7 modulis. IKT grįsta pedagoginė pagalba mokantis
Turinys 1 veikla. Pagalbinių priemonių planavimas 1 etapas. JAV nacionaliniai švietimo technologijos standartai (NETS-T) 2 etapas. Pagalbinių priemonių planavimas 3 etapas. Pagalbinių priemonių kūrimas 2 veikla. Sėkmingas projekto įgyvendinimas 1 etapas. Mokymo proceso planavimo užbaigimas 2 etapas. Projekto sėkmingo įgyvendinimo planavimas 3 etapas. Valdymo priemonių sukūrimas 3 veikla. Projekto visumos apžvalga 4 veikla. Išankstinis planavimas 1 etapas. Mano mokomojo projekto medžiagos peržiūra 2 etapas. Profesinio tobulėjimo aptarimas 5 veikla. 7 modulio santrauka Dabar, kai nustatėte mokymo(-si) tikslus ir vertinimo strategijas, galite sukoncentruoti dėmesį į mokinį orientuoto mokymo strategijas. Šiame modulyje aptarsime, kaip organizuoti mokinių veiklą projektinio mokymosi aplinkoje, kaip IKT pagalba pagerinti mokymosi praktiką. Jūs galėsite sukurti tekstinį dokumentą, pristatymą ar internetinį šaltinį, suplanuosite, kaip įgyvendinti projektą klasėje bei sukurti projekto valdymo priemones, kurios padės mokiniams naudotis IKT kituose mokomuosiuose projektuose. Esminis klausimas
Modulio klausimai
Tikslai Dalyviai turi:
Įrankiai
Papildomi šaltiniai Šiame modulyje naudojami šie dokumentai:
Klausinėjimas, skatinantis aukštesnio lygio mąstymą ir mokinių įsitraukimą į mokymosi procesą Pastaba. Kursų vadovas gali paprašyti pateikti šia tema idėjų vikio svetainėje, kad galėtumėte dalytis idėjomis įvairiose grupėse. Jūsų prisijungimo informacija pateikta Apžvalgos arba Prisijungimo informacijos dokumente, išsaugotame Projekto medžiagos aplanko aplanke Kurso_šaltiniai. Mokytojui kalbant mažiau, o mokiniams – daugiau, klausimų vaidmuo pasikeičia. Pamokose, orientuotuose į mokytoją, mokiniai dažnai atsakinėja į klausimus, į kuriuos mokytojas žino atsakymus, ir itin retai patys juos užduoda. Į mokinį orientuotose klasėse mokymąsi visų pirma diktuoja ugdymo programa grįsti autentiški / originalūs klausimai, prasmingą veiklą susiejantys su mokymosi turiniu. Mokinių tarpusavio sąveikos skatinimas ir palaikymas klausinėjant – vienas iš gero mokymo požymių. Diskusijoje aptarsite būdus, kaip susidoroti su šiuo iššūkiu pasitelkiant esmines idėjas ir žinias, įgytas šiame kurse. Geri klausimai yra itin svarbūs norint išgauti mąstymą skatinančius atsakymus klasėje dirbant frontaliai, mažose grupėse ar individualiai. Efektyvus klausinėjimas įtraukia mokinius į produktyvias diskusijas, kurių metu atsiranda ir veikla, ir rezultatas, atspindintis sudėtingus mąstymo procesus ir gilesnį mokymosi turinio supratimą. „Geri klausimai skatina įdomias ir alternatyvias pažiūras, leidžia sutelkti dėmesį į samprotavimus, kurių dėka gauname atsakymą ir jį giname, o ne apsiribojame fraze, kad atsakymas „teisingas“ arba „klaidingas“. Geri klausimai sukuria prasmingas jungtis tarp to, kas jau žinoma, išmokta, ir savo gyvenimiškos patirties“ (Wiggins & McTighe, 2005, p. 107). Ankstesniuose moduliuose Jūs sukūrėte Vidurinio ugdymo bendrosiomis programomis (toliau – Bendrosios programos) grįstus klausimus savo kuriamam mokomajam projektui. Pagalvokite apie būdus, kaip galėtumėte panaudoti klausinėjimo technikas ir savo Bendrosiomis programomis grįstus klausimus, kad įtrauktumėte mokinius į projektinę veiklą ir skatintumėte jų mąstymą. Pasidalykite į tris grupes, kiekvienoje grupėje aptarkite vieną iš šių klausimų, tuomet pasidalykite savo mintimis su visa grupe:
Papildymas. Norėdami gauti išsamesnę informaciją apie Programomis ir standartais grįstų klausimų naudojimą klasėje, galite peržiūrėti „Intel®” švietimo Efektyvių projektų planavimo šaltinius. Apsilankykite: http://www.intel.com/content/www/us/en/education/k12/project-design/design.html
