6 modulis. Sėkmingo mokymosi planavimas
Turinys 1 veikla. Mokymosi aplinkos pritaikymas kiekvienam mokiniui 1 etapas. Mokymosi stilių apžvalga 2 etapas. Mokinių mokymosi diferencijavimas 2 veikla. Mokinių savivaldumo palaikymas 1 etapas. Formuojamasis vertinimas, skatinantis savivaldumą 2 etapas. Vertinimo, puoselėjančio savivaldumą, kūrimas 3 veikla. Pagalbinių priemonių mokymosi sėkmei užtikrinti kūrimas 1 etapas. Pagalbinių priemonių, palaikančių mokymąsi, pavyzdžių apžvalga 2 etapas. Pagalbinių priemonių kūrimas 4 veikla. Mano mokomojo projekto plano peržiūra 5 veikla. Refleksija 1 etapas. Modulio peržiūra 2 etapas. Tinklaraščio rašymas 6 veikla. Išankstinis planavimas 1 etapas. Pagalbinių priemonių naudojimas įgyvendinant mokomąjį projektą 2 etapas. Pedagoginės pagalbos mokantis priemonių pavyzdžiai 7 veikla. Refleksija 8 veikla. 6 modulio santrauka Ankstesniuose moduliuose ėmėtės mokinio vaidmens, kad sukurtumėte įsivaizduojamą mokinių projektinės veiklos rezultatą – produktą kaip pavyzdį, ir kartu buvote mokytojas, nes reikėjo sukurti to pavyzdžio vertinimą. Šiame modulyje porose aptarsite savo vertinimo strategijas, savo sukurto mokinių projektinės veiklos rezultato – produkto pavyzdžius ir jų vertinimus. Gauti kolegų atsiliepimai gali padėti Jums pagerinti Jūsų mokinių projektinės veiklos rezultato – produkto pavyzdį ir vertinimo strategijas. Esminis klausimas
Modulio klausimai
Tikslai Seminaro dalyviai:
Įrankiai
Papildomi šaltiniai Modulyje naudojami šie dokumentai:
Darbas porose. Mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdžiai ir jų vertinimai Šiame etape porose pristatysite ir aptarsite savo kuriamų mokomųjų projektų planus, mokinių projektinės veiklos rezultatų pavyzdžius ir jų vertinimą, kuriuos kūrėte 4 ir 5 moduliuose. Pastaba. Savo mokinių projektinės veiklos rezultato pavyzdį, jo vertinimą ir mokomojo projekto planą grupės nariams galite nusiųsti el. paštu arba įkelti į šio kurso vikio svetainę, kad visi kurso dalyvių darbai būtų pasiekiami iš vieno kompiuterio.
Mokytojai nori, kad visi mokiniai pasiektų norimus standartus ir tikslus, išnaudotų savo žinias ir gebėjimus. Jūsų sukurtas vertinimo planas suteiks svarbią informaciją apie mokymąsi Jums ir jūsų mokiniams. Mokiniai yra skirtingi tiek savo interesais, tiek asmeninėmis savybėmis, tiek mokymosi stiliumi. Vykdydami šią veiklą, apžvelgsite, kuo mokiniai Jūsų klasėje skiriasi vienas nuo kito ir apgalvosite, kaip jie visi galėtų sėkmingai dalyvauti Jūsų mokymo(-si) procese. Kai klasėje patenkinami mokinių lūkesčiai, tuomet pagerėja jų požiūris ir į mokymąsi, ir į mokymosi rezultatus ([Nuorodos]Cotton, 1998). Prie visų mokinių reikia prisiderinti arba padėti jiems individualiai. Formuojamojo vertinimo metu gauta informacija padeda mokytojui numatyti tolimesnį mokymą, kuris atitiktų visų mokinių mokymosi poreikius. Mokiniams taip pat reikia ir aplinkos, kuri leistų jiems pasinaudoti savo stipriosiomis pusėmis, noru tobulinti savo žinias ir gebėjimus. ([Nuorodos]Tomlinson (2000) nurodo mokymo(-si) diferencijavimo aspektus:
Apžvelkite įvairių mokymosi stilių analizės ir aprašymo būdus, pvz., vizualinio-garsinio-kinestetinio, kairiojo / dešiniojo smegenų pusrutulio, keleto gebėjimų. Dirbdami grupėse aptarkite įvairius mokymosi stilius. Patarimas. Individualus darbas kompiuteriu leidžia mokiniams pasirinkti darbo su informacija būdus, kurie atitiktų jų mokymosi stilių. Mokiniai gali naudoti teksto skaitymo programas, garsą ir vaizdą, kad vienu metu gautų naują informacijoą. Savo mokymosi demonstravimui jie gali naudoti įvairiausius technologinius įrankius.
