Ugdymo pakopos:
visi Projekto pavadinimas:
Studijų praktikos ir pradedančių dirbti mokytojų globos sistemos tobulinimas, parengiant mentoriaus kompetencijas turinčius pedagogus globėjus Projekto vykdytojas:
Vilniaus pedagoginis universitetas Projekto įgyvendinimo metai:
2005-2008 Kūrinio anotacija:
Tęstinio kvalifikacijos kėlimo seminaro modelis ir modulinės programos skirtos mentoriaus rengimui. Leidinio tikslas - pateikti mentoriaus rengimo modelį ir modulines programas "Mentoriaus kompetencijos ir veikla", "Suaugusiųjų konsultavimas", "Pedagogo kompetencijos", "Ugdymo planavimas ir vertinimas", "Praktikos vadyba". Jame aprašytos per seminarus ugdomos kompetencijos, seminarų tematika, tarpsesijinės užduotys ir literatūra savarankiškoms studijoms. Leidinys padės tobulinti mentoriaus rengimo kompetenciją.
Ugdymo pakopos:
visi Projekto pavadinimas:
Lietuvos profesinio rengimo institucijų pedagogų kompetencijų tobulinimo sistemos plėtra Projekto vykdytojas:
Pedagogų profesinės raidos centras Projekto įgyvendinimo metai:
2006-2008 Kūrinio anotacija:
"Modulio tikslas - padėti mokytojams (dėstytojams) parengti leidybai aktyvaus mokymosi rinkinius, galinčius įgyvendinti profesinio mokymo ir mokymosi programų tikslus bei uždavinius, kūrybiškai panaudoti aktyvius mokymo metodus ir įvertinti pasiektus rezultatus.
Šis modulis padės mokytojams pasirengti metodinę savo dėstomų dalykų (modulių) medžiagą taip, kad ją kuo geriau įsisavintų besimokantieji. Joje apibūdintas mokymo/si rinkinys kaip vienas iš aktyvaus mokymosi būdų, išaiškinta, kas yra mokymosi rinkinys, kaip atrinkti medžiagą ir panaudoti ją rašant mokymosi rinkinius, pateikta mokymosi rinkinių struktūra, atskirų jos dalių rašymo ypatumai, nurodyti mokymosi rinkinių skirtumai nuo kitų mokymo/si priemonių (pvz. konspektų), aptarta mokymosi rinkinio kalba, reikalavimai leidybai."
Ugdymo pakopos:
visi Projekto pavadinimas:
Lietuvos profesinio rengimo institucijų pedagogų kompetencijų tobulinimo sistemos plėtra Projekto vykdytojas:
Pedagogų profesinės raidos centras Projekto įgyvendinimo metai:
2006-2008 Kūrinio anotacija:
Modulio tikslas – sudaryti ugdymo/si galimybes besimokantiesiems suvokti bendrųjų gebėjimų kaip profesinės kompetencijos bei konkretaus veiklos proceso komponentą ir įgalinti juos įvertinti bei lyginti įvairių bendrųjų gebėjimų specifiką įvairiose veiklos srityse, susietose su konkrečiomis profesijomis. Siekti, kad besimokantieji žinotų ir suprastų bendrųjų gebėjimų koncepcijos ypatumus; žinotų metodus, sudarančius realias prielaidas vertinti bendruosius gebėjimus juos vystyti, tobulinti ir integruoti įvairius kontekstus; gebėtų nustatyti bendrųjų gebėjimų specifiką konkrečios profesinės veiklos kontekste; gebėtų (į)vertinti bendrųjų gebėjimų ypatumus bei lyginti skirtingų profesinių veiklų bendruosius gebėjimus; mokėtų suformuoti bendrųjų gebėjimų integravimo modelius bei gebėtų juos paaiškinti ir pagrįsti, orientuojantis į konkrečias profesines veiklas; gebėtų planuoti bendrųjų gebėjimų vystymą ir planavimą.
Modulis "Darbo su specialiųjų poreikių žmonėmis metodika"
Ugdymo pakopos:
visi Projekto pavadinimas:
Lietuvos profesinio rengimo institucijų pedagogų kompetencijų tobulinimo sistemos plėtra Projekto vykdytojas:
Pedagogų profesinės raidos centras Projekto įgyvendinimo metai:
2006-2008 Kūrinio anotacija:
Modulio tikslas - formuoti socioedukacinio darbo su specialiųjų poreikių žmonėmis įgūdžius profesinio rengimo sistemoje. Jis specifiškas tuo, kad supažindinama specialiosios ir socialinės pedagogikos ir psichologijos pagrindais bei tuo pat metu aptariami praktiniai profesinio rengimo klausimai, neįgaliųjų profesinės integracijos sėkmės ir nesėkmės atvejai. Supažindinama su kitų šalių patirtimi neįgaliųjų profesinės reabilitacijos vykdymo procese. Modulyje atsispindėti tokie specialiosios edukacijos aspektai: įgimti ir įgyti individualūs specialiųjų poreikių asmenų skirtumai, specialiųjų poreikių analizės metodai, motyvavimo teorijos, specialiosios didaktikos pagrindai technologijų mokyme. Modulyje aptarti įvairūs neįgaliųjų profesinės reabilitacijos aspektai.
