus tendencijų analizei;
  • taikyti tikimybių modelius;
  • atlikti pagrįstus skaičiavimus;
  • suprasti modelius, sąryšius ir funkcijas;
  • sistemingai mąstyti;
  • spręsti problemas susijusias, pvz., su fizikinių dydžių skaičiavimais, kaip antai: greitis, pagreitis, tankis ir t. t.;
  • naudoti modeliavimą ir projekcijas ryšio ir suvokimo vaizdavimui;
  • naudoti apskaitos, finansų, biudžeto ir rinkos analizes;
  • naudoti geometriją, fraktalus ir simetriją.

Užrašykite savo mintis. Jomis pasinaudosite 5 modulyje.



3 etapas. Tinkamo įrankio pasirinkimas

Pagalvokite apie skirtingų technologinių įrankių (kompiuterinių) stipriąsias puses ir kokio tipo turiniui jie labiausiai tinka. Kokius technologinius įrankius ketinate siūlyti mokiniams naudoti Jūsų projekte? Kuris iš jų tinkamiausias Jūsų mokiniams? Kokie būtų jų naudojimo tikslai? Pagalvokite apie mokinių amžių, kokio tipo turinio publikavimo iš jų laukiate, kokia bus tikslinė auditorija (kam bus skirtas turinys).

Atverkite ir peržiūrėkite Geriausias darbo įrankis, esantį kortelėje Šaltiniai, skyriuje Projektais grįstas mokymasis. Naudodamiesi šia lentele, generuokite galimas savo mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžio idėjas ir nurodytoje dokumento vietoje jas įrašykite. Nepamirškite savo atsakymų į klausimus ankstesniame etape ir savo idėjų 3 modulio pabaigoje – išankstinio planavimo dalyje. Kitoje veikloje pasirinksite vieną technologinį įrankį, kuris geriausiai tinka jūsų mokinių projektinės veiklos produktui sukurti, atliepia mokymosi tikslus ir pageidaujamus pasiekimus.



4 etapas. Turinio planavimas

Jei norite, planuodami mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdį, galite naudotis pasitikrinimo sąrašais ir šablonais, esančiais kortelėje Šaltiniai, skyriuje Šablonai.

Atminkite, kad projektinės veiklos rezultato pavyzdį kuriate taip, lyg patys būtumėte mokiniai. Todėl pagalvokite apie savo mokinių amžių ir turinio, kurio pristatymo iš jų tikitės, tipą. Pagalvokite, kaip bus įgyvendinti mokinių mokymosi uždaviniai ir kaip galutinis projektinės veiklos produktas padės įgyvendinti ugdymo tikslus.

  1. Atverkite Projekto medžiagos vertinimo kriterijai lentelę, esančią kortelėje Šaltiniai, skyriuje Kurso vertinimai.
  2. Peržiūrėkite technologijų integravimo ir mokymosi planavimo skyrius, ypač sutelkite dėmesį į vietas, kuriose kalbama apie mokinių veiklą ir IKT naudojimą. Planuodami savo mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdį, atsižvelkite į šiuos kriterijus.
  3. Atidarykite ir peržiūrėkite pasitikrinimo sąrašą ir Jus dominantį šabloną, esantį kortelėje Šaltiniai, skyriuje Šablonai.

Patarimas. Pasitikrinimo sąrašų ir šablonų pateikimas yra efektyvi pagalba mokiniams.

4. Jei norite, atsispausdinkite mokinių projektinės veiklos produkto tipą (pateiktį, naujienlaiškį, laikraštį, brošiūrą, plakatą, vikio tinklalapį ar tinklaraštį) atitinkančius planavimo dokumentus arba užsirašykite savo mintis dokumente. Jei norite išsaugoti failus, išsaugokite juos aplanke Mokinio pavyzdys.

Pastaba. Jei savo mokomąjį projektą kuriate bendradarbiaudami su kitais mokytojais, suplanuokite, kaip šioje veikloje galite geriausiai veikti kaip komanda. Apsvarstykite bendradarbiavimo tinklalapio ar vikio naudojimo galimybę kuriamo pavyzdžio redagavimui ar kitų susijusių darbų organizavimui.

Patarimas. Šablonus, pasitikrinimo sąrašus mokiniams galima pateikti klasės vikio svetainėje.


