5 modulis. Mokomojo projekto vertinimas

Šiame modulyje apžvelgsite, kaip 21 a. gebėjimų, žinių ir aukštesnio mąstymo vertinimui viso projekto ciklo metu galima naudoti vertinimo kriterijų lenteles, įvertinimo instrukcijas ir pasitikrinimo lapus. Planuosite vertinimą bei naudosite „Intel® Education“ Projektų vertinimo priedus, kad sukurtumėte bendrą projekto ciklo vertinimą. Peržiūrėsite mokinių projektinės veiklos rezultatų pavyzdžius, patikrinsite, ar jie atitinka užsibrėžtus tikslus.

Pagrindinis klausimas

  • Kaip efektyviausiai galima pritaikyti IKT priemones, siekiant padėti mokiniams mokytis, vertinti mokymosi procesą bei rezultatus?

Modulio klausimai

  • Kaip vertinti mokinių mokymąsi?
  • Kaip įtraukti mokinius į vertinimo procesą?

Tikslai

Seminaro dalyviai mokymosi metu dalyvaus šiose veiklose:

  • aptars mokinių projektinės veiklos rezultatų pavyzdžius;
  • aptars mokinių įtraukimo į vertinimo procesą būdus;
  • aptars savo dabartinę vertinimo praktiką;
  • tobulins vertinimo planus;
  • sukurs mokinių projektinės veiklos rezultatų pavyzdžių vertinimo metodiką ir priemones;
  • peržiūrės ir įvertins mokinių projektinės veiklos rezultatų pavyzdžius;
  • tobulins mokomųjų projektų planus;
  • aptars įgytas žinias.

Įrankiai

  • „Intel® Education“ Projektų vertinimo (Assessing Projects) tinklalapis.
  • Tekstų rengyklė.
  • Pateikčių rengyklė.

Papildomi šaltiniai

Modulyje naudojami šie dokumentai:

Darbas poromis: mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžio tobulinimas

Dirbdami poromis, aptarkite 4 modulyje sukurto mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžius, remkitės vertinimu, kurį atlikote 4 modulio išankstinio planavimo veikloje, kad prisimintumėte konkrečias vietas, apie kurias norėtumėte sulaukti kolegų atsiliepimų ir patarimų.

Pastaba. Patartina mokinio pavyzdį kolegoms išsiųsti el. paštu kaip pristatymą ar įkelti į vikio svetainę, kad visų grupės narių pavyzdžiai būtų vienoje vietoje.

  1. Patvirtinkite, kad jūsų projektinės veiklos rezultato pavyzdys parengtas bendrai naudoti. Turėkite parengtą projekto planą, kuriame būtų matyti to pavyzdžio kontekstas.
  2. Peržiūrėkite abu projektinės veiklos rezultato pavyzdžius ir pateikite atsiliepimus. Naudokitės Projekto medžiagos vertinimo kriterijai, IKT integracijos ir mokinių mokymosi skyriais, pateiktais kortelėje Šaltiniai, skyriuje Vertinimas, kaip diskusijos gairėmis.
  3. Aptardami mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžius su grupe, naudokitės tokiomis strategijomis:
  4. Iš pradžių naudokite 3–2–1 strategiją:
  • Užduoti tris klausimus.
  • Parašyti du komentarus.
  • Pateikti vieną pasiūlymą.

    5. Jei projektinės veiklos rezultato pavyzdys yra vikio svetainėje, el. laiškais arba seminaro vikio svetainėje pasidalykite nuorodomis. Pakvieskite grupės narius peržiūrėti Jūsų pavyzdžius ir pateikti atsiliepimus su tobulinimo rekomendacijomis.

    6. Jei mokinio pavyzdys yra publikacija, paprašykite grupės narių atsiliepimus pateikti pačiame publikacijos dokumente. Baigę peržiūrą, pervadinkite mokinių projektinės veiklos pavyzdį naudodami savo inicialus (pvz., mokiniu_pavyzdzio_atsiliepimai_vp) ir išsiųskite jį autoriui (grupės nariui) el. paštu arba įkelkite į seminaro vikio svetainę. Žr. Atsiliepimų teikimo įrankiai ir patarimai, kuriuos rasite kortelėje Šaltiniai, skyriuje Vertinimas.