Ugdymo pakopos:
visi Projekto pavadinimas:
Lietuvos profesinio rengimo institucijų pedagogų kompetencijų tobulinimo sistemos plėtra Projekto vykdytojas:
Pedagogų profesinės raidos centras Projekto įgyvendinimo metai:
2006-2008 Kūrinio anotacija:
"Modulio tikslas - lavinti efektyvaus bendravimo įgūdžius, atskleidžiant profesinio rengimo institucijose dirbantiems pedagogams bendravimo reikšmę saviraiškai, santykių kūrimui, konfliktų valdymui bei dalykinei profesinei veiklai. Modulį sudaro dvi pagrindinės dalys:
Teorinė medžiaga skiriama savarankiškam individualiam mokymuisi ir darbui besimokančiųjų grupelėse. Teorinę medžiagą sudaro savarankiškai ir darbo grupėse atliekamos teorinio pobūdžio užduotys.
Praktinę dalį sudaro pedagogo patirtimi grindžiamos užduotys, sukuriančios prielaidas jas pritaikyti praktinės profesinės pedagoginės veiklos įvairiuose kontekstuose bei specifinėse situacijose. "
Ugdymo pakopos:
visi Projekto pavadinimas:
Lietuvos profesinio rengimo institucijų pedagogų kompetencijų tobulinimo sistemos plėtra Projekto vykdytojas:
Pedagogų profesinės raidos centras Projekto įgyvendinimo metai:
2006-2008 Kūrinio anotacija:
Modulio tikslas - atskleisti vadybinius pedagoginės ir andragoginės veiklos aspektus. Modulis skirtas suteikti profesinio rengimo institucijų pedagogams plėtoti, tobulinti ar atnaujinti vadybinės pedagoginės ir andragoginės veiklos kompetencijas. Modulis skirtas tikslinės grupės vadybinės pedagoginės ir andragoginės veiklos kompetencijos, kuri yra traktuojama kaip šiuolaikinė bendroji kompetencija, ugdymui, taikant pažangius mokymo(si) metodus ir kuriant palankią mokymuisi psichologinę mokymosi aplinką.
Ugdymo pakopos:
visi Projekto pavadinimas:
Lietuvos profesinio rengimo institucijų pedagogų kompetencijų tobulinimo sistemos plėtra Projekto vykdytojas:
Pedagogų profesinės raidos centras Projekto įgyvendinimo metai:
2006-2008 Kūrinio anotacija:
Modulio tikslas - supažindinti pedagogus su naujausiomis ugdymo koncepcijomis bei lavinti jų gebėjimus ugdyti tokius mokinių savarankiško mokymosi įgūdžius, kurie atitiktų mokymosi visą gyvenimą koncepciją. Modulis skirtas ugdyti mokytojų gebėjimą taikyti įvairius aktyvaus mokymo ir mokymosi bei konsultavimo metodus praktinėje veikloje, tenkinti atskirų mokinių ir mokinių grupių poreikius pasirengti mokytis visą gyvenimą, suteikiant mokiniams daugiau atsakomybės už savo mokymąsi, teikti jiems apibrėžtą paramą.
Modulis "Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo nauja samprata"
Ugdymo pakopos:
visi Projekto pavadinimas:
Lietuvos profesinio rengimo institucijų pedagogų kompetencijų tobulinimo sistemos plėtra Projekto vykdytojas:
Pedagogų profesinės raidos centras Projekto įgyvendinimo metai:
2006-2008 Kūrinio anotacija:
Modulio tikslas - sudaryti prielaidas formuotis profesinio rengimo institucijose dirbančių pedagogų kompetencijai mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo srityje, atskleidžiant edukacinės diagnostikos pasiekimus, klystkelius, galimybes ir riziką, pristatant norminę ir kriterinę diagnostiką, diagnostinių instrumentų konstravimo ir validumo principus bei atskleidžiant kompiuterinio vertinimo galimybes modernioje edukacinėje diagnostikoje. Modulį sudaro modulis-programa, aktyvaus mokymo(si), vertinimo bei įsivertinimo medžiaga. Jame pateikti literatūros šaltiniai, kuriuose galima rasti papildomos medžiagos modulį sudarančios temos mokymuisi ir įsisavinimui; modulių temos bei jų turinio tekstai remiasi tarpusavyje derančiais teksto konstravimo principais, užduočių interaktyvių metodų pateikimo stilistine vienove, kas užtikrina modulį sudarančių temų metodinį integralumą.