Siekis įtraukti į mokymosi procesą visus mokinius su įvairiomis mokymosi galimybėmis dažnai tampa iššūkiu mokytojams. Tačiau mokymosi diferencijavimas, kuriuo stengiamasi patenkinti visų lūkesčius, gali pagerinti visų mokinių mokymosi pasiekimus. Patarimas. Individualus darbas kompiuteriu padeda diferencijuotam mokymuisi:
Visų mokinių poreikių patenkinimas reikalauja kruopštaus pasirengimo ir planavimo. Visiems mokiniams reikia tinkamo pagrindo, kad jie galėtų pasitikėti savimi ir nebijotų rizikuoti, siektų būti savarankiški. Sunkiai besimokantiems mokiniams, tiems, kuriems mokymo kalba nėra gimtoji, išskirtinių gabumų mokiniams reikia visiškai skirtingos pedagoginės pagalbos. Dalį šios diferencijuotos pagalbos gali užtikrinti IKT. Peržiūrėkite medžiagą Šaltinių skirtuko skyriuje Diferencijavimas. Ten rasite informacijos apie visų mokinių lūkesčių patenkinimą, tuomet apgalvokite, kaip galėtumėte panaudoti tas strategijas savo pamokoje:
Paimkite savo mokomojo projekto planą ir parašykite strategijų, kurias naudosite mokymosi diferencijavimo pritaikymui, juodraštį. Papildymas. Diferencijavimo ir IKT panaudojimo klausimynas gali padėti Jums įvertinti būdus, kuriuos jau naudojate savo klasėje. Šis savęs vertinimas gali padėti Jums užbaigti šią veiklą. Apklausa yra Šaltinių skirtuko skyriuje Diferencijavimas. Į mokinį orientuotame mokymo procese mokytojai mokiniams leidžia rinktis, mokymosi priežiūra nėra tiesioginė. Norėdami sėkmingai mokytis, mokiniai turi išmokti mokytis savivaldžiai, nes tai vienas iš svarbiausių mokymosi visą gyvenimą tikslų. 21 a. įgūdžiai yra būtini norint užsitikrinti sėkmę mokykloje, gyvenime ir darbe. Mokiniai, suprantantys mokymosi būdus, žymiai geriau prisitaiko prie įvairių strategijų ir sėkmingai atlieka įvairiausias užduotis. Savivaldaus mokymosi įgūdžiai padeda specialiųjų poreikių mokiniams sėkmingai mokytis ir nepriklausomai nuo kliūčių lygio išnaudoti savo galimybes. Vykdydami šios veiklos užduotis, sužinosite įvairių būdų, kaip panaudoti formuojamąjį vertinimą, siekiant padėti visiems mokiniams, ypač specialiųjų poreikių, tapti savivaldžiais mokiniais. Kitaip nei apibendrinamasis vertinimas, kuris naudojamas mokymosi ciklo pabaigoje, siekiant informuoti mokinius, tėvus ir mokytojus, kaip sėkmingai buvo pasiekti mokymosi tikslai, formuojamasis vertinimas formaliais ir neformaliais būdais vyksta viso projekto įgyvendinimo metu. Formuojamasis vertinimas yra efektyviausias, kai:
Patarimas. Tyrimai rodo, kad mokinių individualus darbas su kompiuteriu pagerina organizacinius įgūdžius. Padėkite mokiniams ugdytis šiuos įgūdžius, mokykite juos mokytis, naudojant kompiuterį, taip pat mokykite stebėti savo mokymosi pažangą ([Nuorodos]Jackson, 2004). Kai kurių autorių nuomone, negalima paneigti formuojamojo vertinimo poveikio mokinių mokymuisi. 1998, ([Nuorodos]Black and Wiliam), peržiūrėjo 21 studiją ir apie 580 straipsnių apie formuojamojo vertinimo įtaką mokinių pasiekimams. Jie padarė išvadą, kad „inovacijos, kurios stiprina formuojamojo vertinimo praktiką, užtikrina žymiai geresnius mokymosi pasiekimus“ (9 psl.). Nors šios rūšies vertinimai pagerina mokinių mokymąsi nuo darželio iki universiteto ([Nuoroda]Black et al., 2003), tyrimai rodo, kad silpnai besimokantiems formuojamasis vertinimas yra naudingesnis ([Nuorodos]Black & Wiliam, 1998). Į mokinį orientuotame mokymo procese mokytojai vertina mokinius, mokiniai vertina vienas kitą, tačiau, galiausiai, mokiniai vertina patys save. Kai mokiniai vertina savo mąstymo procesus ir savo kuriamus produktus, jie ieško ne tik klaidų. Jie, kaip teigia [Nuorodos]Wiggins (1990), „nustato standartus, pagal kuriuos bus vertinama jų veikla ir produktai“. Formuojamasis vertinimas suteikia mokiniams galimybę konkrečiai mąstyti apie savo darbo kokybę ir procesą, leidžia keisti mokymosi strategijas. Taip besimokydami mokiniai greitai pastebi savo pažangą.
Sukurkite vertinimą, kuris padės mokiniams mokytis, pvz., tokį, kuris palaiko savivaldumą, savęs vertinimą ar refleksiją. Jei reikia, „Intel® Education“ Vertinimo projektų (Assessing project) tinklalapyje http://www.intel.com/content/www/us/en/education/k12/assessing-projects.html pasirinkite Išbandyti (Try it), tuomet Demo, kad peržiūrėtumėte vertinimo bibliotekoje pateiktus vertinimo pavyzdžius, kuriuos galėsite panaudoti kaip šabloną, pritaikydami savo poreikiams. Mokinių lūkesčių įvairovės palaikymas Diferencijuojant mokymą, labai svarbu nustatyti tinkamus iššūkius (pagal žinių lygį, mokymosi poreikis, gebėjimus) ir pasinaudoti mokinių sukaupta mokymosi patirtimi. Diskutuodami pagalvokite apie tuos iššūkius, kurie skatintų mokinius išplėsti savo mokymąsi, skatintų naujas idėjas. Daugelis mokinių sunkiai pereina nuo savo vaidmens „tradicinėje“ klasėje, kur labiausiai orientuojamasi į pratimų atlikimą, atsakinėjimą į mokytojo klausimus, testų atlikimą ir pasyvų mokymosi vaidmenį, prie naujo vaidmens, kuris nukreiptas į jį - į jo žinias, gebėjimus, patirtį. Toks mokymosi būdas nukreiptas į atviro tipo klausimus, išskirtines užduotis. „Mokiniai, kurie užaugo pripratę būti tik stebėtojais arba „miegančiais pašaliniais“, priešinasi sunkesniam darbui, ypač kai toks pasyvus mokymasis yra įprastas“ ([Nuorodos]Black & Wiliam, 1998). Tyrimai rodo, kad mokiniai geriausiai mokosi, kai mokytojai ugdo įgūdžius, moko turinio ir strategijų, kurių mokiniams reikia, norint atlikti užduotis. [Nuorodos]Lev