    7. Peržiūrėkite savo grupės narių atsiliepimus apie Jūsų sukurtą mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdį. Jei sutinkate su pastabomis, galite pasinaudoti grupės narių mokinio pavyzdžio tobulinimo idėjomis.

Pastaba. Šiame modulyje dar turėsite laiko šį pavyzdį tobulinti. Pedagoginė praktika: mokinių įtraukimas į vertinimo procesą.

Mokant tradiciškai, mokiniai tikisi, kad mokytojai atliks visą vertinimo darbą. Kai mokymo centre – mokinys, mokiniai patys aktyviai dalyvauja vertinimo procese. Šis naujas vaidmuo kai kuriems mokiniams gali būti sudėtingas, ir pačiam mokytojui kartais gali kilti sunkumų dalijantis vertinimo atsakomybe su mokiniais.

Tyrimai rodo, kad mokinių įtraukimas į vertinimo procesą teigiamai veikia mokinių mokymąsi ([Nuorodos]Black & Wiliam, 1998). Mokiniams reikia leisti įgyti naujų gebėjimų, pvz.:

  • kurti ir naudoti projekto planus, pasitikrinimo sąrašus ir į(si)vertinimo kriterijų lenteles;
  • mąstyti apie savo mokymąsi ir jo įsivertinimą pagal refleksijos klausimus;
  • išsikelti mokymosi tikslus ir numatyti jų įgyvendinimo kelius;
  • numatyti sunkumus, su kuriais bus susiduriama mokantis, apsvarstyti strategijas, kurios užtikrintų sėkmę;
  • gauti bendraklasių atsiliepimų apie savo mokymąsi ir patiems juos teikti.

Kai mokiniai įtraukiami į vertinimą, jie ugdosi mokymosi proceso valdymo įgūdžius ir mato save kaip sėkmingus, gabius mokinius.

Šiame etape seminaro vikio svetainėje įrašykite savo mintis apie galimas problemas ir jų sprendimus įtraukiant mokinius į vertinimo procesą – ar jie valdys savo projektą, įsivertins, rašys atsiliepimus popieriuje, prisidės prie projekto vertinimo idėjų.

Pastaba. Jūsų seminaro vadovas gali paprašyti šia tema pateikti idėjų seminaro vikio tinklalapyje, kad galėtų lengviau fiksuoti ir dalytis idėjomis įvairiose grupėse.

  1. Eikite į Jūsų seminaro vikio svetainę.
  2. Vikio svetainėje raskite 5 modulio pedagoginės praktikos tinklalapį.
  3. Pasiskirstę nedidelėmis grupelėmis, aptarkite problemas, su kuriomis mokytojas gali susidurti įtraukdamas mokinius į vertinimo procesą, bei jų sprendimą.
  4. Tegul grupė įrašo savo mintis atitinkamame puslapio stulpelyje.
  5. Peržiūrėkite kolegų mintis.
  6. Pagalvokite apie galimus jų sprendimus ir surašykite juos į Sprendimų stulpelį.
  7. Aptarkite šiuos dalykus:
  • Kurią problemą bus sunkiausia įveikti?
  • Kokių veiksmų reikėtų imtis įgyvendinant kai kuriuos aptartus sprendimus?

Pastaba. Jei mokiniai turi savo kompiuterius, jie gali išsaugoti savo mokymosi įrašus refleksijai. Jie gali bendrauti su bendramoksliais ir mokytojais neformaliai, kad gautų ir teiktų atsiliepimus projekto įgyvendinimo metu. Aptarkite, kaip galite panaudoti individualų darbą kompiuteriu įtraukiant mokinius į vertinimo procesą.


1 veikla. Vertinimo strategijų apžvalga

Šioje veikloje aptarsite vertinimo tipus, naudojamus Jūsų klasėje, peržiūrėsite mokinių projektinės veiklos rezultatų pavyzdinius vertinimo planus, kad nustatytumėte, kas trukdo mokinių sėkmei.