Ugdymo pakopos:
visi Projekto pavadinimas:
Lietuvos profesinio rengimo institucijų pedagogų kompetencijų tobulinimo sistemos plėtra Projekto vykdytojas:
Pedagogų profesinės raidos centras Projekto įgyvendinimo metai:
2006-2008 Kūrinio anotacija:
Modulio tikslas – suteikti žinių apie kokybinių, kiekybinių tyrimų metodologijos paradigmas, šiems tyrimų tipams priklausančius metodų ypatumus. Modulyje atsispindės tyrimo specifika, besiremianti etikos principais, tyrimo dizaino formavimo pagrindai, tyrimo imčių atrankų specifiniai bruožai, tyrimo instrumento sudarymas, kiekybinių ir kokybinių tyrimų ataskaitų bei mokslinių straipsnių analizė, specifinių statistinių procedūrų atlikimo metodika, taikomojo tyrimo ataskaitos dizaino planavimas ir parengimas.
Ugdymo pakopos:
visi Projekto pavadinimas:
Lietuvos profesinio rengimo institucijų pedagogų kompetencijų tobulinimo sistemos plėtra Projekto vykdytojas:
Pedagogų profesinės raidos centras Projekto įgyvendinimo metai:
2006-2008 Kūrinio anotacija:
Modulio tikslas - pagrįsti pedagogo savianalizę kaip mokymo/studijų kokybės užtikrinimo sistemos būtiną struktūrinę dalį ir padėti įgyti pedagogo savianalizės projektavimo ir realizavimo įgūdžių. Skirtas pedagogui, siekiančiam geriau pasiruošti veiklos kokybės įsivertinimui. Siekiama supažindinti su kokybės užtikrinimo sistema, vertinimo procesu ir pagrįsti savianalizės svarbą pedagoginiame procese, nes pedagogų veiklos kokybė priklauso nuo jų žinių ir požiūrio į kokybės vertinimo procesus. Siekiama pedagogams padėti plėtoti, tobulinti ar atnaujinti profesines, bendrakultūrines, specialiąsias kompetencijas bei padėti ugdytis šiuolaikines bendrąsias kompetencijas. Taip pat siekiama juo paskatinti dirbti taikant pažangiausius darbo metodus, taip pat kurti gerą psichologinę mokymo(si) aplinką.
Ugdymo pakopos:
visi Projekto pavadinimas:
Lietuvos profesinio rengimo institucijų pedagogų kompetencijų tobulinimo sistemos plėtra Projekto vykdytojas:
Pedagogų profesinės raidos centras Projekto įgyvendinimo metai:
2006-2008 Kūrinio anotacija:
Modulio tikslas - atskleisti projektų rengimo metodikos ir valdymo ypatumus, ugdant įgūdžius sėkmingam projekto planavimui ir įgyvendinimui, tobulinti projektų vadybos įgūdžius. Modulis suteikia galimybes profesinio rengimo institucijų pedagogams plėtoti, tobulinti ar atnaujinti projektų rengimo ir valdymo kompetenciją, traktuojamą kaip šiuolaikinė bendroji kompetencija, ugdymui ir tobulinimui, taikant pažangius mokymo(si) metodus ir kuriant palankią mokymuisi psichologinę aplinką. Modulyje, metodiškai remiantis projekto gyvavimo ciklu ir etapais, atsispindi strateginio valdymo, projektinės veiklos ypatumai, projekto dokumentų rengimo metodologija, projektinių veiklų organizavimas bei kontrolė, vadovavimas žmonėms ir bendradarbiavimas projekto komandose.
Ugdymo pakopos:
nuo 18 m. Projekto pavadinimas:
Lietuvos profesinio rengimo institucijų pedagogų kompetencijų tobulinimo sistemos plėtra Projekto vykdytojas:
Pedagogų profesinės raidos centras Projekto įgyvendinimo metai:
2006-2008 Kūrinio anotacija:
Modulio tikslas - sudaryti sąlygas profesinio rengimo institucijų pedagogams plėtoti, tobulinti ir atnaujinti pedagogines ir socialines kompetencijas, būtinas organizuojant suaugusiųjų mokymą/si. Modulį sudaro teorinė ir praktinė dalis. Teorinėje dalyje analizuojamos suaugusiųjų mokymosi charakteristikos mokymosi visą gyvenimą kontekste, išryškinamas pedagogo kaip suaugusiųjų mokytojo veiklos laukas ir pedagogo vaidmenys, pateikiami programų, skirtų suaugusiųjų mokymui/si, sudarymo principai, akcentuojami suaugusiųjų mokymo/si poreikiai ir jų nustatymo būtinybė. Apibūdinamas didaktinio santykio modelis, aptariami šiuolaikinių mokymo/mokymosi metodai, taikomi suaugusiųjų mokymo/si procese, siekiant ryšio su ankstesniu išmokimu ir įgyta patirtimi, jų pasirinkimo aplinkybės, veiklos auditorijoje organizavimo ypatumai. Modulio praktinėje dalyje yra pateikiamos užduotys, kurios tikslingai orientuotos į teorinių žinių įsisavinimą ir besimokančiųjų pedagoginės praktikos analizę.