Kokiais būdais galite panaudoti klausinėjimą pamokose ir mokomuosiuose projektuose? Papildymas. Norėdami gauti informaciją apie mokymosi aplinkos, kurioje mokiniai užduoda klausimus ir į juos atsakinėja, kūrimo strategijas, galite peržiūrėti tinklalapį Efektyvių projektų planavimas(Efective project design):
Kaip projektinėje veikloje galite ugdyti aukštesnio lygio mąstymo įgūdžius? Kokių tipų klausimus, užuominas, struktūras galite naudoti skatindami mokinius mąstyti giliau, o ne kopijuoti-įklijuoti atsakymus? Papildymas. Norėdami gauti informaciją apie klausimų naudojimą klasėje, galite peržiūrėti tinklalapį Efektyvių projektų planavimas (Designing Effective Projects). Apsilankykite: http://www.intel.com/content/www/us/en/education/k12/project-design.html
Mokytojo ir mokinių vaidmenys į mokinį orientuotame, projektais grįstame mokymo procese kinta. Kadangi mokytojai vis mažiau laiko praleidžia teikdami informaciją, jie turi būti organizuoti ir kūrybingi, kad užtikrintų, jog mokiniai supranta reikiamą turinį. Mokytojai į mokinį orientuotame mokymo procese klausosi mokinių ir stebi jų darbą, nepamiršdami mokymo tikslų. Įrankių, kurie padeda rinkti, interpretuoti ir naudoti informaciją apie mokinius, kūrimas gali padėti koncentruoti informaciją apie mokinių mokymąsi. Bedirbdami Jūs svarstysite, kaip technologijos gali palengvinti Jūsų ir mokinių perėjimą prie naujų vaidmenų. Tarptautinė švietimo technologijų bendruomenė (ISTE) nurodo mokytojams šešias technologijų standartų sritis (NETS-T), kurios „nustato fundamentalius modelius, žinias, įgūdžius, požiūrius ir kuriais mokytojai turėtų naudoti švietimo srityje taikydami IKT “ (2000). Mokytojai IKT turėtų naudoti tam, kad
Vykdydami šią veiklą, peržiūrėsite keletą idėjų, kaip sukurti projekto šaltinius, pavyzdinę medžiagą. Sužinosite apie įkėlimą, susiejimą ir dokumentų peržiūros įrankių naudojimą. Tuomet sukursite tekstinį dokumentą, pristatymą, skaičiuoklę ar internetinį šaltinį, kuris atitiks Jūsų mokomojo projekto poreikius. JAV nacionaliniai švietimo technologijos standartai (NETS-T) ir mokytojų veiklos indikatoriai
Į mokinį orientuotame ugdymo procese mokytojo pagalbos mokiniui šaltiniai turi būti orientyras mokiniams ir priemonė mokinius mokyti mokytis (Nanjappa & Grant, 2003). Į mokinį orientuotame ugdymo procese naudojamos šios mokymo strategijos:
Peržiūrėdami pagalbos šaltinių pavyzdžius, pagalvokite apie savo, kaip mokytojo ir kartu pagalbininko, mokymosi stilių. Ieškokite būdų, kurie padėtų pereiti į pedagoginės pagalbos teikėjo vaidmenį ir užtikrinti atitinkamą struktūrą, pagal kurią besimokydami jūsų mokiniai būtų aktyvesni, savarankiškesni.
Vykdydami veiklas, baigsite rengti projekto planą ir pagalvosite apie jo įgyvendinimą. Dabar jau turite visų projekto plano skyrių pirminius variantus! Dar kartą atidžiai peržiūrėję ir pataisę, galėsite savo planu pasidalinti su kolegomis, o vėliau naudotis mokykloje. Vykdydami šio etapo veiklas, atnaujinsite mokymo proceso dalį ir užbaigsite savo mokomojo projekto plano santrauką.
Kai paskutiniajame etape užbaigsite projekto plano mokymo(-si) proceso dalį, pateiksite detales, kas, įgyvendinant projektą, vyks klasėje ar už klasės ribų. Taip pat apsvarstysite, ką Jums reiks parengti, kad visos veiklos vyktų sklandžiai. Pavyzdžiui, kokios įrangos mokiniams reikės, kokius galėsite pakviesti mokytojus ar specialistus – ekspertus, kaip skirtingų veiklų metu sugrupuosite mokinius. Šiame etape apsvarstysite, ką turite parengti ir tiksliai žinoti prieš pradėdami įgyvendinti projektą, jo metu ir baigus, kad šis projektas būtų sėkmingas.
Patarimas. Jei mokykloje pamokoje turite galimybę sudaryti sąlygas individualiai kiekvienam mokiniui naudotis kompiuteriu, peržiūrėkite Mokinių kompiuterio naudojimo valdymas, kuris yra Šaltinių skirtuko skyriuje Individualus darbas kompiuteriu. Šiame etape sukursite projekto valdymo dokumentą, kuris padės Jums įgyvendinti projektą.