Vygotsky (1978). Rusijos pedagogas ir mąstytojas pastebėjo, kad mokiniui kyla nesklandumų, kai jis vienas paliekamas spręsti problemą, tačiau mokiniui gali sektis kur kas geriau problemą išspręsti, jei duodami konkretūs nurodymai – tai vadinamoji „artimiausia vystymosi zona“. Ši zona šiek tiek viršija dabartines mokinio galimybes, bet tik tiek, kiek jis pajėgtų išmokti mokydamasis kartu su toliau pažengusiu, pvz., suaugusiuoju, mokytoju arba mokiniu. „Scaffolding“ terminą pirmą kartą panaudojo[Nuorodos]Jerome Bruner (1976), remdamasis Vygotskio „artimiausios vystymosi zonos“ modeliu. Pedagoginė pagalba mokantis (angl. Scaffolding ) iš vienos pusės suprantama kaip individualizuotas mokymas, atsižvelgiant į kiekvieno mokinio turimą patirtį ir artimiausią vystymosi zoną, iš kitos pusės, teikiant toliau pažengusio pagalbą mokantis. Tai gali būti tiek suaugusiojo, tiek ir bendraamžio, tiek ir vyresnio mokinio pagalba, kuri dažniausiai apibūdinama kaip mokymasis bendradarbiaujant. Pedagogai kuria mokiniams pagalbinę medžiagą (kaip atramą statomam pastatui, nes Scaffold anglų kalboje reiškia atramą arba konstrukciją, kuri prilaiko statomą pastatą), kuri padėtų jiems sėkmingai atlikti užduotis. Ši metafora itin tinkama mokymuisi, kadangi, kaip ir statyboje atramų konstrukcijos, taip ir mokymosi pagalbos įrankiai, padedantys mokiniams mokytis, palaipsniui nuimami, kol mokinys savarankiškai gali atlikti sudėtingas užduotis. Į projektinį mokymą orientuotose klasėse mokytojai pateikia nurodymus strategijose, kurių mokiniams reikia, norint pasiekti tikslą, bet nepalengvina užduočių. Esminė mintis – padėti mokiniui ir nesumažinti poreikio pačiam susikurti tvirtus pagrindus. Kartais iš karto rasti tą sritį, kurioje mokiniai gali daryti didžiausią pažangą, yra sudėtinga. Todėl svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad mokinių kalbiniai įgūdžiai – jų galimybės skaityti, rašyti ir išreikšti savo žinias ir supratimą – gali būti mažiau išsivystę, nei jų akademinės žinios. Dėl šios priežasties mokytojui susidaro vaizdas, kad mokiniai sugeba mažiau, nei yra iš tikrųjų. Kiti veiksniai, pvz., socialinių įgūdžių trūkumas, taip pat gali iškreipti informaciją apie mokinių mokymąsi. Grupelė edukologų ([Nuorodos]Bereiter & Scardamalia, 1987; [Nuorodos]Langer & Applebee, 1986) siūlo prasmingas užduotis, mokinių mąstymo strategijoms nustatyti:
Nedidelėje grupėje pasidalinkite įrankiais ir strategijomis, kuriais galite naudotis, kad palengvintumėte mokinių mokymąsi įgyvendinant Jūsų kuriamą mokomąjį projektą.
Papildymas. Papildomos informacijos apie mokinių savivaldumo ugdymą rasite „Intel Education“ Projektų vertinimo (Assessing projects) šaltiniuose.