3 veikla. Žvilgsnis į mokymąsi iš mokinio perspektyvos

Šios veiklos metu sukursite vieną mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdį (pristatymą, spaudinį ar šaltinį internete), remdamiesi savo ankstesnės veiklos sprendimais. Šis pavyzdys turi parodyti, kaip Jūsų mokiniai pasieks numatytus mokymosi tikslus. Apgalvokite, kaip numatytas projektinės veiklos produktas sudarys sąlygas realizuoti Esminius ir Projekto klausimus, ugdyti aukštesnio lygio mąstymą ir 21 a. gebėjimus.

Priklausomai nuo to, kokį technologinį įrankį pasirinkote kaip labiausiai tinkantį savo mokomajam projektui, pasirinkite vieną projekto produkto pavyzdžio galimybę:

  • 1 galimybė. Pateikties sukūrimas.
  • 2 galimybė. Spaudinio (naujienlaiškio, laikraščio, brošiūros ar plakato) sukūrimas.
  • 3 galimybė. Vikio tinklalapio sukūrimas.
  • 4 galimybė. Tinklaraščio sukūrimas.

 



1 etapas. Pateikties sukūrimas.

  1. Sukurkite mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžio pateikties forma turinį ir dizainą. Įsitikinkite, kad pateikties turinys ir dizainas atitinka Jūsų mokinių projektinės veiklos lūkesčius.
  2. Peržiūrėkite šias papildomas dizaino funkcijas, kad galėtumėte įvairias idėjas panaudoti savo pristatyme.
  3. Išsaugokite savo pateiktį Projekto medžiagos aplanko aplanke Mokinio_pavyzdys.
  4. Tobulindami pateiktį, galite įterpti iliustracijas, grafikus, diagramas, schemas, garso, vaizdo medžiagą, panaudokite skaidrės objektų animacijos efektus. Sureguliuokite demonstracijos valdymą.


2 etapas. Spaudinio (naujienlaiškio, laikraščio, brošiūros ar plakato) sukūrimas.

Čia sukurkite mokinių projektinės veiklos rezultato spaudinio forma pavyzdį, kuris gali būti naujienlaiškio, laikraščio, brošiūros ar plakato formos.

  1. Išsaugokite savo publikaciją Projekto medžiagos aplanko aplanke Mokinio_pavyzdys.
.


3 etapas. Vikio tinklalapio sukūrimas

Jei planuojate kurti mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdį vikio tinklalapio forma, susipažinkite su idėjomis, turinio, dizaino ir formatavimo tipais:

  1. Atverkite Vikio tinklalapiai, esančias kortelėje Šaltiniai, skyriuje Web2.0/Bendradarbiavimo šaltiniai.
  2. Kurdami viki tinklalapį, naudokitės interneto pagalba ar vikio svetainėje esančiais diskusijų forumais. Apsvarstykite galimybę įtraukti:
  • nuorodas į tinklalapius Jūsų mokinių diskusijų kontekste;
  • nuotraukas, susijusias su turiniu,
  • įkeltus dokumentus;
  • navigaciją į kitus vikio tinklalapius ir turinį neperžengiant Jūsų mokomojo projekto vikio ribų.

3. Užsirašykite tinklaraščio adresą, prisijungimo vardą ir slaptažodį Prisijungimo informacija dokumente, pateikiamame Projekto medžiagos aplanke arba kortelėje Šaltiniai skyriuje Apie šį kursą.



4 etapas. Tinklaraščio sukūrimas

Jei planuojate kurti mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdį tinklaraščio forma, apžvelkite idėjas, turinio, dizaino ir formatavimo tipus:

  1. Atidarykite Tinklaraščių instrukcija.

Pastaba. Jums gali kilti noras mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdį įdėti į tą patį tinklaraštį, kuriame rašėte savo refleksijas 1–3 moduliuose. Mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžio kūrimui sukurkite naują tinklaraštį.

2. Jei reikia pagalbos kuriant tinklaraštį, naudokitės interneto pagalba, esančia kiekvienoje tinklaraščių kūrimo svetainėje. Apsvarstykite galimybę įtraukti šias funkcijas ir formatavimą:

  • nuorodas į tinklalapius Jūsų mokinių diskusijų kontekste;
  • nuotraukas, susijusias su turiniu,
  • įkeltus failus.