1 etapas. Vertinimo praktikos refleksija

Norėdami pradėti planuoti į mokinį orientuotą vertinimą savo klasėje , apžvelkite dokumentą Formuojamasis vertinimas, esantį kortelėje Šaltiniai, skyriuje Vertinimas. Tai padės jums sutelkti mintis į stipriąsias savo įprastinio vertinimo puses ir suvokti, kur norėsite patobulėti, kurdami vertinimo planą. Savo mintis užsirašykite.

 



2 etapas. Vertinimo planų apžvalga

Šiame etape peržiūrėsite kitų mokytojų sukurtus vertinimo planus, kad patys rastumėte idėjų savo vertinimo planui. Vėliau parašysite vertinimo santrauką, kurioje bus Jūsų kartu su mokiniais planuojami vertinimai, kiekvieno vertinimo tikslas ir laikas. Skaidydami pavyzdžius, ieškokite vertinimo strategijų sritims, kurios jums yra pačios svarbiausios. Ties kuriomis norite susikoncentruoti.

Poroje su partneriu eikite į tinklalapį Projektų vertinimas (Assessing Projects) ir peržiūrėkite vertinimo planų skyrių:

  1. Eikite į „Intel® Education“ Projektų vertinimą (http://educate.intel.com/en/AssessingProjects).
  2. Pasirinkite tinklalapį Vertinimo planai (Assessment Plans).
  3. Spustelėkite vertinimo planai pradinei mokyklai (Elementary Assessment Plans) arba vertinimo planai vidurinei mokyklai (Secondary assesment plans).
  4. Peržiūrėkite Jus dominančius vertinimo planų pavyzdžius.
  5. Žemiau, po Vertinimo juosta, peržiūrėkite Vertinimo strategijų lentelę. Spustelėję pavadinimą kairiajame stulpelyje, peržiūrėkite pavyzdinius vertinimus, jų eiga ir tikslai aprašyti dešinėje. (Kai sukursite savo vertinimo planą, greičiausiai turėsite mažiau vertinimų nei pateikiama lentelėse). Norėdami palengvinti vertinimo planavimą, pagalvokite:
  • Kuris vertinimas būtų svarbiausias Jums ir Jūsų mokiniams?
  • Kokią informaciją Jūs ir Jūsų mokiniai gautų įsivertindami?
  • Kaip vertinimas padėtų mokiniams ugdytis savarankiškumą, bendradarbiavimo įgūdžius?
  • Kaip įvertinti aukštesnio lygio mąstymą, 21 a. įgūdžius ir dalyko žinias? Kokių mokymų Jūsų mokiniams reikėtų, kad jie galėtų efektyviai dalyvauti vertinimo procese?

Pastaba. Galite atsisiųsti visą vertinimo planą paspaudę nuorodą. Išsaugokite jį savo projekto plano aplanke. Peržiūrėdami lentelę, naudokite mygtuką Paryškinti ar Pridėti pastabą, kad galėtumėte lengviau pasižymėti mintis, ką norėtumėte naudoti savo vertinimo plane ar vertinimuose. Norėdami tekstą žymėtis PDF formato dokumente, turite turėti „Adobe Reader“ su įjungtu PDF komentavimu.

     6. Peržiūrėdami galite rasti vertinimų, kuriuos norėsite atsisiųsti, išsaugoti ir vėliau pritaikyti savo pamokose. Arba galite naudoti žymėjimo ar ženklinimo šaltinius, kurie leistų Jums pridėti komentarus ir paryškinti reikiamas vietas.

Papildymas.

Galite perskaityti papildomus vertinimo planus.

Pastabos.

 


2 veikla. Mokinių vertinimo plano rengimas

Efektyvus ir nuolatinis vertinimas reikalauja atidaus planavimo ir nuoseklaus įgyvendinimo. Pasižymint, kokių vertinimų reikės ir kurioje mokomojo projekto įgyvendinimo vietoje vertinimas bus naudingiausias, galima lengviau suplanuoti, kaip geriausiai stebėti mokinių poreikius ir pažangą.

Ankstesniuose seminaro etapuose peržiūrėti vertinimo planai turėjo suteikti praktinių idėjų, kaip klasėje galite taikyti įvairią vertinimo praktiką. Dabar baigsite tobulinti vertinimo planą ir sukursite savo mokinių projektinės veiklos pavyzdžio vertinimą.