Dabar turite galimybę peržiūrėti šio kurso metu mokomajam projektui sukurtą medžiagą. Turite įvairios pagalbinėms medžiagos ir į mokinį orientuotą mokomąjį projektą, kurie padės mokiniams ugdytis 21 a. įgūdžius ir skatins jų savarankiškumą. Jums, ko gero, norisi išbandyti savo mokomąjį projektą mokykloje ir pažiūrėti, kaip reaguos mokiniai, tačiau dar turite dvi galimybes pagalvoti apie savo projektą ir jo patobulinimo galimybes. Šiame etape Jūs vertinsite savo mokomojo projekto rinkinį. Tuomet turėsite galimybę peržiūrėti savo projektą pagal pastabas šio modulio 2-ojo etapo veikloje, o vėliau – 8 modulio pradžioje. Pastaba. Mokomojo projekto rinkinio vertinimo įrankiai pateikiami Šaltinių skirtuko Kurso vertinimų skyriuje.
Remdamiesi savo mokomojo projekto ankstesnių modulių veikla, medžiagos vertinimu, atlikite reikiamus pakeitimus. Projekto rinkinį peržiūrėti galėsite ir 8 modulyje. Pristatydami projektus, turėsite galimybę iš kolegų gauti atsiliepimus ir argumentuotai išsakyti savo nuomonę apie kolegų sukurtus projektų rinkinius.
Internete galima rasti gausybę šaltinių, kurie skirti, kad mokytojai savo profesinėje srityje nuolat tobulėtų. Internete galima rasti technologinių šaltinių ir ugdymui skirtą programinę įrangą. Šiame etape turėsite rasti Jums tinkamus profesinį tobulėjimą skatinančius šaltinius, kuriais norėtumėte pasinaudoti, ir apsilankyti svetainėse, kurios siūlo paramą ir ugdymui skirtą programinę įrangą. Studijoje, tyrusioje, veiksnius, trukdančius ir skatinančius sėkmingą IKT integravimą į bendrojo lavinimo mokyklų ugdymo programas, Persky (1990) pastebėta, kad IKT naudojimas nėra lengvas, o mokėjimas efektyviai naudotis technologijomis neatsiranda per naktį. Poreikis skirti laiko tęstiniam mokymuisi atsispindi tyrimuose, atliktuose už švietimo sistemos ribų, – juose teigiama, kad darbuotojų aprūpinimas aukštosiomis technologijomis darbe galiausiai nepavyksta, jei darbuotojas negauna tinkamo ir tęstinio mokymo, pagalbos darbo vietoje (Moursund, 1992). Be to, nuolatinės pagalbos poreikis sudaro prielaidą, kad mokytojų apmokymas turi būti tęstinis ir neapsiriboti vienkartiniais seminarais (Hawkins & MacMillan, 1993; Kinnaman, 1990; Shelton & Jones, 1996). Harvey and Purnell (1995) pabrėžė, kad mokytojai nori nuolatinių mokymų, o ne trumpalaikių programų, supažindinančių su technologijomis (cituota Brand, 1997). „Intel® Teach Essentials“ kursas – viena iš galimybių pagerinti IKT panaudojimo mokykloje įgūdžius. Pastaba. Norėdami sužinoti apie individualų profesinį tobulėjimą naudojant kompiuterį, peržiūrėkite Profesinio tobulėjimo šaltinius, esančius kortelėje Šaltiniai, skyriuje Individualus darbas kompiuteriu. Daug mokytojų nesugeba integruoti IKT taip efektyviai, kaip norėtų, kadangi jie dirba aplinkoje su nepakankama prieiga prie kompiuterių ir kitų IKT šaltinių. Laimei, mokyklos turi galimybių technologinę paramą gauti internete, be to, gauti finansinę paramą ar nemokamą įrangą.
Nuorodos Brand, G. A. (1997, Winter). What research says: Training teachers for using technology. Journal of Staff Development, 19(1). Retrieved from www.nsdc.org/library/publications/jsd/brand191.cfm . International Society for Technology in Education. (2000). Educational technology standards and performance indicators for all teachers. ISTE NETS Project. Retrieved from http://cnets.iste.org/teachers/t_stands.html . Kinnaman, D. E. (1990). Staff development: How to build your winning team. Technology and Learning, 11(2), 24–30. McKenzie, J. (March, 1998). The WIRED classroom. From Now On: The Educational Technology Journal, 7(6). Retrieved from http://fno.org/mar98/flotilla2.html. Nanjappa, A., & Grant, M. M. (2003). Constructing on constructivism: The role of technology. Electronic Journal for the Integration of Technology in Education, 2(1). Retrieved from http://ejite.isuedu/Volume2No1/nanjappa.htm . Wiggins, G., & McTighe, J. (2005). Understanding by design (expanded 2nd ed.). Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development. Peržiūrėkite 7 modulio klausimus ir pagrindinius teiginius, apsvarstykite kilusias idėjas ir medžiagą, kurią galėtumėte panaudoti mokykloje, mokymo ar planavimo procese, kad pagerintumėte mokinių mokymąsi. Modulio klausimai:
Svarbiausi 7 modulio teiginiai:
Kitame modulyje užbaigsite mokomojo projekto kūrimo procesą ir pristatysite savo darbą. |