3. Užsirašykite tinklaraščio adresą, prisijungimo vardą ir slaptažodį Prisijungimo informacija dokumente, pateikiamame Projekto medžiagos aplanke arba kortelėje Šaltiniai, skyriuje Apie šį kursą.


4 veikla. Projekto plano peržiūra

Dabar, kai sukūrėte mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdį, ko gero turite geresnį suvokimą, kokiam turiniui ir kokiems įgūdžiams turėsite skirti daugiau dėmesio mokymo procese. Šiame etape pakoreguosite projekto planą ir pradėsite ruošti projekto plano skiltį „Mokymo procesas“. Ši projekto plano skiltis skirta veiklų, kurias atliks mokytojas projekto įgyvendinimo metu, aprašymui. Taip pat planuosite, kaip susieti mokymo ir mokymosi veiklas su projekto klausimais, vertinimu ir 21 a. gebėjimų ugdymu. Nepamirškite mokymo proceso nuoseklumo, kad veiklos papildytų viena kitą ir palaikytų mokinio mokymąsi.

1. Atidarykite ir peržiūrėkite projekto plano pasitikrinimo sąrašą, kuris yra projekto medžiagos aplanko aplanke Projekto_planas.

Pastaba. Norėdami peržiūrėti kai kuriuos mokymo veiksmų pavyzdžius, peržiūrėkite jus dominančius Mokomųjų projektų planų pavyzdžius, esančius kortelėje Šaltiniai, skyriuje Projektų pavyzdžiai arba Mokomojo projekto planus nuorodoje http://educate.intel.com/en/ProjectDesign .

  1. Užpildykite Projekto plano skiltį Mokymo procesas. Vėliau šį tekstą dar tobulinsite.
  2. Aprašant mokymo veiksmus, gali prireikti pakoreguoti skiltis Dalyko žinios ir supratimas pagal Bendrąsias programas ir Mokymosi uždaviniai ir rezultatai. Peržiūrėkite mokomojo projekto plano pasitikrinimo sąraše Mokinių pasiekimų lygių skiltį.
  3. Išsaugokite savo mokomojo projekto planą.

5 veikla. Refleksija



1 etapas. Modulio peržiūra

Peržiūrėkite 4 modulio klausimus, apsvarstykite kilusias idėjas ir medžiagą, kurią galėtumėte panaudoti dirbant su savo mokiniais, rengiant jiems užduotis bei planuojant jų veiklą.

Kituose moduliuose tobulinsite tai, kas sukurta, diskutuosite apie aukštesnio lygio mąstymo skatinimą naudojant efektyvius vertinimo metodus ir pedagoginės pagalbos mokantis priemones.



2 etapas. Tinklaraščio rašymas

Dabar, kai esate kurso viduryje, pagalvokite, kaip Jūsų kuriamo projekto tobulinimas atsako į pagrindinį šio kurso klausimą.

Apgalvokite ir aprašykite šio modulio veiklas, susijusius įgūdžius ir požiūrius asmeniniame tinklaraštyje. Atminkite, kad 7 modulyje šiuos įrašus apžvelgsite kartu su kolega, aptardami Jūsų žinių ir supratimo raidą.

  1. Atverkite savo tinklaraštį.
  2. Sukurkite naują įrašą, pavadintą 4 modulio refleksija, pradėdami esminiu šio kurso klausimu „Kaip galima efektyviausiai panaudoti kompiuterines technologijas, siekiant padėti mokiniams mokytis, vertinant mokymosi procesą ir rezultatus?“
  3. Apgalvokite, kaip 4 modulio studijos paveikė Esminio klausimo supratimą
  4. Pasidalykite kitomis įžvalgomis, klausimais ar rūpesčiais.

6 veikla. Išankstinis planavimas

Mano mokinių projektinės veikos rezultato pavyzdžio refleksija

Šiame etape naudositės projekto medžiagos vertinimo kriterijų lentele savo kuriamo mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžio įsivertinimui.

Rengdamiesi aptarimui porose 5 modulyje, naudodamiesi projekto medžiagos vertinimo kriterijų lentele, įvertinkite, kaip Jūsų sukurtas mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdys atitinka jūsų projekto mokymosi tikslus. Peržiūrėkite savo pavyzdį taip, lyg jį būtų sukūrę Jūsų mokiniai.