Dvi šio etapo veiklos padės Jums suplanuoti efektyvų projekto įgyvendinimo vertinimą. Pirmojoje dalyje Jūs naudosite savo pirminį vertinimo proceso eigos variantą, vertinimo planavimo lentelę ir ankstesnių seminaro etapų užrašus, kad galėtumėte sukurti ir aprašyti vertinimą, kurį panaudosite vertindami visą mokomojo projekto įgyvendinimo eigą. Vėliau, pasinaudodami parengtomis lentelėmis, parašysite savo mokomojo projekto vertinimo santrauką.



1 etapas. Vertinimo planas

  1. Peržiūrėkite savo pirminę vertinimo proceso eigos lentelę.
  2. Naudokite Vertinimo planavimo lentelė, esančią kortelėje Šaltiniai, skyriuje Vertinimas, kad nustatytumėte ir aprašytumėte, kokio tipo vertinimo reikės jūsų mokomajam projektui.
  3. Peržiūrėkite savo vertinimo planą su pastabomis iš ankstesnių kurso etapų.

Vertinimo santrauka

  1. Peržiūrėkite Vertinimo plano atmintinė, esantį kortelėje Šaltiniai, skyriuje Vertinimas, kad įsitikintumėte, jog įtraukėte visus sąraše nurodytus vertinimo kriterijus.
  2. Peržiūrėkite savo mokomojo projekto planą ir papildykite vertinimo tvarkaraštį pridėdami naujų vertinimo komponentų. Jums gali tekti peržiūrėti savo pirmines vertinimo tvarkaraščio pastabas.
  3. Parašykite pirminę savo vertinimo santraukos versiją naudodami informaciją iš savo vertinimo planavimo lentelės ir vertinimo tvarkaraščio. Galite rašyti savo vertinimo santrauką panašaus formato lentelėje arba pastraipomis.

Pastaba. Nepamirškite į vertinimo tvarkaraštį ir santrauką įtraukti mokinių mokymosi poreikių įvertinimo.



2 etapas. Mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžio vertinimo planavimas

Šiame žingsnyje suplanuosite mokomojo projekto vertinimą remdamiesi savo paties sukurto mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžiu.

Veiksniai, į kuriuos reikia atsižvelgti planuojant vertinimą

Aiškiai nurodytas tikslas yra pirmasis žingsnis kuriant vertinimą. Norėdami susikoncentruoti ties vertinimo tikslu, turite atlikti šiuos veiksmus:

  1. Peržiūrėkite 4 modulio 2 veiklos „Projektinės veiklos rezultato pavyzdžio kūrimo planavimas“ pastabas.
  2. Peržiūrėdami pavyzdį, apgalvokite šiuos klausimus:
  • Kokias žinias ir gebėjimus vertinsiu?
  • Kaip bus vertinamos žinios?
  • Kaip bus vertinami aukštesnio lygio mąstymo gebėjimai?
  • Kokie 21 a. gebėjimai bus vertinami?
  • Pasižymėkite savo mintis naudodami Vertinimo planavimas dokumentą, esantį kortelėje Šaltiniai, skyriuje Vertinimas.


3 etapas. Mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžio vertinimo instrumentų kūrimas

Šiame etape išanalizuosite keletą vertinimo instrumentų pavyzdžių, kuriuos galėsite pritaikyti savo mokomajame projekte. Pavyzdžius galite panaudoti tam, kad sukurtumėte savo vertinimą arba pritaikyti esamą pavyzdinį vertinimą, kad jis atitiktų jūsų mokomojo projekto tikslus. Vertinimo kriterijų lentelė leidžia Jums numatyti vertinamus mokymosi proceso ar rezultato kokybės požymius, jų raiškos lygmenis ir aprašymus.

Kairiajame lentelės stulpelyje rašomi vertinami mokinių veiklos ar veiklos rezultato elementai pagal mokymosi tikslus ir uždavinius – mokymosi ir išmokimo požymiai. Aprašymai – tai kiekvieno požymio apibūdinimas keliais lygiais. Pavyzdyje keturi tikslų nustatymo požymiai aprašomi 4 lygiais:


Kai peržiūrėsite požymius ir aprašymus pavyzdiniuose vertinimuose, nepamirškite pritaikyti jų savo pačių tikslams, keliamiems mokinių vertinimui projektą kuriant ir jį baigus. Juos taikysite vertindami savo sukurtus mokinių projektinės veiklos rezultatų pavyzdžius.