Šioje veikloje sukursite priemonę, skirtą palaikyti mokinio savivaldumą projekto įgyvendinimo metu. Tai gali būti dokumentas, šablonas ar forma. Pagalbinė medžiaga gali nurodyti, kokį turinį, procesus ir produktus mokiniai gali pasirinkti. Mokiniai turi naudotis šia medžiaga, kad priimtų sprendimus, kurie leistų jiems ugdytis įgūdžius, pasinaudoti savo talentais ir pomėgiais. Veiksminga pagalbinė medžiaga suteikia įvairaus lygio struktūras ir turinį, padedančius specialiesiems mokinių poreikiams. Šablonai ir formos yra veiksmingi būdai išsaugoti ir formatuoti dokumentus (failus), kad jais galėtų naudotis kiti. Šablonas yra pagrindinis dokumentas, kuriame yra iš anksto suformatuoti elementai, kurių negalima lengvai pakeisti. Šablone gali būti tekstas, grafika ir nustatymai, pvz., šriftai, meniu punktai, puslapių išdėstymas, specialus formatavimas ir stiliai, kuriuos norite naudoti panašiuose dokumentuose, pristatymuose ar leidiniuose. Šablonas kuriamas tokiu pat būdu, kaip ir kuriami kiti failai, tačiau išsaugomas specialiu būdu. Teksto apdorojimo šablonai gali būti naudojami mokinių knygų aprašymams, laboratoriniams tyrimams, žurnalų įrašams, pamokų planams, laiškų formoms, atmintinėms, testams ir kitiems dokumentams, kuriems nuolat reikia vienodo formatavimo. Jei reikia, šablonai, naudojant naują programinę įrangą, gali struktūrizuoti mokinių darbą, tačiau tokių struktūrų naudojimas, augant mokiniams, turi mažėti. Forma yra struktūrizuotas dokumentas, kuriame palikti tarpai informacijai įvesti. Formą galite naudoti kurdami momentinius vertinimus, testus, užduotis, apžvalgas ar klausimynus, kuriuos mokiniai užpildys kompiuteriu. Dokumentas, naudojantis formos laukus, nėra labai tinkamas mokiniams, kurie rašo juodraščius ar kuria formalų bendravimą, kadangi į formos lauką įvesto teksto klaidų patikrinti negalima. Patarimas. Kai mokiniai užbaigia individualias elektronines užduotis, atsiranda galimybių jiems padėti. Pagalvokite, kaip pasinaudoti šios savybės privalumais, planuojant pagalbinę medžiagą mokinių individualiam darbui su kompiuteriu. Dabar peržiūrėsite formų, šablonų ir dokumentų pavyzdžius, kuriais mokiniai projekto metu gali naudotis kaip mokomąja medžiaga. Nors kuriate vieno tipo pagalbines priemones, supraskite, kad mokiniai taip pat gali pakankamai veiksmingai naudotis viki (wiki) ir tinklaraščiais, kad dar labiau pagerintų savo mokymąsi. Pavyzdiniai šablonai, formos ir dokumentai pateikiami Šaltinių skirtuko Pagalbos mokiniams skyriuje. Pagalvokite, kuriuos šablonus, formas ar kitus dokumentus galėtumėte naudoti savo pamokoje, kad padėtumėte mokiniams mokytis. Patarimas. Kurdami ar tobulindami pagalbinę medžiagą, galite pasinaudoti ankstesniais mokinių savivaldumo įsivertinimo rezultatais. Matematinis raštingumas pagerina analitinį ir loginį mąstymą, be kurio neišsiversi įgyvendindamas(-a) bendrąsias programas. Apsvarstykite būdus, kuriais galėtumėte savo pamokoje taikyti matematikos žinias, nes matematika padėtų pagerinti mąstymo įgūdžius. Šaltiniai, skirti matematikos integravimui, yra Šaltinių skirtuko Matematikos pavyzdžių skyriuje. Pasižymėkite mintis, kurias norėtumėte įtraukti į pagalbinę mokinių medžiagą.
