Sistemingas socialinio ir emocinio ugdymo plėtojimas Klaipėdos rajono ugdymo įstaigose (Klaipėdos rajono švietimo centras). Padėkime vaikui lavinti kalbą (Prienų švietimo centras)

neprisijungus.php


2014-11-22 13:00 - 13:45
Trukmė: 45 min.

Vaiko gerovės erdvė (Vaiko gerovės erdvė)

(Norėdami registruotis į renginį,
privalote prisijungti.)

Socialinis ir emocinis ugdymas (toliau – SEU) – procesas, kurio metu vaikai ir suaugusieji stiprina savo asmenines kompetencijas, susijusias su savimone, savitvarda, socialiniu sąmoningumu, atsakingų sprendimų priėmimu ir tarpusavio santykių kūrimu ir palaikymu.Sekcijos metu norime pasidalyti savo patirtimi, kaip telkti visą rajono bendruomenę siekiant sudaryti sąlygas visuminiam vaikų ugdymui, pasitelkiant nuoseklų SEU, kuris mūsų švietimo sistemoje turi daug pavadinimų: mokyklinės aplinkos gerinimas, saugios aplinkos kūrimas, patyčių prevencija, pilietiškumo ugdymas, akademinių pasiekimų gerinimas, psichikos sveikatos stiprinimas, žalingų įpročių prevencija ir pan. Esame tikri, kad mūsų patirtis gali įkvėpti ir kitus švietimo centrus imtis atsakingo šios veiklos koordinatoriaus vaidmens. Pristatymo, kas yra SEU, kaip šį darbą koordinuoti rajone, kokias mokomąsias priemones ir metodus naudoti. Nuo 2008 metų Klaipėdos rajono Švietimo centro iniciatyva šio rajono mokyklos įsitraukia į nuoseklių socialinio ir emocinio ugdymo programų diegimą. Mokyklose diegiamos nuoseklios SEU programos. Tai Zipio draugai, Antras žingsnis, Olweus, Lions Quest „Paauglystės kryžkelės", „Raktai į sėkmę", smurto ir seksualinės prievartos prieš vaikus prevencinė programa „Aš žinau". Jos duoda savo rezultatus. Sveikatos biuro atliekamų tyrimų duomenimis, rajone mažėja patyčių, alkoholio ir tabako vartojimas. Bendradarbiaudami su Socialinio ir emocinio ugdymo institutu visi mokyklų vadovai pasirengę nuosekliai plėtoti socialinį ir emocinį ugdymą mokyklose, 70 proc. mokytojų pasiruošę dirbti pagal socialinio ir emocinio ugdymo vieną ar kitą programą.SEU rajone remia ir palaiko Savivaldybės taryba, o 2014 metų birželio mėnesį buvo sukurta strateginė grupė nuosekliam SEU plėtojimui rajono ugdymo institucijose. Į šią grupę įeina ne tik ugdymo institucijų atstovai, bet ir savivaldybės administracijos Švietimo, Vaiko teisių apsaugos skyrių, Sveikatos biuro, Policijos komisariato prevencijos poskyrio, mokslo atstovai, bendruomenės nariai.


Vaiko kalbos vystymasis - ilgas ir sudėtingas procesas. Vieni vaikai greitai ir nesunkiai išmoksta tarti garsus, žodžius, skirti juos pagal akustinius požymius, sudaryti sakinius ir jais reikšti savo mintis, skaityti, rašyti. Kitiems vaikams reikalinga tėvų, mokytojų, specialistų pagalba.
Logopedai vaiko kalbai ugdyti naudoja daug įvairių priemonių, kurias gamina patys, bei naudoja kitų gamintojų.
Rezultatas visuomet pasiekiamas greičiau, kai tėvai yra neabejingi, kad vaiko kalba vystytųsi sparčiau, būtų turtingesnė.
Prienų rajono logopedės pristato keletą metodiniame būrelyje bendradarbiaujant pačių pagamintų metodinių priemonių, skirtų lavinti smulkiają motoriką, foneminę klausą, mokyti žodžių garsinės analizės ir sintezės, ugdyti rišliąją kalbą, turtinti žodyną, kurias tėvai galėtų pritaikyti užsiimdami su vaiku namuose lavinant kalbą.

Dalyviai: mokytojai, mokyklų vadovai, neformaliojo ugdymo mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai, profesijos mokytojai.