Jūsų vertinimui parengti ar pritaikyti naudingos gairės pateikiamos Klasės vertinime ([Nuorodos]Airasian, 1991).

  • Žiūrėdami į savo sukurto mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdį, numatykite veiklos eigos ir rezultato požymius, kurie turėtų būti vertinami.
  • Įsitikinkite, kad Jūsų nustatyti požymiai atitinka užsibrėžtus tikslus.
  • Ribokite požymių skaičių, kad būtų galima kiek objektyviau įvertinti visus požymius. Jei įmanoma, paprašykite, kad kolegos ir mokiniai padėtų Jums sugalvoti svarbiausius požymius.
  • Aprašykite požymius, atsižvelgdami į mokinių elgesį ar veiklos rezultatų charakteristikas, mokiniams suprantama kalba.
  • Venkite dviprasmių žodžių, apsunkinančių aprašymų suvokimą.
  • Apgalvokite požymių eiliškumą, įsitikinkite, kad jis atitinka jūsų nustatytus prioritetus.

Projektų vertinimo įrankių naudojimas

Projektų vertinimo įrankių pavyzdžius galima naudoti vertinimo kriterijų lentelėms, pasitikrinimo lapams ir įsivertinimo instrukcijoms kurti arba pritaikyti. Vertinimo įrankiai, pateikiami kortelėje Šaltiniai, skyriuje Vertinimas, yra išsamūs ir nukreipti į 21 a. gebėjimų ugdymą. Vertinimo įrankių pavyzdžių galite rasti kortelėje Šaltiniai, skyriuje Projektų pavyzdžiai. Siūlomas efektyvus vertinimo įrankių pavyzdžių panaudojimo būdas - pasirinkti vertinimo įrankį ir pritaikyti savo poreikiams. Kurdami savo vertinimo įrankius, pasirinkite labiausiai Jums derančias vertinimo įrankio savybes ir pridėkite savo komentarą.

Projektų vertinimo instrumentų biblioteka anglų kalba internete:

  1. Apsilankykite: http://educate.intel.com/en/ProjectDesign

Pastaba. Norėdami pamatyti, kaip konkrečiam projektui buvo pritaikytas vertinimo instrumento pavyzdys bibliotekoje, skaitykite Vikio vertinimo pavyzdys dokumentą, kurį rasite kortelėje Šaltiniai, skyriuje Vertinimas.

    2. Naudodamiesi Projektų vertinimo įrankių pavyzdžiais, sukurkite mokinių projektinės veiklos eigos ir rezultatų pavyzdžio kaupiamąjį vertinimą.

    3. Perkelkite savo vertinimą į Vertinimo aplanką Projekto medžiagoje.


Papildymas.

Sukurkite kitų tipų vertinimo įrankius, nurodytus Jūsų projekto vertinimo plane. Radę Jūsų projektui tinkamų vertinimo įrankių pavyzdžių, išsaugokite juos.

Pastaba. Atliekant išankstinį planavimą, turite galimybę apgalvoti savo vertinimą ir Jūsų sukurtą įgyvendinto mokomojo projekto pavyzdį. Jei neturėsite prieigos prie kompiuterio, atsispausdinkite vertinimą, kad galėtumėte jį peržiūrėti.


3 veikla. Mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžio ir projekto plano peržiūra

Dažnai sukūrę vertinimą, orientuotą į mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdį, dalyviai stengiasi palyginti jį su projekto planu. Kai sukurtas projekto vertinimas, turite galimybę peržiūrėti projektinės veikos rezultato pavyzdį ir projekto planą naudodamiesi šia informacija:

  • Savo projekto plano peržiūra išankstinio planavimo veikloje, 4 modulyje.
  • Kolegų atsiliepimais, gautais dirbant poromis šio modulio pradžioje.
  • Naujomis turinio idėjomis, pasižymėtomis kuriant vertinimą, orientuotą į mokinių projektinės veiklos rezultatą.