Žengdami dar vieną žingsnį, pasirinksite vieną iš pateiktų galimybių, nes reiks kurti priemonę, kuria mokiniai naudosis kaip pagalbine medžiaga, įgyvendindami Jūsų siūlomą projektą: 1 galimybė. Dokumento kūrimas. 2 galimybė. Dokumento šablono kūrimas. 3 galimybė. Pateikties šablono kūrimas. 4 galimybė. Formos kūrimas. Pastaba: Kurdami pagalbinę medžiagą savo mokiniams, pagalvokite apie (Veikla1) Tomlinsono keturis mokymo diferencijavimo būdai. Šis etapas suteikia dar vieną galimybę peržiūrėti ir pagerinti mokomojo projekto planą. Šioje veikloje apžvelgsite, ar jūsų mokomojo projekto veiklos skatins mokinių savarankiškumą, atsižvelgs į skirtingus mokinių mokymosi poreikius ir galimybes. Jums reikės peržvelgti vertinimo santrauką, mokymo procedūras ir diferencijuoto mokymo skyrius. 1. Atverkite savo mokomojo projekto planą. 2. Atverkite ir peržiūrėkite savo mokomojo projekto vertinimo kriterijų lentelę, kurią išsaugojote savo Rinkinio aplanko Mokomojo projekto plano aplanke. 3. Peržiūrėkite vertinimo plano vertinimo kriterijų lentelę, kad įtrauktumėte papildomus vertinimus, kurių metu mokiniai planuoja ir renkasi mokymosi veiklas, aptaria savo mokymosi procesą (metakognicija), vertina savo pažangą. 4. Pakoreguokite mokymo procedūrų skyrių atsižvelgdami į sukurtas pagalbines priemones ir aprašytas mokymosi diferencijavimo strategijas. 5. Peržiūrėkite diferencijuoto mokymo skyrių pasitelkdami žinias, įgytas šiame modulyje. Pastaba. Peržiūrėdami savo mokomojo projekto planą, apgalvokite (Veikla1) Tomlinsono diferenciacijos principai. 6. Išsaugokite savo mokomojo projekto plano pakeitimus. Peržiūrėkite 6 modulio klausimus, apsvarstykite kilusias idėjas ir medžiagą, kurią galėtumėte panaudoti mokykloje. Pagalvokite apie savivaldų mokymąsi ir mokymosi turinio diferencijavimo galimybes. Vykdydami kitų modulių veiklas, Jūs tobulinsite ir šiame modulyje sukurtus produktus, analizuosite savo mokomojo projekto įgyvendinimo strategijas ir efektyvias valdymo technologijas. Apgalvokite šio modulio veiklas, įgūdžius ir požiūrį.
Šio modulio medžiaga padėjo man galvoti apie mokinių savivaldų mokymąsi, apie mokymosi turinio diferencijavimą, todėl... 2. Parašykite ir kitas įžvalgas, klausimus ar rūpesčius, kuriais norite pasidalinti su kitais. Mokytojo ir mokinių vaidmenys į mokinį orientuotame ir projektais grįstame mokymo procese skiriasi nuo tradicinio, į mokytoją orientuoto mokymo proceso. Šiame etape Jūs apsvarstysite kompiuterinių technologijų galimybes palengvinant Jūsų ir mokinių vaidmenų kaitą. Tuomet suplanuosite pedagoginės pagalbos mokantis šaltinius, kurie padės jums pagalbininko mokantis vaidmenyje. Pastaba. Atsižvelkite į skirtumą tarp pagalbinių priemonių mokiniams ir mokytojams. Priemones, kurios skirtos mokytojams, naudoja išskirtinai tik mokytojai. Pavyzdžiui, galite sukurti klasės viki, skirtą informacijos dalijimuisi su mokiniais ir tėvais, pristatymą, kuris modeliuoja mąstymo procesą, pateiktį, skirtą mokinių projektų pažangai sekti, arba internetinę apklausą informacijos rinkimui. Pagalbines priemones, skirtas mokiniams, pvz., projektų planus ar vertinimo kriterijų lenteles, naudoja tik mokiniai. Pereidami nuo tradicinio mokytojo – žinių perteikėjo – prie pagalbininko mokantis vaidmens, turite patobulinti pedagoginės pagalbos mokiniams teikimo įgūdžius, kad padėtumėte mokiniams patiems mokytis. Panaudodami diferencijavimo ir technologijų panaudojimo klausimynus, įsivertinsite. Remdamiesi įsivertinimo rezultatais, planuosite pedagoginės pagalbos priemones mokiniams, kurias kursite 7 modulyje.