Įsivertindami savo sukurtą mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdį, pagalvokite, kaip mokiniai, naudodami projekto vertinimo įrankį, gali suprasti, ar jų darbas atitinka projekto lūkesčius. „Mokinio savęs įsivertinimas nėra mokytojo laiko taupymas tikrinant darbus. Įsivertinimas naudojamas taip, kad skatintų mokinių mąstymą. Jis gali būti itin gera praktika, taikoma tiek metakognityviems, tiek motyvaciniams procesams. Tikra metakognityvi veikla vyksta tada, kai mokinys pradeda suprasti vertinimo kriterijus, juos interpretuoti ir taikyti mokymosi procese“. (Shepard, 2005, p. 69)

  1. Remdamiesi įsivertinimu, atlikite reikiamas mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžio korekcijas.
  2. Užrašykite savo nuomonę apie tai, kaip jūsų sukurtas pavyzdys atitinka projekto medžiagos vertinimo kriterijus šiais aspektais:

       Mokymosi planas:

  • Pasiekimo lygiai pagal Bendrąsias programas ir projekto tikslai.
  • 21 a. gebėjimai.
  • Esminiai klausimai.
  • Požiūris į projektą.
  • Mokinių mokymosi poreikių skirtumai.

       IKT panaudojimas:

      a) mokymosi turinio išmokimui;

      b) 21 a. gebėjimų ugdymui;

      c) atskirų mokinių ir visos klasės poreikių tenkinimui.

3.  Apsvarstykite, kokių atsiliepimų, patarimų iš kolegų norėtumėte, kad galėtumėte patobulinti savo mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdį, ir užrašykite tai savo tinklaraštyje ar vikio tinklalapyje.

Pastaba. Savo mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdį galėsite peržiūrėti kitame modulyje, sukūrę jo vertinimą.

Nuorodos

Jackson, L. (2005). Blogging basics: Creating student journals on the Web. Education World. Retrieved from www.educationworld.com/a_tech/techtorial/techtorial037print.shtml .

Shepard, L. (2005). Linking formative assessment to scaffolding. Educational Leadership, 63(3), 66-70.

Wiggins, G., & McTighe, J. (2005). Understanding by design (Expanded 2nd edition). Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.


7 veikla. 4 modulio santrauka

Peržiūrėkite 4 modulio klausimus, apsvarstykite kilusias idėjas ir medžiagą, kurią galėtumėte panaudoti dirbant su savo mokiniais, rengiant jiems užduotis bei planuojant veiklą, kad pagerintumėte mokinių mokymąsi.

Modulio klausimai:

  • Kaip mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžio sukūrimas gali padėti man paaiškinti mokomojo projekto lūkesčius ir pagerinti mokymo(si) proceso planavimą?
  • Kaip sudarysiu sąlygas mokiniams pasiekti numatytus mokymosi tikslus projektinės veiklos metu?

Svarbiausi 4 modulio teiginiai:

     Mokinių projektinės veiklos rezultatas turi:

  • atsakyti į Esminius klausimus;
  • demonstruoti gebėjimus, sąvokų supratimą ir žinias;
  • demonstruoti aukštesnio lygio mąstymą ir 21 a. gebėjimus;
  • sukurti sąsajas su realiu mokinių gyvenimu;
  • naudoti IKT tinkamai ir efektyviai.

      Sprendimas naudoti konkrečią technologiją turi remtis jos stipriosiomis pusėmis išlaikant norimą mokymosi turinį ir tikslus.

Įrankiai, tinkantys mokinių projektams:

  • pateiktis aiškinamiesiems pristatymams, kai naudojamos nuotraukos, grafikai, schemos, garso, vaizdo įrašai ir nuorodos į kitus šaltinius;
  • spaudiniai su nuotraukomis, grafikais ir schemomis;
  • vikio bendradarbiavimo tinklalapis, kurį galima redaguoti;
  • tinklaraščiai dienoraščiams internete, kurie skatina komunikaciją su skaitytoju, sudaro sąlygas komentuoti įrašus.

Kituose moduliuose tobulinsite tai, kas jau sukurta, diskutuosite apie pedagoginės pagalbos mokantis būdus ir priemones, aukštesnio lygio mąstymo įgūdžių ugdymą pasitelkiant efektyvius vertinimo metodus ir pagalbinę medžiagą.