1 etapas. Mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžio peržiūra

Naudokite savo ankstesnių veiklų pastabas, kad nustatytumėte sritis, kurias reikėtų patobulinti.

  1. Peržiūrėkite šias savo mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžio sritis:

  • kolegų atsiliepimus ir idėjas, kaip pagerinti projektinės veiklos rezultato pavyzdį (gautus dirbant poromis);
  • projektinės veiklos rezultato pavyzdžio vertinimą, kad galėtumėte jį įvertinti, apsvarstykite savo projektinės veiklos rezultato pavyzdžio atitiktį Bendrosioms programoms.

  2. Pasižymėkite visus pakeitimus savo mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdyje, atliktus šioje peržiūroje.

Patarimas. Jūsų mokiniai gali susidurti su tokiais pat iššūkiais, su kokiais susidūrėte ir Jūs, kurdami savo projektinės veiklos rezultatą. Peržiūrėdami jį, pagalvokite, kaip galite suplanuoti ugdymo procesą, kad padėtumėte mokiniams sėkmingai įgyvendinti projektus



2 etapas. Projekto plano peržiūra

Peržiūrėję mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdį, galite patobulinti ir projekto planą. Dirbdami su mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžiu, galbūt pastebėjote, kad kai kuriose projekto dalyse reikės papildomo mokymo ar vertinimo, kad Jūsų keliami tikslai ar mokymosi turinys šiam projektui yra per platūs ar per siauri. Šiame etape išgryninsite Vertinimo santrauką ir patobulinsite mokomojo projekto planą, pvz., Bendrųjų programų mokymosi pasiekimų lygių ir Mokymo proceso dalis bei projekto tikslus.

  1. Peržiūrėkite Mokomojo projekto plano atmintinė ir Vertinimo plano atmintinė, esančią kortelėje Šaltiniai, skyriuje Vertinimas.
  2. Patobulinkite mokomojo projekto plano vertinimo santraukos skyrių vadovaudamiesi vertinimo kriterijų lentele.
  3. Peržiūrėkite Projekto plano Mokymo proceso dalį, ypač atkreipkite dėmesį į tai, kaip vertinsite mokomojo projekto įgyvendinimo metu.
  4. Peržiūrėkite mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdį, vertinimą ir Projekto plano Mokymo proceso dalis: peržiūrėdami mokymo veiklas, įsitikinkite, kad vertinimas numatytas per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį, vertinant procesą ir rezultatus.

    5. Apgalvokite, kodėl norite, kad mokiniai įgyvendintų Jūsų projekto idėją. Gal rasite papildomų mokymosi uždavinių, o gal patikslinsite mokymosi turinį, kad geriau atitiktų Bendrąsias programas.

    6. Apgalvokite savo projekto vertinimą. Ar nieko netrūksta?

    7. Peržiūrėkite savo mokomojo projekto plano Bendrųjų programų ir tikslų sąrašą. Jei reikia, pakoreguokite juos.

     8. Išsaugokite savo mokomojo projekto plano pakeitimus.


4 veikla. Refleksija



1 etapas. Modulio peržiūra

Peržiūrėkite 5 modulio klausimus ir pagrindinius teiginius, apsvarstykite kilusias idėjas ir medžiagą, kurią galėtumėte panaudoti mokykloje.

Kituose moduliuose plėtosite tai, kas jau sukurta. Diskutuosite apie tai, kaip ugdymo procese palaikyti ir skatinti į mokinį orientuotas veiklas.



2 etapas. Tinklaraščio rašymas

Apgalvokite šio modulio veiklas, įgytą patirtį ir suformuotą požiūrį savo tinklaraštyje.

Tinklaraštyje sukurkite naują įrašą – pavadinimu 5 Modulio apžvalga. Įrašą pradėkite šiuo tekstu:

Šis modulis padėjo man galvoti apieį mokinius orientuotą vertinimą šiais būdais...

Aprašykite kitas įžvalgas, klausimus ar rūpesčius, kuriais norite pasidalyti su kolegomis.