Pastaba. Jei norite papildomos informacijos, susijusios su perėjimu prie mokymo, orientuoto į mokinį, peržiūrėkite medžiagą apie pagalbos priemones kortelėje Šaltiniai, skyriuje Pagalbinė medžiaga. [Nuorodos]Marzano, Pickering, ir Pollock „Veiksmingas mokymas klasėje“ (2001, p. 146), aptarkite mokymo strategijas, kurias mokytojai turėtų naudoti įvairiuose mokymo ciklo etapuose:
Šios pagalbinės mokymosi strategijos palaiko mokymosi procesą ir sutampa su vertinimo strategijomis, aptartomis 2 modulyje. Peržiūrėkite toliau pateiktą medžiagą ir pagalvokite, kaip šios strategijos galėtų būti palaikomos kompiuterinėmis technologijomis. Projekto įgyvendinimo pradžioje Įrankiai mokymosi tikslų ir uždavinių nustatymui:
Projekto įgyvendinimo metu Įrankiai, skirti pažangos stebėjimui:
Įrankiai, skirti naujų žinių ir įgūdžių pristatymui:
Įrankiai, skirti žinių ir gebėjimų įtvirtinimui, peržiūrai ir praktiniam taikymui:
Projekto pabaigoje Įrankiai tikslų ir uždavinių įgyvendinimo vertinimui:
Jei kurdami savo mokomojo projekto medžiagą bendradarbiaujate su kitais mokytojais, aptarkite, kaip šioje planavimo veikloje galite geriausiai veikti kaip komanda. Apgalvokite bendravimo tinklalapių naudojimą, pvz., Interneto bendradarbiavimo įrankiai, kurie pateikiami Šaltinių skirtuko Web 2.0/Bendradarbiavimo šaltiniai skyriuje. Remdamiesi šio modulio 1 etapo mintimis, pagalvokite apie pagalbines priemones sau, kad galėtumėte dirbti efektyviau, padėti mokiniams mokytis ir įgyvendinti projekto tikslus.
Nuorodos Bereiter C., & Scardamalia, M. (1987). The psychology of written composition. Hillsdale, NJ: L. Erlbaum. Black, P., Harrison, C., Lee, C., Marshall, B., & Wiliam, D. (2003). Assessment for learning: Putting it into practice. Berkshire, England: Open University Press. Black, P., & Wiliam, D. (1998). Inside the black box? Raising standards through classroom assessment. Phi Delta Kappan. Retrieved from www.pdkintl.org/kappan/kbla9810.htm. Cotton, K. (1998). Education for lifelong learning: Literature synthesis. Washington, DC: OERI (ERIC Document Reproduction Service No. ED 422 608). Jackson, L. (2004). One-to-one computing: Lessons learned and pitfalls to avoid. Education World. Retrieved from www.education-world.com/a_tech/tech/tech197.shtml . Langer, J., & Applebee, A. (1986). Reading and writing instruction: Toward a theory of teaching and learning. Review of Research in Education, 13, 171–194. Marzano, R. J., Pickering, D. J., & Pollock, J. E. (2001). Classroom instruction that works: Research-based strategies for increasing student achievement. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development. Tomlinson, C. A. (2000). Differentiation of instruction in the elementary grades. Champaign, IL: Clearinghouse on Elementary and Early Childhood Education. Vygotsky, L. S. (1978). Mind in society: The development of higher psychological processes. Cambridge, MA: Harvard University Press. Wiggins, G. (1990). The case for authentic assessment. Washington, DC: American Institute for Research. Wood, D., Bruner, J. S., & Ross, G. (1976). The role of tutoring in problem solving. Journal of Child Psychology and Psychiatry and Allied Disciplines, 17, 89–100. Peržiūrėkite 6 modulio klausimus ir pagrindinius teiginius, apsvarstykite kilusias idėjas ir medžiagą, kurią galėtumėte panaudoti klasėje, instrukcijose ar planuodami, kad pagerintumėte mokinių mokymąsi. Modulio klausimai:
Svarbiausi 6 modulio teiginiai:
Kituose šio kurso moduliuose Jūs tobulinsite savo mokomojo projekto įgyvendinimo strategijas ir efektyvias valdymo technologijas. |