5 veikla. Išankstinis planavimas



1 etapas. Mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžio ir vertinimo peržiūra

Tikriausiai pastebėjote, kad mokomojo projekto kūrimo procesas yra cikliškas. Kurdami mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdį, peržiūrėjote Bendrąsias programas, tikslus, vertinimą ir mokymo(si) procedūras. Šioje veikloje jūs peržiūrėsite mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdį ir jo vertinimą pagal šio modulio 3 veiklos apžvalgą, paruošite šį pavyzdį ir jo vertinimą 6 moduliui: mokinio sėkmės planavimo darbo poromis veiklai, kurios metu turėsite galimybę pasidalyti mintimis su kolegomis, parašyti ir gauti papildomų atsiliepimų.

Pastaba. Jei neturite prieigos prie kompiuterio šiai išankstinio planavimo veiklai, atsispausdinkite savo pamokos planą, mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdį ir įvertinimą, kad galėtumėte turėti, kai prireiks.



2 etapas. Mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžio peržiūra

Norėdami įvertinti savo mokinių projektinės veikos rezultato pavyzdį, užbaikite šiuos dalykus:

  1. Peržiūrėkite savo 3 veiklos mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžio vertinimo pastabas, patobulinkite jį ir jo vertinimą, įsitikinkite, kad pavyzdys atitinka vertinimą.
  2. Peržiūrėję mokinių projektinės veikos rezultato pavyzdį ir vertinimą, parašykite refleksiją, kaip vertinimo strategijos atitinka Medžiagos vertinimo kriterijus. Įrašykite mintis, kaip jūsų vertinimo planas ir vertinimai atitinka (žr. Projekto medžiagos vertinimo kriterijai kortelėje Šaltiniai, skyriuje Vertinimas:

     3. Peržiūrėkite vertinimo strategijas:

  • orientaciją į pasiekimus ir ugdymo tikslus;
  • orientaciją į mokinį;
  • kintamumą ir tęstinumą.

    4. Apgalvokite, kokius atsiliepimus norėtumėte gauti iš kolegų, kad patobulintumėte savo vertinimo strategijas.

Pastabos.

 

Nuorodos

Airasian, P. W. (1991). Classroom assessment. New York: McGraw-Hill.

Black, P., & Wiliam, D. (1998). Inside the black box? Raising standards through classroom assessment. Phi Delta Kappan. Retrieved from www.pdkintl.org/kappan/kbla9810.htm.

Stiggins, R. J. (1994). Student-centered classroom assessment. New York:Macmillan Publishing Company.


6 veikla. 5 modulio santrauka

Peržiūrėkite 5 modulio klausimus ir pagrindinius punktus, apsvarstykite kilusias idėjas ir medžiagą, kurią galėtumėte panaudoti klasėje, siekdami pagerinti mokinių mokymąsi.

Modulio klausimai:

  • Kaip man vertinti mokinių mokymąsi?
  • Kaip įtraukti mokinius į vertinimo procesą?

Svarbiausi 5 modulio teiginiai:

  • vertinama turi būti viso projekto metu, vertinimas turi apimti visus vertinimo tikslus.
  • į mokinį orientuotas vertinimas turi koncentruotis į ugdymo turinį (Bendrąsias programas) ir 21 a. gebėjimus, nustatyti, kokia yra mokinių žinių ir gebėjimų būklė projektinės veiklos kontekste.
  • vertinimo kriterijų lentelėse yra vertinimo objektus nusakantys požymiai (kairysis stulpelis) ir jų aprašymai (stulpeliai dešinėje), apibūdinantys kokybės lygius.
  • darbų ir veiklos kokybei nustatyti naudokite kaupiamąjį vertinimą.
  • kuriant ar keičiant vertinimą, naudingi šie patarimai: ([Nuorodos]Airasian, 1991):
  • patys atlikite užduotį;
  • įsitikinkite, kad požymiai (kairysis stulpelis) atitinka užsibrėžtus tikslus;
  • ribokite požymių skaičių;
  • paprašykite kolegų (ar mokinių) prisidėti sudarant požymių sąrašą;
  • aprašymai turi būti parengti mokiniams lengvai suvokiama kalba;
  • venkite daugiaprasmių žodžių;
  • apgalvokite požymių eiliškumą.

Kituose moduliuose plėtosite tai, kas sukurta iki šiol. Diskutuosite apie būdus, kaip palaikyti ir skatinti į mokinį orientuotas veiklas.